Ben zo trots op de beide dames! (lang)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
samirah

Berichten: 1145
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Ben zo trots op de beide dames! (lang)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 19:29

Mira is nu ruim 3 maanden aan het herstellen van een peesblessure. Het gaat steeds beter en het is al ruim anderhalve maand niet dikker of warm meer. In het begin van haar blessure heb ik de osteopaat erbij gehaald omdat het me toch niet lekker zat. Dat was een gouden greep, want ze had o.a. in het bekken een tik gehad. Het heeft goed geholpen, maar voordat alles echt weg was moest ze nog een keer komen. Vandaag is de osteopaat weer geweest enheeft mira behandeld. Ze had alleen maar goed nieuws, volgens haar was na deze behandeling alles wat er niet hoorde weg. Het been zag er goed uit, maar ze was het met me eens dat een scan voor de zekerheid het beste is. We hebben ondertussen staan kletsen over mira. Zij vond mira nog steeds een erg leuk en lief paard, en vond dat ik zeker met haar moest gaan starten tzt. Mira was goed in conditie en zag ondanks haar gevoelige huid er schitterend uit vlgns haar. Ik helemaal blij want mijn toch wel een beetje zorgenkindje is weer bijna helemaal goed!! Nu nog een scan van het been en de zadelmaker nog langs laten komen of te kijken of alles nog goed ligt. Als alles goed gaat mag ik er in september weer op en maken we met onze verhuizing naar de andere stal een echte nieuwe start. OK dan!

Vandaag na Mira door naar Niana, hier beter bekend als nr 3. Bloos
Niana ben ik opnieuw aan het inrijden na dat ze 3 a 4 jaar terug voor het laatst een zadel op gehad heeft. Ze is eigenlijk nooit echt ingereden maar er moesten toen effe snel de standaard knopjes op gezet worden. Altijd leuk als je andermans "rotzooi" mag opruimen. De huidige eigenaar heeft haar 3 jaar terug gekocht om mee te gaan koetsen, wat ze erg goed doet. Paard en eigenaar en ik als amazone kunnen het goed vinden en zijn nu langzaam bezig met inrijden. Het gaat super en nadat we sinds een paar keer ook draven, hebben we vandaag per ongeluk de galop "ontdekt" We draafde lekker over de hoefslag toen ik gewoon ging zitten en de galophulp gaf met stem en zit. (handig zo'n koetspaard Haha! )Ze was een beetje overdonderd maar heeft het toch maar wel geflikt. Mevrouw heeft welgeteld 3 galopsprongetjes gemaakt toen ze ineens stil stond omdat ze zo van zichzelf geschrokken was. Na wat geruststellen hebben we lekker aan gedraafd en was ze apetrots op zichzelf. Ze liep te briesen en te snorken van trots. Na het uitstappen en verzorgen, mevrouw met wat hooi op stal gezet. Toen de eigenaar alles verteld, en ze was zo mogelijk nog trotser als Niana en ik. Zaterdag ga ik haar weer rijdne en worden we op de kiek gezet Cheese!

Ik ben apetrots op de beide dames en hoop dat ik nog lang met allebei mag werken en optrekken. (klinkt wel erg penny-achtig eigenlijk Bloos Tong uitsteken )

luuntje

Berichten: 13971
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 19:53

Wat leuk dat het met allebei de paarden zo goed gaat. Toch fijn als je resultaat van je werk ziet.

Teigetje008

Berichten: 1539
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: In het noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 20:11

tuurlijk ben je trots, maar dat is iedereen wel op zijn of haar paardje als ze goed hun best doen en er mooi bij staan! (of ben ik nou ook penny? oh jee!) Fijn dat het met Mira weer goed is, hopelijk gaat alles zoals je wilt straks, succes!

marjoleinie

Berichten: 1521
Geregistreerd: 20-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 20:40

lekker tog dat het met beide goed gaat OK dan!
Ga zo door zou ik zeg en ik wacht wel op die kiekjes Knipoog

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 00:36

leuk dat het nu zo goed gaat Lachen