stoomeend

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

stoomeend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 10:51

Heeft iemand hier ervaring met de stoom eend en varianten?
Werkt dat een beetje of helemaal niet?

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 11:15

Beetje blont misschien - maar wat is een stoom eend???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 11:17

Afbeelding

Citaat:
Over de stoomeend!
De stoomeend is een moderne handstoomreiniger in een heel bijzonder design. Je moet hem vullen met water, aansluiten, even wachten en je kan aan de slag. De stoomeend reinigd, ontvet en ontsmet zonder chemische produkten. De stoomeend werkt op 1625 Watt.


zo'n ding Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 11:22

Het is waar dat stoom erg goed werkt om vuil te verwijderen, maar dit ding werkt voor geen meter.
Mijn moeder heeft hem lang geleden eens gekocht bij Blokker. Je moet hem rechthouden ander lekt er gloeienheet water over je handen heen. Het duurt heel lang voor er stoom komt en dan nog is het stoom van een pannetje kokent water effectiever.

Er zijn wel goede apparaten, maar daar betaal je dan ook goed voor.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 11:22

whahaha toen ik je titel las dacht ik dat je een eend wilde gaan stomen.... Bloos
Ik dacht al Verward

On topic, met zo'n ding heb ik geen ervaring Ben ook wel benieuwd

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 11:23

ooo ik dacht dat t een gerecht was Frusty Blond

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 11:23

Aha!

Nou, zelf geen ervaringen mee, maar ik ken iemand die um wel heeft (of een variant er van iig, via Tell Sell).

Het werkt op zich schijnbaar best goed, maar als je gaat kijken naar echte vuile oppervlakken (zoals een vet fornuis bijvoorbeeld) dan is het slechts een hulpmiddel, want helemaal schoon krijg je het dan toch niet, dan is het meer het losmaken van het vet waardoor je schoonmaakmiddel beter kan werken.

Voor je ramen is ie echter ideaal, je krijgt een streeploos resultaat en dat vond ik wel een echte plus.

Maar alleen die optie maakt dat ik het zelf niet snel zou aanschaffen!

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 11:23

Wij hebben een goedkopere variant, van de Praxis. Ik vind het wel handig. Wij hebben een siergrind vloer en hiermee krijg je er makkelijk plekjes uit die erin gelopen zijn. Het ontvetten vind ik iets tegenvallen, maar in combi met een sponsje lukt ook dat wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 11:26

In ons nieuwe huis zit namelijk een soort granol, steentjes, geen idee hoe het uit te leggen, dat er niet schoon uiziet.
Maar omdat het een ruw opvervlak is, leek me het misschien wel wat om eerst voor te weken met zo'n ding.
(als het werkt natuurlijk en daar heb je bokt voor omdat ze hier alles weten )
Zo ook het douche hok op de voegjes.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 11:29

runningkawa schreef:
In ons nieuwe huis zit namelijk een soort granol, steentjes, geen idee hoe het uit te leggen, dat er niet schoon uiziet.
Maar omdat het een ruw opvervlak is, leek me het misschien wel wat om eerst voor te weken met zo'n ding.
(als het werkt natuurlijk en daar heb je bokt voor omdat ze hier alles weten )
Zo ook het douche hok op de voegjes.


Dat granol zou ik dan gewoon oversausen als ik jou was.

Voor de douche is het misschien wel een goed middel, maar als het slechts voor die ene keer is, kun je ook een stoommachine huren bij Boels, dat hebben wij destijds ook gedaan. Werkte prima

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 11:32

Boels is okee ole ole Muziek!

Nee serieus, ik vind dat echt een uitvinding, we hebben er voor onze verhuizing vanalles gehuurd en het was helemaal niet duur. Dus als het niet werkt is er geen man overboord

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 11:35

Het is geen echt granol, vandaar
We hebben aan over texen zitten te denken, maar of dat mooi word?
Verder is het in de keuken, dus verwacht vettig, dan is eerst schoon zijn wel een verreiste.

En idd huren gaat ook, hebben het boekje van boels al liggen Lachen
Maar als het makkelijk werkt in de badkamer, is het misschien ook wel wat om het vaker te gebruiken Lachen

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 11:38

Nou, als je het gehuurd hebt (of gekocht) dan wil ik het wel weten. We zijn zelf ook net verhuisd en dan zie je idd die voegen die helemaal smerig zijn die ik best schoon zou willen hebben... Ik heb ook aan de stoomeend zitten denken, maar op het moment laten de financieen het niet echt toe... Ik heb ook op het internet gezocht, maar veel ervaringen kon ik niet vinden van mensen.

Als je gaat texen in de keuken is er misschien wel een voorsmeermiddel om over het vet heen te smeren. Het bestaat wel voor rook-aanslag, dus misschien ook wel voor vet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 11:41

idd, veel kon ik ook niet vinden, vandaar dat ik het dan op bokt pleur Tong uitsteken

En bedankt voor de tip van voorsmeersel, daar had ik nog niet aan gedacht Lachen

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 11:41

runningkawa schreef:
Het is geen echt granol, vandaar
We hebben aan over texen zitten te denken, maar of dat mooi word?
Verder is het in de keuken, dus verwacht vettig, dan is eerst schoon zijn wel een verreiste.

En idd huren gaat ook, hebben het boekje van boels al liggen Lachen
Maar als het makkelijk werkt in de badkamer, is het misschien ook wel wat om het vaker te gebruiken Lachen


Ja, als het echt vettig is, dan moet het wel schoon. Afnemen met straffe amoniak wil daarbij wel eens helpen, dat werkt ook super bij muren met nicotine-vlekken.

Bedenk wel dat die spullen van Boels wel echte industriƫle aparaten zijn, en dat zoiets als die stoomeend wel minder kan zijn qua werking.
Maar om iedere keer te huren is dan misschien ook niet echt slim als je toch van plan bent het vaker te gebruiken.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 11:42

runningkawa schreef:
idd, veel kon ik ook niet vinden, vandaar dat ik het dan op bokt pleur Tong uitsteken

En bedankt voor de tip van voorsmeersel, daar had ik nog niet aan gedacht Lachen


Heet volgens mij voorlijm, hebben wij ook gebruikt. Voordeel daarvan is dat je eigenlijke verf minder door de muur wordt opgeslorpt, waardoor je ook goedkoper uit bent (minder verf nodig)

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 12:02

Wij hebben ook zo'n stoomeend. Nou dat ding werkt echt voor geen meter Haha!
Mijn schoonmoeder wilde er 1 kopen dus we hebben hem meegegeven en we kregen hem al gauw weer terug Haha!

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 12:13

Ik heb hem wel eens geleend van mijn opa en oma. Ik vond het wel handig! Vooral voor idd voegen in de badkamer, en bijvoorbeeld van die hele kleine hoekjes langs de randjes van een keukenkastje (hoe leg je dat uit?)

Maar je moet het niet zien als iets waarmee je schoon kan maken. Het is meer een "voorbewerking" zodat het echte boenen minder moeite kost...