paard meer enrgie te geven,hoe?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

paard meer enrgie te geven,hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-02 15:49

bert kan af en toe nog wel eens wat lui zijn en ik zou hem best wat frisser willen zonder dat hij helemaal koekoek wordt,afwisseling krijgt hij verder genoeg,hij word 3/4 maal per week gereden,1 keer longeren met bijzet en een keer aan het halster lekker gek doen en een dagje rust in de paddock.
hij krijgt gewone onderhoudsbrok en dagelijks haslve schep musli .
granen zoals haver lust hij niet,dus als iemand nog wat weet,zoals poeders of ander soort voer,hoor ik het graag.
alvast bedankt,nathalie

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 16:02

Kruiden Reform Musli van Havens is erg goed. Dat is alleen maar energie, vitamientjes en mineraaltjes. Totaal geen vet of ander dik-maak-voer erin. Het bevalt mij echt super. Erg gezond en alles zit in de juiste verhoudingen. Ook krijgt mijn knollie er duidelijk veel meer energie van.

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 16:52

ga maar eens op sportbrok over ,kijken hoe dat gaat.

sharief
Berichten: 853
Geregistreerd: 18-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 22:01

Ijslands zeewier.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 13:14

Slobber en dan een extra beetje haver (bovenop het normale havergehalte wat er al in zit) er doorheen. Door het mengsel heb je een grote kans dat hij zelfs de haver doorslikt. Knipoog

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 12:58

Sluit me bij Diana aan: zet ´m maar eens op sportbrok. Helpt dit niet afdoende kun je de hoeveelheid ook misschien nog iets omhoog zetten dus ipv 0,5 kg, 1 kg. Als je niet zeker weet hoeveel ´ie mag hebben doe dat dan iig wel in overleg met iemand die ervaring heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 13:55

Draversbrok van Van Cooten! Super!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 13:58

En afwisseling....
Mijn Caritas vindt het geweldig om te springen en doet het ook zeker niet slecht!
Wanneer ik een week wat meer gedressuurd heb kan ik dat altijd gelijk aan hem merken en maak dan gewoon een bosritje meer, af en toe hoort daar ook een rengalop door de duinen bij. Worden ze ook frisser van!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 14:08

Op wat voor een manier is hij lui ?? Lui aan het been of is hij altijd rustig en niet heet te krijgen dus ook met losgooien en dan met de zweep er achter aan. Is hij altijd zo geweest of is dit nieuw. Misschien heeft hij conditie te kort.

Als het paard lui aan het been is en verder niet dan is het een rijtechnisch probleem en moet je het daarin zoeken. Het andere kan je idd in voer gaan zoeken. Idd haver door de slobber doen is een goed idee alleen dit er pas doorheen doen na he afkoelen van de slobber.