naar M1, nog enkele probleempjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

naar M1, nog enkele probleempjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-04 10:20

Vos en ik hebben inmiddels meer dan genoeg punten om de overstap naar de M1 te maken, maar er zijn nog een paar punten waar aan gewerkt moet worden, misschien dat jullie tips hebben:
- De galop is altijd zn moeilijkste gang geweest, hij laat zich moeilijk sluiten en valt als je niet oppast bijna in een viertakt galop. Ook de middengalop zou wat expressiever mogen. Kortom: ik wil meer sprong en meer geslotenheid *LOL* Ik rijd nu vooral veel tempowisselingen en voltes van verschillende groottes, hij gaat langzaam vooruit maar hebben jullie nog tips?
-De wending om de achterhand, is in de M1 maar een kwart geloof ik, maar daarbij vind ik het altijd moeilijk om te voelen of hij niet om een achterbeen draait (niet op tilt) Ik voel t gewoon niet Verward
-Omdat Vos in het begin nog wel eens achter de teugel wou duiken, rijd ik hem nu vaak hoog opgericht met het koppie er redelijk ver uit (voor de loodlijn). Zn nek blijft daarbij wel gewelfd, ik kan m ook zonder problemen in een andere houding zetten, maar volgens instructrice 1 is hij er voor de proef net wat te ver voor. Instructrice 2 vind van niet Haha! dus mijn vraag is eigenlijk: hoe ver mag het koppie er uit zodat het er voor de jury nog acceptabel uit ziet? Hmmm ik hoop dat ik het een beetje begrijpelijk heb uitgelegd?

Only two things are infinite: the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein


VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 11:22

Ok, ff korte antwoorden Tong uitsteken

-Rijdt hem eens schoudervoor (geen schouderbinnenwaarts) in de galop. Alleen een beetje zijn schouder er uit rijden. Probeer bijvoorbeeld van H maar E (korte lijnen dus) schoudervoor te rijden en maak dan een halve grote volte van E naar B. Dan weer van B naar M schoudervoor. Op deze manier moet hij zijn achterhand er meer onderzetten en via deze oefening treed hij meer onder. Hij zal er wel moeite mee hebben in het begin maar houdt hem nageefelijk voorin en val niet terug in tempo.

-Tja, ik had er nooit zoveel problemen mee om mijn wendingen aan te voelen. Probeer het eens met je instructise uit, of iemand anders langs de bak. Rij je wending om de achterhand en als hij stilstaat kan degene langs de kant je daarop wijzen. Misschien ga je het zo beter voelen?

-Het hoogste punt moet achter zijn oren zijn.

Succes Haha!

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-04 11:26

okee bedankt, ik ga vanmiddag uitproberen Lachen

Maar, als het hoogste punt achter zn oren moet zijn kan ik m nog steeds met zn koppie meer of minder naar voren rijden... nouja ik zal binnenkort wel even een paar foto's plaatsen, dat praat wat makkelijker misschien

Only two things are infinite: the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 11:41

Ja laat die foto's maar even zien. Ik begrijp nu niet precies wat je bedoeld Verward

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-04 11:48

moet ik wel ff zoeken hoor, kan een paar daagjes duren...

Only two things are infinite: the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 16:35

Ik denk dat je het hebt over voor en achter de loodlijn?
Want in beide gevallen kan de nek het hoogste punt zijn en blijven!

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-04 16:44

@NienkeKara: Ja dat bedoel ik en dan vraag ik me af of en hoe ver het neusje voor de loodlijn mag.

@VValar: Heb t net even geprobeerd met de schoudervoor en het werkte super! Hij zuchtte en steunde er wel bij, echt zo van "moet dat nou allemaal zo moeilijk" maar hij ging wel veel beter "zitten" zonder impulsverlies. Kon hem op het eind fijn rond rijden, hij sprong zelfs een keurige wissel. Normaal springt ie die niet altijd even fijn door de rug, maar nu kwam hij prima door.

Bedankt OK dan!

Only two things are infinite: the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers