Yahoeeee !!! Eindelijk op Sam gereden!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DanielleJ

Berichten: 561
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Waddinxveen

Yahoeeee !!! Eindelijk op Sam gereden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-04 11:02

Hihah, eindelijk op Sam gereden zeg... Haha!

Sam is mijn verzorgbels (ik heb een zwak voor 'zware' paarden) van 4 jaartjes jong...

Ik verzorg haar nu 4 maanden bij een boer, waar ik een paar jaar geleden ook de paarden heb verzorgd.
Ik vroeg of ik me met Sam bezig mocht houden en dat was prima, maar... waarschuwden ze al... je moet wel helemaal met het begin beginnen.
(Er is al die 4 jaar helemaal niks mee gedaan)
Ik dacht dat het wel mee zou vallen maar inderdaad zeg... Halster omdoen was al een probleem! Scheve mond
Nou, met een hoop geduld, halster omgedaan, vastzetten (heeft 1 halster en 4 halstertouwen gekost) hoofdstel in en uiteindelijk zadel op! Knipoog

Gelongeerd met zadel op en dat ging best goed eigenlijk...

Toen heb ik aan de boer gevraagd of ie Sam wilde vasthouden omdat ik er graag op wilde zitten. Ik geloof dat hij het enger vond als ik. Hahaha... *LOL*
De eerste 10 minuten dacht ik echt dat ze er vandoor zou denderen, maar dat deed ze niet. Ook geen pogingen tot mij eraf gooien... Tong uitsteken

De laatste 10 minuten gingen prima. Heel rustig gestapt door het weiland, zelfs een stukje gradraaft! OK dan!
Mensen, wat ben ik blij zeg. Zo ongelooflijk gelukkig en trots!!! Heerlijk... Haha!
Dat heb ik maar mooi voor elkaar gekregen in 4 maanden. (terwijl 'de omgeving' zei dat het zeker een jaar zou duren) Tong uitsteken

Groetjes Danielle


Helderder

Berichten: 10116
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 11:07

Zo dat heb je dan mooi voor elkaar gekregen OK dan!
Die boer stond vast wel verwonderd te kijken dat het zo goed ging Lachen
Gefeliciteerd hoor dat je dat voor elkaar heb gekregen *LOL*

DanielleJ

Berichten: 561
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-04 11:12

Ja hoor, ze stonden met zijn vieren (zoons en vrienden) met open mond bij het hek te staren... Haha

Koekje erbij ? Haha!

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 11:27

Heb je dan niet vaker het halster omgedaan / vastgezet? En dan meteen erop, toe maar... Ik zelf zou eerst toch wat vaker hebben gelongeerd en met halster gewandeld / vastgezet hebben. Knipoog Kan me wel voorstellen dat je trots bent, zo de eerste keer op je verzorgpaard terwijl ie zo lang niet bereden is. Lachen Vind het paard een halster gewoon eng / is ie kopschuw, of zit er iets anders achter? (omdat ie ook halstertouwen kapot heeft gemaakt Bloos!) Heb zelf niet van die kapotmaakzuchtige beestjes dus ik weet niet of paarden dat nou ook expres doen, zo van, "als ik maar hard genoeg trek gaat het vanzelf stuk". Knipoog Ik hou zelf ook wel van wat zwaardere types paarden. Lachen


DanielleJ

Berichten: 561
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-04 11:59

Ik denk daat je het verkeerd begrepen hebt.... Ik heb het ook niet zo heel erg uitvoerig beschreven omdat ik dan wel 3 pagina's kan typen... Ik heb haar in 4 maanden tijd 3 keer per week, aan het halster laten wennen, leren vaststaan zonder te trekken enzo, alles stapje voor stapje heel langzaam opgebouwd...
Ik ben er echt niet meteen opgesprongen...
En ik heb ook wel vaker eerst met halster gelongeerd, toen met hoofdstel, longeersingel erbij, om alvast te wennen aan het zadel.
Op een gegeven moment het zadel erop en aan de hand stappen.
Op die manier heb ik het opgebouwd....

Koekje erbij ? Haha!

Loesss

Berichten: 4186
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 12:42

Leuk leuk! Ik xzou ook zo graag eens op een belsje rijden....dan een lekker bosrit met zo'n knol! Lijkt me super!

Ik ben wel benieuwd naar een foto van Sam.

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 13:41

leuk joh lijkt me wel breed zitten Knipoog

_Frazer_

Berichten: 250
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 17:03

heey

leuk man
en een beetje beweging voor eht paard zal ook wel goed zijn

Lovers Er bestaan Sweety bOys Lovers

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 17:07

Goed dat je het gelukt is...super!!!:j


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lonniejj en 38 bezoekers