wat zouden jullie doen???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
goos

Berichten: 178
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: barendrecht

wat zouden jullie doen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 14:09

ik heb een 9 jarige ruin.
het is echt een heel mooi paardje en echt een paardje voor de sport.
maar ik wil heel graag ook andere dingen zoals buitenrijden zonderzadel enzo .en dat gaat niet met hem.
ik heb al heel wat pogingen gedaan om hem te verkopen maar steeds neem ik dat weer in omdat het op stal zooon leuk paard is maar ja hij moe3t wel gerede worden want als je hem een paar dagen alleen maar los laat staan of een btje longeert dat is hij superheet als je er toch maar weer op gaat zitten.
wat zouden jullie doen?
toch maar verkopen en een leuke pony er voor terug kopen waar ik alles mee kan of hem houden en toch maar gewoon verder gaan en me er overheen zetten
alvast bedankt

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 14:13

Ligt eraan wat jij het belangrijkst vind om te doen. Als jij liever buitenrijd en speelt met je paard, dan wedstrijden rijden, zou ik een ander paard/pony gaan zoeken.

Is de sport eigenlijk nummer 1, dan zou ik deze houden.

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 14:15

waarom is hij zo superheet?
krijgt hij teveel brok dat ie daar druk van wordt?
staat ie veel op stal?
ik zou eerst eens die reden gaan nakijken voordat ik ga verkopen..

Avanti_haf

Berichten: 427
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Katwijk aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 14:16

Ieder paard wat geen dagelijkse beweging krijgt wordt natuurlijk heet op een gegeven moment,dat is logisch toch .Zet hem eerst maar aan het werk dan kun je daarna misschien wel zonder zadel iets gaan doen

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 14:19

Als jij graag een sportpaardje wilt (wat jouw paardje is) EN een buitenrijdpaardje (waarvoor hij volgens jou niet geschikt is), kun je dan misschien ook een kennis uit de omgeving waar je woont vragen of je op zijn/ haar paard af en toe eens lekker mag uitwaaien? Als je het iedere dag wilt is dit geen goede oplossing, maar misschien doe je er een bezitter van een lief paardje dat niet veel gebruikt wordt er wel veel plezier mee!

goos

Berichten: 178
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 14:25

he ellepen hij is zo heet omdat er volbloed in zit.hij komt 2x uit zijn box op een dag dus dat zal het niet zijn.


dat zonder zadel dat lukt gwoon niet omdat ie dat doodeng vind.
en ja ik zou et het liefst elke dag willen.ik ga verhuizen en kom bij de oude maas te wonen en een groot park/bos dus dat zou alleen maar beter zijn.en als ik nou voor de sport zou willen gaan dan lukt dat niet want mijn vader heeft er geen tijd voor om mij naar wedstrijden te brengen.er word bij ons wel officieel gstart mja dat is 1x in de maand

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 14:30

Als ik je zo hoor, heb je je keuze al gemaakt. Sommige paarden zijn wat heter, maar dan moet je ook zorgen dat hij zijn ei kwijt kan. Lekker heel de dag buiten, en longeren voordat je erop gaat. En dan overal rustig aan laten wennen. Je kan het ook makkelijk doen, en dus verkopen. Maar als je liever recreatie rijdt, en hij is te gevaarlijk ervoor, zou ik een ander paard kopen.

Pharlap
Berichten: 1665
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: spijkenisse

Reactie op wat zou jij doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 16:57

Hoi,Hoi

Ik heb een anglo arabier die echt wel heet is maar met veel geduld en rust kan ik er nu gewoon mee buiten rijden.
In het verleden draaide hij om of ging op het randje van de sloot balanceren en wegspringen voor tractors.
Nu rijd ik met lange teugel overal langs ( ook tractors met aanhangers ).
Ik kan trouwens ook zonder zadel op hem zitten terwijl ik 4 jaar geleden er 3 keer naast lag in een les van een uur. ( ik ben zelfs bang van hem geweest ).
Volgens mij is het voor een paard juist leuk om sport met ontspannen buitenritten af te wisselen.
Kijk trouwens ook eens naar de hoeveelheid voer die hij krijgt want als ze zo hoog in het bloed staan is vaak iedere korrel teveel biks aanleiding tot een explosie.
Ik zou het dier niet verkopen.
Groetjes,