nog meer spelletjes

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuuZ
Berichten: 150
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: son

nog meer spelletjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-02 16:15

ik heb nog wat spelletjes die we wel es doen
ook wij doen talyho maar dan op een andere manier
2 deelnemers ieder op een pony en vier pionnen in elke hoek waar je omheen moet. de een start bij E de ander bij B eerst doe je allebei een half rondje stap dan mag je een half rondje draf en dan een heel rondje galop en dit moet zo snel mogelijk. wie het snelste is heeft gewonnen als je in een hardere gang gaat dan je eigenlijk mag moet je een rondje draaien of als je de hoeken afsnijdt

voetbal met je pony
leg een grote skippybal in de bak maak teams en goals en voetballen maar

tikkertje
ja ja het bekende tikkertje maar altijd leuk

ringsteken
pak een stok en hang ergens een ring en probeer de stok erin te steken terwijl je in galop komt aanrijden voor de beginners kan het natuurlijk ook in stap . maak de ring steeds kleiner. degene die het het langste volhoud heeft gewonnen

ja dit spel heeft eigenlijk geen naam
ga met zijn tween achter een balk staan bij C op de lijn voor je staan twee pionnen een eind uit elkaar. op een teken mag je beginnen. draai eerst een rondje om de eerste pion daarna om de tweede ga terug en draai nog een keer om de eerste heen en daarna over de balk terug. degene die dit het snelste doet heeft gewonnen. je kunt dit apart in een competitie doen maar natuurlijk ook met een groepje als estafette.

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 18:08

leuk!!!
spelletje op de pony/paard zijn altijd leuk!!

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 20:04

Natuurlijk kan je ook nog altijd schipper-mag-ik-overvaren doen of vies-en-lekker of anemaria koekkoek. Wel simpel maar je hebt de grootste lol.

Jet

Berichten: 11992
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 22:06

Corinepgek, hoe gaat vies-en-lekker? Die andere twee ken ik ook, maar deze niet. Verder is de Zevensprong ook wel leuk, bij ieder nummer doe je iets. Bv. een gymoefening, of een manegefiguur, je kan ze als instructrice verzinnen of door de ruiters laten verzinnen, allemaal leuk. Voor hele kleine ruiters is Ik stond laatst voor een poppenkraam ook een leuk doe-liedje. Wat wij ook wel doen, is de ruiters om de beurd een figuur laten noemen en dat rijden, eventueel om de beurt voor en dan als voorste een figuur rijden ( je kan het van te voren laten zeggen, maar ook de anderen laten raden). Best grappig zo'n topic!

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 20:01

vies en lekker:

bij de A is vies, bij de C is lekker. Iedereen staat bij vies behalve de tikker(die staat in het midden) Die noemt iets wat veel mensen lekker vinden zodat de mensen naar de lekkere kant moeten en dan tikken maar.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 22:07

Ringsteken...een stok en een ring...moet je de ring dus pakken...enneh, wat ik dus niet snap: ring steeds kleiner maken? Bedoel je daarmee dat als je de ring gevangen hebt, je het formaat van de ring steeds kleiner moet maken? Toch? (Ja sorry, ook ik ben blond Haha! )

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 22:11

XoNo schreef:
Ringsteken...een stok en een ring...moet je de ring dus pakken...enneh, wat ik dus niet snap: ring steeds kleiner maken? Bedoel je daarmee dat als je de ring gevangen hebt, je het formaat van de ring steeds kleiner moet maken? Toch? (Ja sorry, ook ik ben blond Haha! )


Nee, het houdt in dat de ring (die gestoken moet worden) steeds kleiner is. Steeds een beetje moeilijker.
Is van oorsprong Zeeuws. Op knollen, zonder zadel en in (ren)galop.