Nog éven wachten! (rug etc)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Nog éven wachten! (rug etc)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-02 11:16

Vandaag ben ik naar de fysio geweest. Hij vond dat alles er heel goed uitzag, ik heb nauwelijks pijn, en dat is een heel goed teken. Mijn spieren zijn verder ook gewoon helemaal goed. Het gaat dus geweldig, en gelukkig maar. Enige puntje is dat het nog steeds een beetje gezwollen is (rond de beschadiging aan mijn botje, de processus transversus), daardoor komt de zenuw die er net boven uit mijn ruggemerg (bij iedereen hoor) komt een beetje klem. Daarom heb ik bij mijn bovenbeen aan de binnenkant af en toe nog steeds last. Dat het pijnlijk is, dat het een beetje gevoelig is, of juist niet etc. Het is niet zorgelijk, maar wel een teken.
Omdat ik dolgraag weer te paard wil heb ik het even gevraagd. Nou nee dus. Bummer. Maar goed, over een weekje waarschijnlijk al wel, en als ik geen last meer heb van mijn been misschien al eerder. Omdat Jopie gister met longeren opeens tamelijk wild was, heb ik hem maar niet gelongeerd (mijn vader hield hem vast). Als ik onderuit getrokken word leek het me niet echt geweldig gezond. Maar volgens de fysio (moest ik uitleggen hoe of wat je doet met longeren) kon het niet zo’n kwaad, en ik moest me maar schrapzetten. #grinnik# Nou, vanmiddag ga ik dus de stoute schoenen maar eens aantrekken en mijn bommetje aanlijnen, netjes optuigen, poetsen en hem écht longeren. Mijn vader en zusje hebben hem wel de nodige beweging gegeven, ik heb hem ook aan een lijntje vastgehouden, maar ik werd toch wel flink meegesleurd, en met een krakkemikkige rug leek me dat niet zo’n goed idee. Ik zal blij zijn als ik gewoon weer mag rijden, maar eerst gaan we mijn vetzak eens wat conditie laten opbouwen. De eerste vijf minuten moet ik me wel schrapzetten, maar daarna is hij waarschijnlijk al uitgeput.
Ik heb er wel zin in, mijn koekiemonster lekker weer zelf doen. Ik heb wel al uitgemest, gepoetst en zo, maar ik ben zo snel moe, heb zo snel toch last van mijn rug etc. Volgens de fysio is het wel goed om in beweging te blijven. Zo lang ik maar oplet dat ik een beetje meer naar rechts zit, en zeker niet naar links. Hij wist me ook te vertellen dat ik geweldig veel geluk gehad heb, en dat het wonderbaarlijk snel geneest. Daar ben ik blij om, want misschien kan ik dan stiekum toch Kootwijk rijden… ik hoop het maar!

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 12:19

Echt fijn dat het al zo opknapt! Ik hoop dat dat zich zo voortzet... Kom je zondag nog naar Kootwijkerbroek om je zusje (?) en vader aan te moedigen? Ik wil nou wel een keer boktmeeten! Haha!
Veel sterkte met je ruggetje verder!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 16:07

Jaaah Laui! Eind is dus in zicht!!! Heel veel succes!!! Knuffel aan je Joop!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 19:52

Hey wat een geweldig nieuws! Nog eventjes geduld, maar het gaat de goede kant uit en dat is het belangrijkste. Nog eventjes en je bent weer te paard!!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-02 20:41

IK had me helemaal verheugd op vanmiddag, lekker keuvelen. Kom ik thuis: paard net terug van een bosritje Haha! Tong uitsteken Hij was dolgelukkig en dat was voor mij wel belangrijker. Met een beetje longeren krijg ik m niet zo tevreden... Knipoog
Het had ook ff geduurd met mijn lenzen etc. Dus ik heb mijn zusje nog even met Voltrack geholpen. Ze zijn vandaag (ik vier mijn 2weekse jubileum) weer naar de duinen geweest. En ze zijn ook nog de penningmeester (Suus, die kende jij toch?) tegengekomen met 2 dames te paard, ff gekletst. Ik heb Joop lekker in de bak gezet, hij was helemaal gelukkig, echt mijn stoere ketelbinkie! Koppie erop, lekker geïnteresseerd, beetje showig... Echt mijn liefie!

Daarna ben ik boodschappen gaan doen (ik had alle tijd) en eten gaan koken. Dus weinig paardigs voor mij vandaag, maar nu ga ik mórgen longeren. Lachen Dan is Joop ook helemaal rustig mag ik hopen (vandaag lekker bosritje, dus hij zal wel moe zijn met die niet-conditie van hem), en dan kan ik ook lekker klungelen Schijnheilig . Ik heb er wel zin in, lekker met mijn poekie! Lovers

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 20:46

wel voorzichtig he met longeren, niet dat ie in 1 keer een flinke ruk geeft en je nog langer met de ellende zit. Ikzelf kan ook bijna niet wachten totdat ik weer mag rijden. Erg hoor zo'n verslaving Haha!