rot honden

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
loulou

Berichten: 14806
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

rot honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-02 22:12

ik heb echt helemaal tegen honden want wij hebben ook altijd een hond gehad maar elke keer als ik ga buitenrijden kom ik mensen tegen die hun hond nie bij kunnen houden. Boos!
*laatst al een keer over de hei gejaagd door zo'n hazewind en die mensen zeiden gewoon nix Boos! ze stonden daar gewoon een beetje klef te doen. toen had ik hem eindelijk terug en die hond bleef maar blaffen en grommen. en loulou schopte steeds achteruit. voor hetzelfde geld was die hond hardstikke dood!!
*vorige week was ik langs het water aan het rijden komen er 2 honden aan die beesten achter ons aan rennen en blaffen en daar zat ik omeens tot mijn knieen in het water die baasje roepen maar die honden luisteren echt nie!
en zo kan ik wel ff doorgaan

loulou was eerst ook nooit bang van honden maar sinds die hazewind raakt ze helemaal over de zeik als er een blaffende hond bij der achterbenen komt


Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 22:15

tja stomme hondjes ik weet er alles van bhaaaaa Boos!
(hondjes zijn natuurlijk wel lief maar niet zolang ik op mijn paard zit)
Aar is er eigelijk ook nooit bang van geweest (ze hebben zelf ook een hond) maar nu als we langs een hek rijden waar achter honden springen en blaffen en doen dan verschiet hij al. Boos!

ach jah Lips are sealed

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 22:51

Toscar jusit niet... die gaat juist naar honden toe en snuffelen! (als hij van mij mag...)
Onze hond, die altijd bij de shets juist uit gaat lopen dagen, is zelfs een beetje bang voor Tos!
Onze hond is veeeeeeeeeel liever, die pest geen paardjes!
Lovers

Wat helpt is... afstappen en de kont van je paard naar de honden richten, wed maar dat ze snel hun hondje roepe! EN tja, anders pech gehad!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 00:18

Die honden kunnen er niets aan doen, die weten niet beter.
De bazen des te meer, zorgen dat die hond wel beter weet. Africhten en onder appel houden. Of aanlijnen als je een ruiter ziet en weet dat je hond daar achter aan gaat, kwestie van fatsoen.

Tip als je een hond achter je aan hebt: niet wegrijden dan komt hij juist blaffend achter je aanrennen, maar je paard omdraaien en op die hond afrijden. Punt 1 kan je paard dan allen nog maar met z'n voorbenen schoppen, komt minder hard aan en punt 2 is die hond meestal zo onder de indruk van zo'n 'dominant' dier dat hij zich terugtrekt. Punt 3 denkt de bijbehorende baas dat je z'n hond plat gaat rijden en komt vaak meteen z'n hond halen. Punt 4 hou je je paard beter onder controle. Van hard wegrijden raken ze alleen maar in paniek.

Nulla tenaci invia est via

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 00:31

en weer zo een geweldig antwoord van de Alwetende Margreet!!

Margreet is mijn Avatar!

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 00:39

Bloos

*ik word verlegen en weet voor de verandering niets te zeggen Haha! *

Nulla tenaci invia est via

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 10:23

Hee Margreet, dat heb ik ook eens gedaan. Tot twee keer toe kreeg ik een herder aan mijn paards hakken te happen. De eerste keer stoof hij recht de bomen (niets geraakt) Knipoog in en de tweede keer alleen een sprintje. Toen die hond er weer aan kwam, heb ik hem omgedraaid en heb de hond achtervolgd. Staart tussen zijn benen en weg was 't ie. Gelukkig was hij wel honden gewend, anders had hij het nooit gedurfd. Met mijn huidige paard doe ik dit ook, als ik het niet vertrouw, draai ik haar om en ze vind zichzelf dan wel stoer.
Bij mij zijn het meestal herders die zoiets doen, misschien hun drijfinstinct?
Trouwens, ik zou het heel erg vinden als mijn paard een hond zou (dood)trappen en ik denk dat je er nog een hoop ellende van krijgt ook. Het zijn meestal niet de fijnste mensen die zo'n hebben, want zoals jullie al zeggen, ze roepen de hond niet eens terug.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 11:21

Honden.... lig nu in de 'lappenmand' (valt allemaal wel mee) doordat mijn paard helemaal doordraaide en op hol sloeg van een losgeslagen meute jachthonden.
Ik had er al een hekel aan, maar nu is mijn aversie nog veel groter. Ik heb geluk gehad, maar de volgende waarschijnlijk niet meer. Het is gewoon levensgevaarlijk. Ieder zijn hobby of wat dan ook maar wel verantwoord. Ik ga toch ook niet met een compleet geschift paard op het drukste moment van de dag in het bos rijden?

Of dan de opmerking: hij is paarden gewend hoor! Yeah right, het is een jager (van nature, weinig natuurlijks meer aan, maar goed), paard is vluchtdier. Paard dat honden gewend is is belangrijker, maar zelfs dan flikker je er nog af hoor, zeker als je een meute achter je aankrijgt!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 12:45

Inderdaad: zoals Laui! al zei, het is heel belangrijk dat je paard honden is gewend. Een paard is nou eenmaal een vluchtdier. Probeer een kennis-hond eens te lenen, en laat (brave) hond & paard goed kennis maken. Tuurlijk moeten eigenaren de hond goed opvoeden, maar ja, als ze dat niet allemaal doen, dan kun jij maar beter zorgen dat je er enigszins voor 'beschermd' bent met een hondengewend-paard. Het gaat immers ook om jou gezondheid!
En wat nou als je paard zo'n hond doodmept? Dat is toch niet jou probleem? Dan hadden ze die hond maar moeten opvoeden. Dit geld helemaal als je op het ruiterpad rijdt. Als je dan een hond doodmept, en het zou bij de rechter belanden: dan krijg jij gegarandeerd gelijk! Een (onopgevoedde) hond mag niet los lopen op een ruiterpad of in een bak ofzo.
Maar natuurlijk, als je zoals Laui! een hele roedel jachthonden achter je aan hebt, dan wordt natuurlijk ieder paard knettergek. Daar valt weinig tegen te doen. Maar gelukkig gebeurd dat nou niet zo heel vaak.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 14:21

Margreet schreef:
Die honden kunnen er niets aan doen, die weten niet beter.
De bazen des te meer, zorgen dat die hond wel beter weet. Africhten en onder appel houden. Of aanlijnen als je een ruiter ziet en weet dat je hond daar achter aan gaat, kwestie van fatsoen.

Tip als je een hond achter je aan hebt: niet wegrijden dan komt hij juist blaffend achter je aanrennen, maar je paard omdraaien en op die hond afrijden. Punt 1 kan je paard dan allen nog maar met z'n voorbenen schoppen, komt minder hard aan en punt 2 is die hond meestal zo onder de indruk van zo'n 'dominant' dier dat hij zich terugtrekt. Punt 3 denkt de bijbehorende baas dat je z'n hond plat gaat rijden en komt vaak meteen z'n hond halen. Punt 4 hou je je paard beter onder controle. Van hard wegrijden raken ze alleen maar in paniek.


Helaas maken mensen deze fout ook altijd. Als je wegrent zien ze je als prooi en gaan ze er natuurlijk achteraan dat gebeurt namelijk ook in de natuur. Kan begrijpen dat je bang bent maar als je je dominant opsteld heb je meer kans dat de hond ophoud.
Tenzij je inbreekt ergens en er een flinke waakhond loopt ihih Haha! .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 15:38

Dan zal ik vertellen wat ik afgelopen zondag meemaakte toen ik aan het wandelen was met mijn honden. Ik durf te zeggen dat ik twee netjes opgevoedde honden heb die aan paarden gewend zijn. Nou ben ik dus aan het wandelen op een wandelpad met een ruiterpad ernaast. Mijn honden waren lekker aan het spelen en ik zie een ruiter aankomen en roep de honden bij me. Ik zie dat het paard een beetje bang is en laat ze liggen zodat het paard zijn weg kan vervolgens. Wat wil het geval, paard is als de dood en weigerd langs te gaan. Vraagt de ruiter of ik niet gvd de andere kant uit wil. In mijn ogen spoort zo een ruiter niet want de fout ligt niet bij mij op dat moment. Mijn honden liggen braaf op de grond naast mij en er zit zo een meter of 6 tussen de honden en het ruiterpad. Uitendelijk is zij omgedraaid en heeft een andere weg gekozen want op zo een moment denk ik dat als haar paard zo bang is voor honden dat zij niet op plaatsen moet gaan rijden waarvan je weet dat er overal honden lopen. Wat zal de ruiter verteld hebben toen zij weer op stal kwam over dit voorval?????? Die stomme eigenaars met die rothonden???????

Keep your face to the sunshine and you never see the shadow.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 15:44

hehehe mooi verhaal. Onrechtvaardig eigelijk hoe ze zich opstelde....

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Sandra_H

Berichten: 2686
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 16:47

chrico schreef:
Ik zie dat het paard een beetje bang is en laat ze liggen zodat het paard zijn weg kan vervolgens. Wat wil het geval, paard is als de dood en weigerd langs te gaan. Vraagt de ruiter of ik niet gvd de andere kant uit wil. In mijn ogen spoort zo een ruiter niet


Zo iemand spoort niet alleen niet, hij of zij loopt ook nog eens het risico zijn eigen glazen en die van alle volgende ruiters in te gooien. Jij, die zowel honden en paarden hebt, zal altijd wel rekening houden met paarden als je met je hondjes ( Haha! ) aan het wandelen bent. Maar veel hondeneigenaren zullen na een paar van dit soort gevalletjes misschien denken: bekijk het maar met die knollen, ik hou er geen rekening meer mee.
We zullen nou eenmaal allemaal moeten accepteren dat er meer mensen zijn die gebruik maken van de bossen, parken en duinen. Of dat nou is met honden, paarden, skates, mountainbikes of whatever. Mijn paard kan van de ene hond (of ie nou iets van plan is of niet) vreselijk schrikken ook al ziet ie hem van meters ver al aankomen terwijl hij de volgende amper opmerkt. Tot nu toe trof ik altijd mensen die hun hond even bij zich hielden en, pech voor Sam, ga ik dan meestal nog een praatje staan maken ook Pling Of het aan m'n eigen houding ligt of dat ik gewoon mazzel heb gehad tot nu toe, ik weet het niet.
Toen ik vroeger zelf nog honden had, die ook paarden gewend waren trouwens, hield ik ze altijd evengoed even bij me als er een paard aankwam. Niet meer dan normaal toch?

Noek

Berichten: 156
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Leusden

Ligt aan de eigenaar/opvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 16:58

Haha! Hallo! Haha!
Ik vind het ook erg balen als er een hond in de hakken van mijn paard wil gaan hangen, gelukkig is hij honden gewend, hij speelt elke dag met een hond als hij los staat in de bak en ze hebben dan reuze schik Pling
Als de hond te opdringerig wordt, dan gaat hij slaan, dan weet die hond (intelligent! Tong uitsteken ) dat 'ie moet kappen!

Als ik met mijn hond in het bos loop (ze is geboren in een paardenstal en ze is niet anders gewend dan paarden om zich heen te hebben) dan heb ik juist vaak positieve reacties. Ruiters zien dat ze de paarden compleet negeert Schijnheilig en als hun paard angstig is dan vragen ze me wel eens of ze even mogen oefenen. Hun paard een paar keer langs de hond te sturen om het paard te laten merken dat een hond niet altijd per definitie eng is.

Gelukkig heb ik nooit zo'n reactie als hierboven staat beschreven gehad, want ik zou uit mijn vel springen Lips are sealed en veel moeite hebben me niet tot het niveau van die persoon te verlagen Extreme duivel .
Ik denk wel dat (als het je tenminste lukt) het het best werkt als je je paard recht op een vervelende hond kunt afsturen: de meeste honden zullen zich uit de voeten of Haha! pootjes maken.
Groetjes!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 23:35

met je paard op de eigenaar afgalopperen om te zeggen dat hij om de gvd zijn hond bij zich houdt. Ik heb een pesthekel aan die mensen. En ik ben zelf een hondenliefhebber.

De hond is de betere mens

ikke

Berichten: 37479
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 00:44

Desiree schreef:
met je paard op de eigenaar afgalopperen om te zeggen dat hij om de gvd zijn hond bij zich houdt. Ik heb een pesthekel aan die mensen. En ik ben zelf een hondenliefhebber.


*LOL* *LOL* Dat geeft hele leuke reacties. Ik heb een paar jaar geleden eens een herder achter me aan gehad. helaas voor de hond heb ik mijn paard getraint om honden aan te vallen, en zo ook deze. Dus hond terug naar eigenaar, krijg ik commentaar dat ik dat wel durf tegen zo'n hondje. Helaas voor deze eigenaar loopt mijn paard ook mensen omver en dat heb ik haar even zonder waarschuwing gedemonstreert. Wel eens mensen hard voor een paard weg zien rennen? Ik kan je vertellen dat dat een zeer vermakelijk gezicht is *LOL* *LOL*

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 10:11

Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 10:30

AAAAAAA ikke dat lijkt me geweldig om te zien! Breng me niet op ideeen! STraks krijgen alle ruiters nog een kwaaie naam!

De hond is de betere mens


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, AhrefsBot, furious, Renee, rosalie_a en 48 bezoekers