Lubricationcream in strijd tegen mok...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Lubricationcream in strijd tegen mok...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-02 00:05

Ik heb nou eenmaal een mokgevoelig paard en aangezien je niet te veel en te vaak de bekende middelen met antibiotica moet gebruiken (hydrocortiderm, otiderm e.d.) ben ik altijd op zoek naar andere middeltjes.

Bovengenoemde cream is o.a. verkrijgbaar bij de Paardendrogist, ik heb hem in 2 weken tijd 2 keer gebruikt en het lijkt wel of de huid er dikker van wordt!
Al die andere middeltjes (uierzalf, vaseline e.d.) om de koot en pijp 'waterafstotend' mee te maken, hebben als gevolg dat de huid lekker zacht wordt en juist weer gevoeliger voor mok.
Deze cream lijkt een uitdrogend effect te hebben, het was vandaag een week geleden dat ik het erop had gesmeerd en er zaten alleen wat schilfertjes, heel zachtjes heb ik er overheen gewreven en daar kwam een hele mooie stevige huid onder vandaan!
Eindelijk niet meer zo'n rozige gloed erop!

Het is natuurlijk even afwachten hoe dit verder verloopt, maar zo'n pot is de kosten niet dus misschien zijn al andere mensen (eigenlijk paarden!) bij deze tip gebaat.

(het is overigens ook al weer 2 weken geleden dat ik hem voor het laatst met desinfecterend shampoo heb gewassen!)

Kaar

Berichten: 129
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: Voorburg

Re: Lubricationcream in strijd tegen mok...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 09:18

Sjuimpje schreef:
Bovengenoemde cream is o.a. verkrijgbaar bij de Paardendrogist, maar zo'n pot is de kosten niet dus misschien zijn al andere mensen (eigenlijk paarden!) bij deze tip gebaat.


Ik lees wel vaker over de Paardendrogist, maar waar zit die dan? Want ik heb er echt nog nooit 1 ergens gezien...En hoe duur is zo'n pot?

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 09:45

Ik hou het bij de zinkzalf en zwavelpoeder. Heel goedkoop, maar belangrijker: het werkt geweldig goed.
Ik koop het bij de apotheek en meng het zelf.
Deze combinatie heb ik niet zelf bedacht maar komt van de voorzitter van het Nederlands Tinkerstamboek. Tinkers zijn nu eenmaal mokgevoelige paarden door het vele behang.