Nog meer foto's van mooie Lipizzanerhengsten!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Nog meer foto's van mooie Lipizzanerhengsten!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-02 19:22

Voor de liefhebbers nog een paar foto's van de aanwezige Lipizzanerhengsten op de hengstenkeuring in Leusden. Zijn ze niet mooi?


Neapolitano Capriola
Afbeelding

Strana
Afbeelding

Romeo (zoon van Capriola)
Afbeelding

De zijka
nt van Capriola's hoofd
Afbeelding

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 20:24

Zo die derde foto is echt vet!!!! Ik hou wel van dit soort paardjes!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 20:42

Ik vind Capriola wel erg mooi, hij moet ook nog altijd onze merrie Pliva dekken (overeenkomst met vorige eigenaar Pliva), maar wat we wel jammer vinden is dat hij een beetje een ramsneus heeft, terwijl Pliva een best fijn hoofdje heeft. Foto's van Pliva in mijn profiel en op mijn site.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 21:52

Ik heb Lippiza's altijd al erg mooie paarden gevonden, maar niets gaat boven een quarter Lachen Maargoed, ik had een vraag voor degene die al wat langer in de Lippizanderwereld zitten. Kennen een van jullie een hengst (wellicht inmiddels ruin, of zelfs al overleden) genaamd Tulipan? Hij was van Filip Dros, wiens manege in Barendrecht (bij Rotterdam) stond. Was overigens ook spierwit. Het is al een aantal jaren geleden (lees een jaar of 8 ofzo)...maar het schoot me ineens te binnen! Haha!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 22:08

jammer dat ik alleen de laatste zie... maar die is iig wel hele mooi!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-02 23:13

XoNo schreef:
Kennen een van jullie een hengst (wellicht inmiddels ruin, of zelfs al overleden) genaamd Tulipan? Hij was van Filip Dros, wiens manege in Barendrecht (bij Rotterdam) stond. Was overigens ook spierwit. Het is al een aantal jaren geleden (lees een jaar of 8 ofzo)...maar het schoot me ineens te binnen! Haha!


Wel eens van gehoord, is in ieder geval een bekende Lipizzanerlijn! Zal eens kijken of ik wat info over deze hengst kan vinden, vindt het altijd wel leuk om wat achtergronden te kennen!

BTW, laatst vroeg iemand op de manege of mijn Nappie iets van quarter in zich had, vanwege zijn best al gespierde kont, vond dat wel grappig!! Haha!
maar nee hij is 100% lipi Haha!
Haha! Haha!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 00:19

Ik ben dol op gespierde konten...ik heb hier hier overigens over paarden Lachen Lekker klein, gespierd...Quarters are my favorite! Ook sinds kort hoor, had er weleens van gehoord, maar voordat ik western ging rijden nooit echt in verdiept.

Maar mocht je iets over Tulipan vinden, ik wist overigens niet eens dat hij een bekende bloedlijn had, dan hoor ik dat graag van je Lachen

Heb nu net op google gezocht, en wel wat gevonden, maar er was dus een hengst genaamd Tulipan in de 19e eeuw, in Kroatiƫ...het gaat mij dus om de hengst die gewoon eeh...afgelopen 10 jaar nog geleefd heeft zeg maar Lachen Ze hebben er ook mee gefokt. Er staat nu op de manege, welke inmiddels is overgenomen (Hippisch Centrum Barendrecht) nog een Lippi van Tulipan, namelijk Kajash. Hij is wat klein uitgevallen...meer een pony maatje...heb geen idee hoe het komt.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 00:35

Cody schreef:
Ik vind Capriola wel erg mooi, hij moet ook nog altijd onze merrie Pliva dekken (overeenkomst met vorige eigenaar Pliva), maar wat we wel jammer vinden is dat hij een beetje een ramsneus heeft, terwijl Pliva een best fijn hoofdje heeft. Foto's van Pliva in mijn profiel en op mijn site.


Dan moet je voor Strana gaan, als je niet van die ramshoofd houd. Hij vererft uitstekend btw.

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 09:49

ik vind de 1e en 3e heel cool Kwijl Cool