dres+spring fotos graag tips!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rachel15

Berichten: 408
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: ugchelen

dres+spring fotos graag tips!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 08:55

hoi,
nou zoals de titel dus al zegt, ga ik dus weer rijden met mijn verzorgpaard. ze heeft 7 weken stil gestaan en voor die tijd, ong 4 weken, heeft ze niet intensief gelopen want ze was drachtig. dit is ook de 3e keer dat ik weer intensief met haar rij. er valt nog heel wat te sleutelen dat weet ik. tips zijn ook heel erg welkom! graag wel iets waar ik wat aan heb!! ik heb wel les, 1x in de week en rij haar 2x in de week.

dit is dus het slachtoffer van vandaag!! ~~}> Haha! dis hunter een merrie van 10 jaar. die dikke buik moet er nog ff afgereden worden maarjah dat heb je met een veulen en zwangersschapsverlof!
Afbeelding

zie hier mijn *groom* de bandages om doen. dis marieke op bokt ook wel pimlover!
Afbeelding

zie hier hunter in het setje... ooit was het dekje net zo blauw als de bandages...
Afbeelding

zo eindelijk te paard!!
Afbeelding

ff instappen
Afbeelding

ff halthouden voor de foto, tips over aan de teugel rijden en achterhand eronder krijgen is altijd welkom!!!
Afbeelding

dit vind ik persoonlijk wel een mooie foto, haar veulen liep te schreeuwen vanaf het weiland... jammer dat dr benen er niet op staan...
Afbeelding

op de volte stappen, ben nog steeds aan het losrijden, hunter zit vrij vast in haar stelling dus word nog erg aan gewerkt!!
Afbeelding

een drafje, let alleen niet op mijn houding, dat is nogal bagger!!
Afbeelding

erg leuk altijd dat licht rijden!! ooh oeps me handen....*schaam*schaam*
Afbeelding

even een kleine mis-comminucatie!! de bok was hoger maarjah
Afbeelding

hier een galopje. ZITTEN OP JE KONT!!! Bloos
Afbeelding

een lieve foto van ons, jammer dat ik net met me ogen knipper... Clown
Afbeelding

nog een galopje, oeps....*schaam*schaam*
Afbeelding

jaah en we doen ff een huppeldepup uit de Z * ben ff de naam kwijt!*
Afbeelding

eindelijk een beetje een mooi drafje, jammer van de bomen, Bloos! me been... Boos!
Afbeelding

toen nog eventjes gesprongen. hier voor hadden we eerst balkjes gedaan hoor!! het hoogste wat hunter ooit met de eigenaar had gesprongen is 30cm. nou nu al verbeterd! Cool alleen me houding is niet echt optimaal, dat is bekend.... ik heb een jaar lang niet gesprongen dus voor mij ook ff inkomen.
Afbeelding

hier nog een sprongetje, ietsjes lager
Afbeelding

nog een gaatje hoger...
Afbeelding

dit is de hoogste sprong waar we een foto van hebben, daarna waren dus de baterijen echt op!! Huilen hierna hebben we nog 2 gaatjes hoger gesprongen! het lijkt dat deze mis gaat maar dat gaat die niet!! OK dan!
Afbeelding

nou dit was het dan weer!! sorry voor de hoeveelheid!!! Haha! je mag me best tips geven, dat is ook de bedoeling, maar wel graag dat ik er iets aan heb! normaal rij ik met andere laarzen maar die waren kapot, daar heb ik al gelijk een hele andere beenligging mee dus please daar geen reacties op! graag tips over hoe ik haar meer rond kan rijden, stelling en hoe ik haar achterhand er meer onder kan krijgen!
Laatst bijgewerkt door rachel15 op 19-08-04 09:12, in het totaal 1 keer bewerkt

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 08:59

Ik zou eerst goed naar de ontspanning proberen te rijden. Probeer hem eens lager en dieper te rijden, zodat de rug goed gebruikt wordt. Dan kun je ook met de achterhand aan het trainen. Overgangen maken van stap naar draf waarbij je de voorhand op een grotere volte zet en de achterhand op een kleinere volte, zo moet het achterbeen onder de massa komen. Of zo door de hoeken gaan en de voorbenen de hoek afsnijden en de achterbeen (binnenachterbeen) er door heen te drukken!

Heb je les?

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 09:00

Ik vind het een leuk paard hoor en hoe dik ze is valt me ook nog mee. Mijn paard is ook moeilijk met stelling. Ik rij altijd veel voltes in het begin. Eerst grote voltes en dan kleinere. En dat allebei de kanten op. Daarna maak ik af en toe een 8 (klein en groot), omdat je dan op X goed kan oefenen met het omstellen in de andere stelling.

rachel15

Berichten: 408
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 09:02

jah ik heb 1x in de week les. en rij haar 1x in de week voor mezelf. ik ben een gedwongen van instructie te veranderen, bij mijn vorige instructrice reed ik haar ook diep en rond, maar bij deze nieuwe moet ik haar juist korter pakken (veel korten dan dat ik gewend ben en ook nog korter wat op de fotos te zien is) en dan veel benen erbij... Scheve mond
Laatst bijgewerkt door rachel15 op 19-08-04 09:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 09:02

Ziet er wel aardig uit voor zo'n lange tijd niet gereden te hebben! Lachen Denk er alleen om je handen rechtop te houden en je hakken uit te drukken. Boven de sprong mag je je beugels wel iets meer bij je tenen hebben en ook weer die hakken hea? Knipoog

kirstin
Berichten: 478
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: berkel city!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 09:05

Leuk beestje hoor! Altijd weer leuk om na een zwangerschapsverlof weer te beginnen! Tips om haar meer rond te krijgen zijn erg moeilijk te geven, het zijn allemaal momentopnames. Daarbij kan je dat het beste leren wanneer iemand je lesgeeft. Wat onder andere van belang is is dat je paard actief op je been reageert, zodat je haar voorwaarts neerwaarts kan rijden. Probeer iemand te vinden die je les wilt geven, leer je allebei veel van!

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 09:11

rachel15 schreef:
jah ik heb 1x in de week les. en rij haar 1x in de week voor mezelf. ik ben een gedwongen van instructie te veranderen, bij mijn vorige instructrice reed ik haar ook diep en rond, maar bij deze nieuwe moet ik haar juist korter pakken (veel korten dan dat ik gewend ben en ook nog korter wat op de fotos te zien is) en dan veel benen erbij... Scheve mond


dan kan je hem juist bij elkaar rijden, dit moet ik ook met mijn paard rijden en in het begin lijkt het heel apart, maar het werkt super!

als je hem er van achter onder hebt komt ie van voor op vanzelf rond

genoeg trainen dan kom je er vanzelf

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 10:16

Die bandages hebben zo te zien ook niet veel nut, want ze zitten zo te zien niet over de kogel, of lijkt dat zo? En idd nog even goed les nemen, zodat je haar wat meer ontspannen kan rijden!

sandra_88

Berichten: 14
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 10:18

heej marijke..! egt leuke foto's ho0r.. wrom staat meike der nie op??? magoet.. se is wel erg mo0i ho0r Haha!

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 10:38

Ja mag van mij met springen je beugeld nog wel een gat korter doen en oppassen dat je voet niet te ver in de beugel schiet. Dan is het ook makkelijker springen je bent nu of te ver voor met je beweging of je blijft wat achter. Onthoud dat het met springen vaak neit om de hoogte gaat ! een simpel kruisje gewon links & rechtsom goed rijden is vaak al moelijk zat. Als je dat heel goed kan kan je het ook als het allemaal hoger staat en kom je vaak wat beter uit bij de sprong.
Als je beide een tijd niet hebt gesprongen, en het paard heeft nog nooit hoger dan 30 CM gesprognen vind ik het best hoog staan ik tel 95 CM met twee gaten erboven zit je op 1 meter 5... "om te beginnen" vind ik dat een beetje onnodig maar ieder zijn manier.

rachel15

Berichten: 408
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 10:47

Tulandro schreef:
Die bandages hebben zo te zien ook niet veel nut, want ze zitten zo te zien niet over de kogel, of lijkt dat zo? En idd nog even goed les nemen, zodat je haar wat meer ontspannen kan rijden!


uhm ze zitten wel over de kogel heen maar we hadden ze ook wel een beetje om gedaan voor de lol[/i]

rachel15

Berichten: 408
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 10:59

sandra_88 schreef:
heej marijke..! egt leuke foto's ho0r.. wrom staat meike der nie op??? magoet.. se is wel erg mo0i ho0r Haha!



meike staat er niet op omdat ik eigenlijk van haar al heel veel fotos heb, (kleine 300 Cool Haha! ) miss de ark ook springen!! Haha! doe dan echt wel mee voor de lol en totaal niet mee voor de snelheid. ff die mensen laten zien dat friezen wel kunnen springen!!

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 11:14

leuke fotoos!
sprong hij over de laatste sprong?

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 15:55

Woow wat een lekker ventje!!! Cool Echt een mooierd!!!!

Hilde_92

Berichten: 2680
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 16:44

Leuke Fries.
Ik dacht van die laatste foto dat ie toen niet ging....Maar dus wel las ik.
Ik vind dat wel gaaf een fries die zo hoog springt!

linzzz

Berichten: 1480
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: wveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 17:05

leuk paardje

die spring foto's zijn ook erg leuk

LadyRoS

Berichten: 164
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 17:17

HAHahahaha! Marieke!!! Vette groom Haha!

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 18:04

heey marijke!
leuke foto's hoor!
nou doeiii
xx mariss

rachel15

Berichten: 408
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 18:07

Mloes schreef:
Woow wat een lekker ventje!!! Cool Echt een mooierd!!!!



ventje?? Scheve mond Huilen Bloos Verdrietig het is een merrie....

rachel15

Berichten: 408
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 18:09

LadyRoS schreef:
HAHahahaha! Marieke!!! Vette groom Haha!


jah mijn groom!! *LOL* was gistern gewoon ff mee voor de lol en de gezelligheid, had dr al ong. een jaar niet meer echt gesproken....zit je bij marieke op school??

Marloes__

Berichten: 5207
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 18:29

Leuke foto's hoor, vind alleen het sjabrakje niet zo mooi Haha! En dat zadeltje lijkt zo klein vergeleken met haar lijf!!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 18:35

rachel15 schreef:
jah ik heb 1x in de week les. en rij haar 1x in de week voor mezelf. ik ben een gedwongen van instructie te veranderen, bij mijn vorige instructrice reed ik haar ook diep en rond, maar bij deze nieuwe moet ik haar juist korter pakken (veel korten dan dat ik gewend ben en ook nog korter wat op de fotos te zien is) en dan veel benen erbij... Scheve mond


hmmm... niet mijn manier...
Mijn pony ging door die manier enorm op de handrem lopen... Moest steeds meer been/sporen geven om hem aan het lopen te houden i.p.v. minder Boos! Nu rijd ik laag en met vrij lange teugels en licht contact en loopt hij beter door. als hij echt lekker los is, kan ik de teugels vanzelf meer op maat maken...

Wat mij opvalt is dat je paard wel heel mooi de hals lang rond laat als ze nagevelijker wordt. Als je dat zo kan houden als ze aan de teugel loopt, dan heb je een hele mooie houding...

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 18:38

leuke fotos
knap van hem zeg zo hoog dat kunnen niet veel friezen!!

horseaholic

Berichten: 12
Geregistreerd: 19-08-04
Woonplaats: oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 18:58

wat een verschrikkelijk mooie fries Haha!

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 19:05

erg mooie fries, ik vind die manen echt geweldig