wedstrijd op gras waar rekening mee houden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paradijs
Berichten: 54
Geregistreerd: 13-08-04

wedstrijd op gras waar rekening mee houden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 12:42

HAAY

een vriendin van mij gaat een wedstrijd organiseren en ik mag helpen Haha! we hebben alleen geen bak tot onze beschikking maar wel een groot stuk gras! we hebben er gister even op gereden en het rijd eigenlijk best wel goed! zelfs mijn pony liep lekker ontspannen, hij geeft zich niet zo snel vrij op het gras maar hij liep heerlijk! maar als we een bak uitzetten waar moeten we dan rekening mee houden? moet het iets groter zijn omdat de kans op uitglijden groter is? ik heb geen idee dus als jullie ons advies willen geven graag

bambi76

Berichten: 2684
Geregistreerd: 09-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 13:34

Mag niet groter zijn dan de toegestane afmeting. De meeste die op gras rijden zullen wel stiften indraaien om uitglijden te voorkomen.
Zoek een stuk uit wat zo glad mogelijk ligt, geen gaten, hobbels e.d.
Dat moet het wel lukken denk ik zo!

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 13:38

Let er ook op, dat er een voldoende groot stuk terrein over blijft waar men fatsoenlijk los kan rijden.
Voldoende parkeergelegeheid voor trailers is ook wel handig.
En als je ook een Z-rubriek uitschrijft, moet de ring rondom helemaal afgezet zijn, moet je ook erkening houden met het materiaal wat je dan nodig hebt.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 15:24

De baan mag inderdaad niet groter gemaakt worden, dan kom je trouwens ook niet uit met je figuren.
Probeer de banen lekker dicht bij elkaar te leggen, zodat je een mooi losrijterrein over houdt, en dat het niet allemaal ongelukkige kleine stukjes zijn, maar liever 1 groot stuk.
Probeer ook te kijken dat er geen gaten in de baan zitten en als je een glooiing in je veld hebt, zorg dat de jury nog wel de A kan zien en dat ze niet tegen het gras aankijken en daarachter een ruiterhoofd zien hobbelen.

En als het slecht weer zou worden zorg ervoor dat je snel een trekker bij de hand hebt, om de auto's, trailers en veewagens van het terrein te halen.

paradijs
Berichten: 54
Geregistreerd: 13-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 15:36

dankje! het is gewoon een simpel wedstrijdje hoor! gewoon voor mensen uit de buurt dus parkeerterein is niet nodig! en gewoon 1 ring! alleen AB, B en L. het gras is een paar dagen terug gemaaid en er staan nu schapen op dus die houden het wel kort! een week van te voren gaan die eraf ofzo zodat we tijd genoeg hebben om de baan uit te zetten en zelf erin kunnen rijden (testen) en de letters neerzetten enzo! zijn daar speciale afstanden voor? ik bedoel hoeveel meter uit de hoek komt de letter?

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 15:54

Ik geloof 6 meter uit de hoek, maar het staat met de maten erbij getekend in het proevenboekje.
Waar je ook rekening mee moet houden is het parkeren van de auto van de juri bij het bordje C. En voor als het slecht weer is een partytent opzetten dat toeschouwers toch nog droog (misschien van een afstandje) kunnen kijken.

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 16:28

paradijs schreef:
dankje! het is gewoon een simpel wedstrijdje hoor! gewoon voor mensen uit de buurt dus parkeerterein is niet nodig! en gewoon 1 ring! alleen AB, B en L. het gras is een paar dagen terug gemaaid en er staan nu schapen op dus die houden het wel kort! een week van te voren gaan die eraf ofzo zodat we tijd genoeg hebben om de baan uit te zetten en zelf erin kunnen rijden (testen) en de letters neerzetten enzo! zijn daar speciale afstanden voor? ik bedoel hoeveel meter uit de hoek komt de letter?

Ik organiseer ook alitjd een wedstrijdje voor ruiters hier uit de buurt, dit hebben we gister gedaan. Wij hadden de springring erg ruim opgezet, zodat ze lekker de ruimte hadden(ook ivm gladheid en omdat de meesten zonder hoefijzers/proppen rijden). Maar het viel harstikke mee! De dressuurbaan mag je nooit verlengen, gewoon 20 bij 40 doen. Het inrijden kan je wel iets ruimer maken, wij hadden geloof ik iets van 40 bij 40 en dat was ruim genoeg. De dressuurbordjes komen van 6 meter uit de hoek, de volgende dan op 14m, volgende weer op 14 m en de laatste weer op 6. Zo heb je: 6 + 14 + 14 + 6 = 40! De A en C komen gewoon op 10 meter. Als je nog vragen hebt of iets wilt weten, pb je maar!
Succes ermee!

paradijs
Berichten: 54
Geregistreerd: 13-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 17:31

bedankt voor de info Haha!

nog een vraagje! we willen natuurlijk dat iedereen een prijsje krijgt! dus gewoon een rozet! alleen nu vroeg ik me af voor welke plaats je welke kleur rozet nodig heb!
ik weet wel:
1 = oranje
2 = rood
3 = wit (dacht ik)
en de rest weet ik niet! ik hoop dat jullie me dat kunnen vertellen Haha! vast wel Knipoog

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 17:32

1 oranje
2 rood
3 wit
4 blauw
5 groen
6 paars
7 bruin
8 rose

Bashuk

Berichten: 771
Geregistreerd: 13-03-04
Woonplaats: omg.breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 17:36

houd rekening mee dat je de ringen op een gunstige plek neerlegt waar niet te veel afleiding is.
Zorg ook voor een net losrijterrein, waar goed los te rijden is , maar ook makkelijk toegangelijk is naar alle ringen.
geef de ringen aan met nummers, en laat voor de rubrieken vanaf de M1 t/m Z2 ruimte over om , om de ring heen te rijden naar de Jury. veel succes ermee Knipoog

paradijs
Berichten: 54
Geregistreerd: 13-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 17:37

Bashuk schreef:
houd rekening mee dat je de ringen op een gunstige plek neerlegt waar niet te veel afleiding is.
Zorg ook voor een net losrijterrein, waar goed los te rijden is , maar ook makkelijk toegangelijk is naar alle ringen.
geef de ringen aan met nummers, en laat voor de rubrieken vanaf de M1 t/m Z2 ruimte over om , om de ring heen te rijden naar de Jury. veel succes ermee Knipoog

dankje maar ik zei net dat we maar 1 ring hebben en L het hoogste is dat gereden wordt maar even goed bedankt hoor!!!

paradijs
Berichten: 54
Geregistreerd: 13-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 17:38

Marije_jiplover schreef:
1 oranje
2 rood
3 wit
4 blauw
5 groen
6 paars
7 bruin
8 rose

dankje! iedereen die na nummer 8 komt krijgt dan toch ook een rose??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 18:33

Per maximaal 4 combinaties per rubriek heb je 1 prijs nodig. Dus bijvoorbeeld als er 7 mensen starten in een rubriek, de eerste en tweede prijs en als er 17 starten in een rubriek eerste t/m vijfde prijs.

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 18:35

Maar als het onderling is, is het natuurlijk wel het leukste dat iedereen een aandenken mee krijgt!

paradijs
Berichten: 54
Geregistreerd: 13-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 19:14

ja het is gewoon voor de lol dus onderling Knipoog we willen dat iedereen een prijsje mee krijgt! we willen eigenlijk voor de eerste 3 nog een bekertje doen! maar we weten niet of dat allemaal lukt kwa geld enzo! ik wil €3,00 vragen (iedereen mag maar 1 proefje doen) maar daar moet je dan alles van betalen! de jury en de prijzen!

heeft iemand enig idee hoeveel de rozetten zijn per stuk? (het gaat wel om een hoeveelheid van zeker 15 rozetten misschien meer maar dat ligt dr aan hoeveel mensen zich opgeven) en hoeveel kost een kleine beker? hoeft geen zilver ofzo te zijn van plastic is ook goed Knipoog)

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 19:50

Je kan om extra geld te verdienen (waar je dan misschien ook bruikbare prijzen van kunt kopen) ook wat drinken en broodjes verkopen. Misschien is een halster als 1e prijs ook wel leuk, of een borstel. Je ziet het steeds vaker op wedstrijd, en is veel leuker!

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 20:09

paradijs schreef:
ja het is gewoon voor de lol dus onderling Knipoog we willen dat iedereen een prijsje mee krijgt! we willen eigenlijk voor de eerste 3 nog een bekertje doen! maar we weten niet of dat allemaal lukt kwa geld enzo! ik wil €3,00 vragen (iedereen mag maar 1 proefje doen) maar daar moet je dan alles van betalen! de jury en de prijzen!

heeft iemand enig idee hoeveel de rozetten zijn per stuk? (het gaat wel om een hoeveelheid van zeker 15 rozetten misschien meer maar dat ligt dr aan hoeveel mensen zich opgeven) en hoeveel kost een kleine beker? hoeft geen zilver ofzo te zijn van plastic is ook goed Knipoog)

Wij hebben rozetten voor 0.99 euro per stuk gekocht. Als je iedereen een rozet wilt geven, moet je wel genoeg bestellen(wat je over houdt, gebruik je gewoon volgend jaar weer..) want je weet nooit wie de prijzen wint. Wij hebben ook eens iedereen een rozet gegeven, maar als iemand dan een prijs won, kreeg hij/zij niet meer een extra rozet(*die iedereen krijgt) mee. Daar moet je dus een beetje rekening mee houden.
Bekers hebben wij gekocht tussen de 6 en 10 euro, maar alleen met startgeld is dat niet te betalen! Wij vroegen dus 2 euro startgeld en hebben 10 sponsors gevraagd, die samen 140 euro gesponsort hebben! OK dan! Hier hebben we ook nog drinken, cake, snoepjes ed van gekcoht, wat we dan weer verkopen op de wedstrijddag.(de deelnemers krijgen bij ons 2x gratis drinken + personeel). Succes ermee!

AnoeskaB

Berichten: 544
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Annen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 23:26

*Een officiële jury krijgt als vergoeding € 12,50 + reiskostenvergoeding van € 0,28 per km (heen en terug) + eventueel een extratje zoals bijvoorbeeld een fles wijn. Ook de schrijfster behoort een presentje te krijgen. Jury's kun je vinden in het Vademecum, maar houd er rekening mee dat je er misschien wel 20 tot 30 moet bellen voordat je iemand vindt. Eventueel kun je ook gewoon iemand waarvan je denkt dat hij/zij er verstand van heeft, vragen om te jureren.

*Zorg dat je behalve de bordjes voor letters ook 4 (liefst witgeverfde) hoeken hebt.

* Het uitzetten van een ring is lastiger dan je denkt. Als de hoeken niet precies 90 graden zijn, ligt de ring scheef. Om de hoek precies 90 graden te krijgen, zijn er een aantal trucjes. Eén ervan is de volgende:

Neem een touw van precies 12 meter lang. Plak een opvallend stuk plakband op 3 meter en daarna op 4 meter, zodat je 3 stukken hebt van 3, 4 en 5 meter. Maak in een van de hoeken met behulp van het touw een driehoek met rechte zijden van 3 en 4 meter en een schuine zijde van 5 meter. Met het meetlint (van 40 meter) kun je de lijn nu recht doortrekken tot de volgende hoek, waar je weer de driehoek neerlegt. Zo ga je door tot je alle hoeken hebt gehad.
(Met dank aan Pythagoras Knipoog )

*Rozetten (onbedrukt) kosten om en nabij één euro. Voor ongeveer 3 a 4 euro kun je een goedkoop standaardje of een medaille krijgen.

paradijs
Berichten: 54
Geregistreerd: 13-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-04 11:02

we zoeken eigenlijk nog een jury die het voor een beetje wil doen! bv een bosje bloemen (ook de schrijver) en een hoop blije gezichten!! dat bespaard ons dan geld zodat we meer uitkunnen geven aan prijzen! het hoeft daarom ook geen officiele jury te zijn maar gewoon iemand die zelf minstens M rijd en er een beetje verstand van heeft Knipoog maar die zoeken we nog (onze instructice weet misschien wel iemand)

witte hoeken?? ik wil gewoon met balken denk ik een ring maken! met in 1 hoek 2 balken (dat in elke hoek natuurlijk) en bij B en E 2 balken dan heb je nog wel stukken waar niets ligt maar dat is toch niet erg??

idd een medaille lijkt ons ook leuk! hadden we niet aan gedacht maar dat is misschien ook een oplossing!!

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 11:06

AnoeskaB schreef:
*Een officiële jury krijgt als vergoeding € 12,50 + reiskostenvergoeding van € 0,28 per km (heen en terug) + eventueel een extratje zoals bijvoorbeeld een fles wijn. Ook de schrijfster behoort een presentje te krijgen. Jury's kun je vinden in het Vademecum, maar houd er rekening mee dat je er misschien wel 20 tot 30 moet bellen voordat je iemand vindt. Eventueel kun je ook gewoon iemand waarvan je denkt dat hij/zij er verstand van heeft, vragen om te jureren.


Wij vragen voor ons concoursje altijd iemand bij ons uit de buurt, die bijvoorbeeld Z heeft gereden. Dit jaar hadden we iemand die meerdere malen Z1 heeft gereden en veel les geeft. Het leek haar hartstikke leuk om te doen en ze vond het na te tijd ook nog steeds harstikke leuk!
Je moet de jury wel goed inlichten met wat voor ruiters ze te maken heeft, wij hadden bijvoorbeeld veel niet-wedstrijdruiters en die moeten niet zo streng beoordeeld worden. Na te tijd hebben wij onze jury een bosje bloemen gegeven en dit vond ze harstikke leuk. Als je dus iemand hebt die niet officieel jury is, hoef je ten eerste niet zoveel mensen te bellen en ten tweede: waarschijnlijk hebj e die 12,50 hard nodig voor andere dingen en een bloemetje is veel goedkoper. Succes ermee!