Opfriscursus wandelen naast het vrouwtje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Opfriscursus wandelen naast het vrouwtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-02 12:55

Toon wordt een beetje stoer, nu hij een tijdje niks mag doen door een blessure aan zijn achterhand. Dus meent meneer zich nu wat meer te kunnen veroorloven bij het vrouwtje....

Ik ging gisteren even met hem wandelen en werd het pad afgesleurd, zo graag wilde hij de hort op. Op zich heel schattig, maar niet echt de bedoeling natuurlijk. Haha!

Dus longeerlijn aan het halster, en elke keer als Toon me voorbij wilde gaan, zwaaide ik die lijn voor zijn neus. De eerste keer schrok hij zich kapot en kwam voor helemaal omhoog. Ik heb dit grapje wel een keer of 10 moeten herhalen voordat hij echt keurig met me meeliep en onmiddellijk stilstond als ik dat ook deed. Als beloning heb ik hem even laten grazen. Hij stond te vreten alsof zijn leven er vanaf hing... dat eerste voorjaarsgras!!

Op de terugweg moest ik wederom even op mijn strepen gaan staan, want dat gras was erg aantrekkelijk en als je als paard zijnde snel bent, kun je vlak voor het vrouwtje langsglippen en de berm in gaan voor een hap gras. }>

Dus daar ging ik weer met mijn longeerlijn, dit keer viel het kwartje wat sneller.

Gelukkig is Toon onder de indruk van een zwaaiende lijn, Kaminka probeert zo'n ding alleen maar op te eten.... Haha!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 13:16

Omar heeft ook steeds vaker een opfris cursus nodig. Hij wordt een beetje echt volwassen. En ja dat voorjaarsgras he, dat doet 't em!
Gelukkig luisterd Omar nog naar "Uh". of "ho". Pas rende ik door en zei ho, daar snapte hij echt geen biet van. haha.

edit: domme typo
Laatst bijgewerkt door Sjimmy op 20-03-02 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 13:52

Hee ben ik toch niet de enige die opfris-cursussen geeft!
Ik was al bang dat het aan mij lag... ook wel hoor. Haha!

Was vorige week ook weer met opfrissen bezig toen we naar de longeerbak liepen en mevrouw er NIET in wilde (tja dan moet je aan het werk...).
Toen we er eenmaal in stonden wilde ze niet stil staan, haar hoofd wilde ze schuren aan mij terwijl ik met lijntjes bezig ben en zit te denken hoe ik het eigenlijk wil hebben... Frusty

Al met al was ze behoorlijk dominant aan doen na 1 dagje niks doen... veels te veel energie had ze.
Nou die energie die mocht ze kwijt van mij!
In plaats van longeren werd het ineens grondwerk: losgooien in de longeerbak en ze moest op mijn houding/actie reageren, verschillende gangen en richtingen... uiteindelijk wist mevrouw de koningin ineens weer wie de baas was. Haha!

Toen we terug naar de stal liepen was ze weer een mak lammetje. Maar voor hoelang?
Dat blijft bij haar altijd de vraag...

En wat Toon betreft:
Hij ziet er ook wel superstoer uit hoor!
Dus die ene keer dat-ie dan wat stoer wil doen, kan het wel begrijpen.
Vooral met dat heerlijke gras, dat speciaal geproduceerd is voor Generaal Toon... Cool
Dan is het wel ff moeilijk voor die stoere man om zich de regeltjes te herinneren, een opfris-cursus is dan onvermijdelijk... *LOL*
Wel goed hoor Mieke, dat je zo duidelijk kunt zijn naar je paard!
Veel mensen denken vaak: och voor die ene keer...
Maar dan denkt het paard: ik mag voortaan ALTIJD!
Niet dus...
Sterkte met het gooien van kwartjes, die bij hem moeten vallen... Knipoog

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-02 14:47

Haha! Generaal Toon! Ik heb dus een boktkluns en een generaal! Das best apart! Je blijft inderdaad opfrissen met die beesten, vooral als je een paar keer niet zo consequent bent geweest. Dat bezuur je meteen weer.

Gelukkig is Toon echt goed opgevoed en weet hij niet hoe sterk hij is... Een mallotig geval als Kaminka opvoeden is een stuk minder eenvoudig...

Met Kaminkel moet ik dus echt niet aan de hand gaan grazen hoor, dan kan ik echt niet meer normaal met haar lopen zonder naar ieder grassprietje gesleurd te worden.

Ho zeggen en zelf doorblijven lopen is ook heel apart! Pling

Maar Dorine: je hebt gelijk hoor, heel consequent blijven, zeker bij een nieuw paard wat je toch een tijdje blijft uitproberen. Maar het blijft moeilijk!