Hoe verrot kan je je voelen:hoefkatrolontsteking

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PridesRanchJarig

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Hoe verrot kan je je voelen:hoefkatrolontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 18:24

Baduh was al weken onzuiver, niet heel erg, maar het duurde te lang. Een hoefzweer zou de reden wel zijn, we liepen al dagen te weken in de soda, en er kwam behoorlijk wat vuil uit.
Om zeker te weten dat we hier goed aan deden vandaag toch maar naar de dierenarts gegaan. Hij wist al direct zeker dat de hoeven het probleem niet waren, en vond het er juist super uitzien door de soda.
Vervolgens begon hij direct met het uitverdoven en had al heel snel door wat er aan de hand is: hoefkatrolontsteking. In zijn rechtervoorhoef en nog een eindje erger in zijn linkervoorhoef.
Ik voel me verslagen. Ik heb medicijnen gekregen en ik moet de rest van zijn leven Equinyl voor zijn gewrichten bijvoeren. Als de medicijnen niet helpen moet ik gaan denken aan een zenuwsnede of erger. En Baduh is gewoon vrolijk en zeurt niet over de pijn. Hij wil gewoon spelen en lekker rijden.
Nu moet ik 6 weken alleen stappen en verder rust rust rust.
De arts had het erover dat ik een ander paard kon kopen, maar Baduh blijft voor altijd bij mij. Hoe lang dat voor altijd ook nog mag duren.
We gaan nu knokken, die ontsteking moet weg. Baduh legt zich er absoluut niet bij neer, dus dat doe ik ook niet.
Maar ik voel me wel verschrikkelijk nu......

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 18:30

Ik snap hoe je je voelt Verdrietig

Heel veel sterkte!

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 18:30

Jeetje meid ! Dat is schrikken ! Gelukkig is er nog iets aan te doen Scheve mond

Sterkte ! Ach gut

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 18:34

jeetje dat is schrikken. Zijn er ook foto's gemaakt?
Sterkte.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 18:34

*schrikt*

Jeetje, da's niet niks! Je krijgt hem er vast weer bovenop, volhouden hoor! Sterkte!

PridesRanchJarig

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 18:38

Geen foto's, ik heb vorig jaar bij hem foto's laten maken van de hoefkatrollen en die waren toen als die "van een jonge god". Knipoog De arts zei dat er bij een 15-jarig paard dan eigenlijk niks verandert kan zijn. Hij heeft de verdoving ook zeer plaatselijk tussen het gewricht gedaan. Ik heb al wat PBtjes gehad, ben ik heel blij mee. Alle tips die ik krijg schrijf ik op en daar ga ik mee aan de slag. We gaan knokken voor mijn kerel.

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 18:58

sterkte en veel geluk verder... hoop dat je er nog wat aan kan doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 18:59

bubbels schreef:
Geen foto's, ik heb vorig jaar bij hem foto's laten maken van de hoefkatrollen en die waren toen als die "van een jonge god". Knipoog De arts zei dat er bij een 15-jarig paard dan eigenlijk niks verandert kan zijn. Hij heeft de verdoving ook zeer plaatselijk tussen het gewricht gedaan. Ik heb al wat PBtjes gehad, ben ik heel blij mee. Alle tips die ik krijg schrijf ik op en daar ga ik mee aan de slag. We gaan knokken voor mijn kerel.



Hoe kan een veearts de diagnose HKO geven als hij geen foto's maakt? Dat is mij werkelijk een raadsel!

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 19:24

Mij ook !..........maar iig veel sterkte

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 19:28

Klinische hoefkatrol...

Ik zou persoonlijk even afwachten hoe hij reageert op de medicijnen en dan eens ècht goede instructie opzoeken.
Sterkte ermee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 19:32

Sjuimpje schreef:
Klinische hoefkatrol...

Ik zou persoonlijk even afwachten hoe hij reageert op de medicijnen en dan eens ècht goede instructie opzoeken.
Sterkte ermee.


Daar zul je toch eerst heel wat meer onderzoek voor moeten doen dan eenmalig verdoven.

Het kan ook een slijmbeursonsteking zijn, een overbelasting van de weke delen.
En nog veel meer!

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 19:55

Ik zou ook zeker eerst foto's laten maken. Succes!!

marianna

Berichten: 3031
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: Warten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 20:06

Je moet eens kijken op de internetsite van antione de bodt, die helpt paarden met hoefkatrolonsteking. Lees zijn site eens door en misschien heb je er iets aan. En inderdaad, zoals Sjuimpje al zegt goede instructie zoeken

marianna

Berichten: 3031
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: Warten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 20:07


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 20:09

Pipo schreef:
Daar zul je toch eerst heel wat meer onderzoek voor moeten doen dan eenmalig verdoven.

Het kan ook een slijmbeursonsteking zijn, een overbelasting van de weke delen.
En nog veel meer!

Dat vind ik ook.
Een rare diagnose als je het mij vraagt.

marianna

Berichten: 3031
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: Warten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 20:14

Zorg inderdaad eerst dat je de 'echte' kwaal weet van je pony. Als je nu dingen gaat ondernemen die eigenlijk helemaal niet van toepassing zijn op de kwaal die je pony werkelijk heeft, dan gaat het van kwaad tot erger.

PridesRanchJarig

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 22:25

Aangezien ik uitgeloot ben voor mijn studie tot dierenarts ga ik er vanuit dat mijn arts het beter weet als ik. Boos! Het is hoefkatrolontsteking in de weke delen voor zover ik weet. Vind het niet echt noodzakelijk dat hier gesuggereert wordt dat ik geen "echt" onderzoek heb laten doen. Ik ben bereid drie-dubbel krom te liggen voor mijn paard en als ze mij hadden verteld dat er meer onderzoek mogelijk was had ik dat gedaan.
Ik ga me de komende dagen verder laten voorlichten en me verdiepen in hoefkatrolontsteking. Dit soort nieuws moet je verwerken, morgen gaan we weer verder met het oplossen van dit probleem.

PridesRanchJarig

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 22:36

PS: Ik heb ècht les.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:39

bubbels schreef:
Aangezien ik uitgeloot ben voor mijn studie tot dierenarts ga ik er vanuit dat mijn arts het beter weet als ik. Boos! Het is hoefkatrolontsteking in de weke delen voor zover ik weet. Vind het niet echt noodzakelijk dat hier gesuggereert wordt dat ik geen "echt" onderzoek heb laten doen. Ik ben bereid drie-dubbel krom te liggen voor mijn paard en als ze mij hadden verteld dat er meer onderzoek mogelijk was had ik dat gedaan.
Ik ga me de komende dagen verder laten voorlichten en me verdiepen in hoefkatrolontsteking. Dit soort nieuws moet je verwerken, morgen gaan we weer verder met het oplossen van dit probleem.


Er word niet gesuggereerd dat JIJ geen goed onderzoek hebt laten doen. Er word gezegd dat de veearts nogal makkelijk een diagnose stelt. Door mensen die misschien de ervaring hebben dat dit een ernstige diagnose is die alleen door foto's bevestigd kan worden.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:43

Ben het wel met Pipo eens, het is geen aanval op jou, maar wel op je arts die wel erg makkelijk een diagnose stelt. Normaal worden er voor de zekerheid foto's gemaakt..

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:44

Pipo schreef:
Er word niet gesuggereerd dat JIJ geen goed onderzoek hebt laten doen. Er word gezegd dat de veearts nogal makkelijk een diagnose stelt. Door mensen die misschien de ervaring hebben dat dit een ernstige diagnose is die alleen door foto's bevestigd kan worden.


inderdaad Lachen

ben het verder toch helaas met al het comentaar hier eens....

sjuimpje,wat bedoel je met Klinische hoefkatrol... ?

bubbels, beterschap met je paardje Ach gut

Pantharei7
Berichten: 712
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 23:29

Ik weet hoe je je voelt.. Ach gut
Maar er wordt nogal snel gezegd dat het hoefkatrolontsteking is. Ik zal wel echt foto´s laten maken!
Als er niks op de foto´s te zien is is het klinische hoefkatrolontsteking en dat kan je het met rijden verbeteren.Dan hebben medicijnen volgens mij vrij weinig nut.
Wat goed helpt bij ondersteuning van hoefkatrolontsteking is equiflexion.Bij mijn pony helpt dat super!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 23:34

Klinische hko is vaak een blessure aan de weke delen. Daar kan je meerdere behandelingen voor starten. De medicijnen die jij nu waarschijnlijk gekregen hebt is buut. Dat is een pijnstiller en een ontstekingsremmer. Daarnaast zul je waarschijnlijk enkele weken moeten stappen? en dan langzaam weer opbouwen.

Als dat niet werkt dan zijn er nog andere dingen die kunnen helpen. Klinische hko is voornamelijk een term die gebruikt word als een veearts geen diagnose kan stellen maar niet gewoon wil zeggen dat hij niet weet wat er aan de hand is.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 23:40

Ik hoop dat het meevalt voor jouw en je paard; speciaal beslag kan ook veel goeds doen voor HKO.

nobility

Berichten: 1030
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: Musselkanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 08:30

Sterkte ermee!