What doesn´t kill makes you stronger?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

What doesn´t kill makes you stronger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-04 21:38

Ik gooi er even een stelling in:
What doesn´t kill makes you stronger?

Ze zeggen het en ik geloof langzaam ook dat het echt zo is. In April verloor ik mijn broertje en ik raakte in een heel diep dal.
Nu ruim 3 maanden later heb ik het gevoel dat ik meer leef dan daarvoor.
Bepaalde dingen kan ik nu veel beter in perspectief plaatsen. Het leven heeft veel meer waarde gekregen en ik heb ook echt zin om er vol voor te gaan.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty


Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 21:43

Zeker weten.. Ik heb dat vooral gehad na de dood van een vriendin, in januari dit jaar.. ze was 22 en stierf plotseling, van de een op de andere dag. Ik was kapot, en ben er nog steeds kapot van, maar ik ben er zeker 'sterker' van geworden. Ik relativeer meer, en als ik naar haar foto, naar haar stralende lach kijk, voel ik warmte van binnen, en voel ik me bevoorrecht, dat ik zo'n bijzondere meid heb mogen leren kennen..

Als ik dan de foto van mijn (overleden) vader erbij pak, heb ik soms het gevoel dat ik de hele wereld aan kan. Het is een apart gevoel en ik kan het bijna niet beschrijven, maar noem het een soort 'vechtlust van binnen'..

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 22:07

Ik kan me jouw gevoel goed voorstellen. Je maakt je minder druk om kleine dingen en leeft echt in plaats van alleen maar te bestaan.

De pijn en het verdriet hebben je duidelijk gemaakt hoe kwetsbaar je bent en hoe je eigenlijk moet genieten van elke dag die er is.

Mooie spreuk!

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 23:08

ja,ik ben het er ook wel mee eens (of het moet een ziekte geweest zijn, dan gaat de stelling niet altijd op he)
ken je het nr van rowwen heze? heilige anthonius?
daarin hebben ze het over : het is beter iets moois te verliezen dan dat je het nooit hebt gehad.
en dat vindt ik ook een goede stelling, want als je niks kunt verliezen, wat heb je dan???? toch ook niks.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 00:13

Ik denk dat daar zeker een kern van waarheid in zit

Ben alleen echt superblij dat de kreet uit jouw mond komt Lovers

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 00:17

Ja geheel de waarheid.
Je leert zo ontzettend veel dingen waar je soms amper erg in hebt.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 07:32

Yup. Hoe meer ellende op mijn pad komt; hoe meer ik mijn schouders naar achter zet, de neus omhoog gooi en voor de goede dingen knok. Het hardt je, maar dat is niet negatief.

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Renate1970
Berichten: 1100
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 07:32

Ben blij te lezen dat het weer de goede kant op gaat, blijf ervoor vechten Ach gut.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 07:34

Dat is een stelling waar ik echt 100% achter sta...

Na de nodige problemen/moeilijkheden/... kom je er echt wel sterker uit... Je leert van die dingen, het maakt je tot wie je bent...

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 07:39

Het is nooit zo donker geweest of het wordt weer licht? Alles wat je geeft in welke vorm dan ook, komt ooit in 10-voud terug? En inderdaad........wat je niet nekt, maakt je sterker........
Ik heb ook het nodige achter mijn kiezen maar inderdaad, wat er al gezegd wordt, het helpt je relativeren.
Het maakt het echter imo ook niet makkelijker om onbevangen tegen mensen of situaties aan te kijken.
Tenminste, persoonlijk heb ik zelf best moeite met mensen echt in mijn hart te sluiten uit angst het weer te verliezen.....

(jeutje, wat weer een ontboezeming voor koele Levy he? Haha!)

Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 07:40

Absoluut. Van negetieve ervaringen wordt je enkel sterker. Je leert ervan. Het is een pijnlijke leerschool, maar juist daarom verandert je mindset vaak in een ogenblik. Probeer het positieve uit een negatieve ervaring te halen, het vormt je karakter.

Ik vind het nummer: another day, van Buckshot LeFonque dan ook fantastisch.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 08:28

Hmm nou het gaat niet altijd op, of het moet nog komen. Maar op dit moment voel ik me juist veel verroter dan voor wat er gebeurde zeg maar Knipoog

Het maakt je wel wijzer denk ik, je gaat anders over dingen denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 08:29

Ja ook zeker weten

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 08:29

Ctal, het duurt altijd even. Je kunt pas van het uitzicht vanaf het topje van de berg genieten, als je eerst door het dal gelopen en de berg beklommen hebt.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 08:32

Jennygirl schreef:
Ctal, het duurt altijd even. Je kunt pas van het uitzicht vanaf het topje van de berg genieten, als je eerst door het dal gelopen en de berg beklommen hebt.



Mooi gezegd! OK dan!

Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 08:35

Super gezegd

En soms zitten we als het ware op de 7 heuvelen weg in limburg Lachen
Maar als je die laatste heuvel hebt gehad...dan OK dan!

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 08:53

runningkawa schreef:
Super gezegd

En soms zitten we als het ware op de 7 heuvelen weg in limburg Lachen
Maar als je die laatste heuvel hebt gehad...dan OK dan!



Soms moet je heel Oostenrijk door hoor.........Haha!

Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 08:54

Haha. idd
Maar dat klonk zo drastisch Lachen
Dacht laten we het nog wat positief houden Tong uitsteken

Cittemee
Berichten: 299
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 09:01

Ik ben blij jouw dat te horen zeggen Diaan, geeft mij ook weer een beetje moed, en mischien kan ik het over een tijdje ook wel zeggen Lovers

Those we loved but lost
are no longer where they were
but are always where we are.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-04 13:06

Cittemee schreef:
Ik ben blij jouw dat te horen zeggen Diaan, geeft mij ook weer een beetje moed, en mischien kan ik het over een tijdje ook wel zeggen Lovers


Daar ben ik van overtuigd! Ach gut

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 13:33

Er zit zeker weten een kern van waarheid in!
Ben ook blij te horen dat het steeds weer wat beterder met je gaat! Lachen

♥ Iets met diepe dalen en hoge bergen!

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 13:36

Fijn dat het nu een stuk beter met je gaat Diana.
Ik geloof ook dat er absoluut een kern van waarheid in zit!

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-04 13:38

I'm on the top of the world Lachen
is een tikkeltje overdreven maar ik voel me goed. Een waardevol leven kan samen met verlies nog steeds bestaan. Dit had ik nooit voor mogelijk gehouden toen ik helemaal down was.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Pinootje

Berichten: 1595
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: achter 'n en in A.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 13:42

Ik heb mijn hond op 14 mei 2004 (dat nog in mijn hoofd zit...) verloren aan een stomme motor Boos! en ik was ook nog in groningen.. Ik hoorde het pas volgende dag toen mijn ouders mij ophaalden, ze woude mij niet smsen ofzow... En ik natuurlijk gat gehuild maar daarna voel ik mij wel sterker...

"Ge-ge-ge-ge-ge"

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 14:02

Ik denk dat de ervaringen die jij in je leven meemaakt je zeker wel sterken. Zowel negatief als positief maken wie je bent. Het doet je vaak realiseren wat je leven je waard is. Ik prijs me gelukkig dat ik uit het negatieve het positieve kan voeden.

What doesn't kill you only makes you stronger.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, IASCrawler, Inoterry, pony33 en 32 bezoekers