Jazz x Ferro x Amor x PericlesXX

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
antano

Berichten: 357
Geregistreerd: 10-09-03

Jazz x Ferro x Amor x PericlesXX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-04 15:46

Er staat een paard te koop met de afstamming Jazz x Ferro x Amor x PericlesXX wat kan ik verwachten van dit paard met rijden en in de omgang gr elise


Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 15:50

nou dat het geen makkelijke zal zijn was je zelf ook wel achter natuurlijk Knipoog
bloed zegt alleen lang niet alles, gewoon gaan kijken en proberen. ik ken meerdere paarden met zeer moeilijk bloed achter zich wat de grootste sullen zijn, maar ook andersom

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 15:57

Weet niet wat je precies van dat paard kunt verwachten maar wel dat het een paar hele mooie namen in zijn afstamming heeft. Zou er op basis van die stamboom trouwens maar wel vanuit gaan dat je er in de dressuur verder mee komt dan met springen Lachen

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

finley

Berichten: 448
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 16:04

Bij de advertentie staat dat hij superbraaf is en geschikt voor de overstap van pony naar paard. Een stal met zo'n naam kan het zich niet veroorloven een rotknol aan een kind te verkopen...
Hier zijn al genoeg topics geweest over het karakter van sommige paarden, misschien ligt het wel aan de ruiters die er gewoon niet mee overweg kunnen.
Als je dit paard wil kopen, ga het eens bekijken en hier niet op bokt vragen wat voor een paard het is als ze het zelf als een braaf paard beschrijven

Le paradis sur terre est sur le dos d'un cheval...

finley

Berichten: 448
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 16:05

ik weet niet op reclame maken mag maar hij staat bij Jordan stables en heet Up to date

Le paradis sur terre est sur le dos d'un cheval...

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 16:09

Hm, superbraaf en geschikt voor overgang pony/paard? Ik zou het eerst zelf even bekijken en het paard een maand op proef vragen...

Jazz heeft de naam hete, overijverige, intelligente paarden te geven. "Lastig" voor een amateur Knipoog
Ferro wordt vaak met kijkerig, druk en 'priegelig' geassocieerd.
Amor was gewoon een rotbok Schijnheilig Haha!
En Pericles heette niet voor niets Pericles...

Lastig, lastig... ja natuurlijk zijn er lastige paarden. Maar ook paarden die in verkeerde handen onbegrepen en dus lastig worden.

Deze afstamming klinkt iig niet 'makkelijk' Haha! handige ruiter zonder vrees vereist... Schijnheilig

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 16:17

Ja Amor was zo'n rotbok dat ze hem maar in een standbeeld gegoten hebben Cool

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 16:19

Ik zeg niets over de kwaliteit van Amor, ik zeg iets over zijn karakter... Haha!

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 16:26

Tsja komt veel voor dat toppers vaak niet de makkelijksten zijn... denk dat dat wat moeilijke karakter ongemerkt ook de kracht vaak is van zo'n paard.

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 16:27

Misschien is - en - echt plus Missouri *LOL*

Als het beestje zou kunnen springen zou die mij op papier wel aanstaan, maar ik ben er bang voor met Jazz Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 17:14

[quote="Missouri"]

Jazz heeft de naam hete, overijverige, intelligente paarden te geven. "Lastig" voor een amateur Knipoog
Ferro wordt vaak met kijkerig, druk en 'priegelig' geassocieerd.

Ben het daarn niet mee eens,
Er zijn inderdaad rotbokken bij met Jazz als vader. Zijn vaak wel intelligent en willen voor je werken. Zo gauw de naam Jazz ter sprake komt komt het wordt lastig ook tevoorschijn.

Ik heb een Kennedy x Ulster en een Negro x Ulster op stal staan, beide dus weer Ferro en zijn niet kijkerig, druk en priegelig. De Kennedy is af en toe wat drammerig.
Ik zou het wel doen, mooi bloed.
Je hebt het zelf ook wel in de hand hoe die wordt, als je hem maar niet over je heen laat lopen.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 17:57

Je zult echt naar het paard zelf moeten gaan en het paard op proef nemen. Als je maar goed met de paarden om kunt gaan, is het geen enkel probleem! Het proberen is het zeker waard! Vanaf het 'papier' valt moeilijk te zeggen hoe het paard in werkelijkheid is.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 18:04

Missouri schreef:
Ik zeg niets over de kwaliteit van Amor, ik zeg iets over zijn karakter... Haha!


ik heb een afstammelinge van Amor. En geloof me, dat zijn geen gemakkelijke paarden. Die van mij in ieder geval niet. Die van een stalgenote ook niet.

Ze kunnen allebei heel aardig lopen. Het is de kunst ze aan het lopen te krijgen. Ze zijn beiden niet echt moeilijk in de stalomgang, maar ik heb zeker op makkelijker paarden gereden.

Nu ken ik er maar twee (vijf met de veulens van mijn paard mee) en dat is niet representatief, maar ik hoor toch wel met regelmaat dat anderen met Amor in de lijn niet gemakkelijk zijn.
Laatst bijgewerkt door Anya op 18-08-04 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 18:04

LuvdaTossa schreef:
Je zult echt naar het paard zelf moeten gaan en het paard op proef nemen.


Paard op proef meegeven zou ik als verkoper nooit doen, wie zegt wat er elders gebeurt, het is kopen of niet.
Dan maar een paar keer komen proberen.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 20:07

Een paard op proef meenemen? Kan heel verkeerd uitpakken voor de eigenaar. Hebben het op de stal meegemaakt dat een in 100% goede gezondheid verkerende makke ruin voor een maand op proef meeging en vervolgens zijn rug op 1 of andere manier verknald was om wat van de prijs af te krijgen.

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 21:12

sarabande schreef:
Paard op proef meegeven zou ik als verkoper nooit doen, wie zegt wat er elders gebeurt, het is kopen of niet.
Dan maar een paar keer komen proberen.


Op proef onder voorwaarden? Er valt genoeg op papier te zetten....

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 21:57

Je kan nooit op papier zetten hoe een ander met je paard omgaat.
Het is geen fiets, of een auto waar je de onderdelen die stuk gaan van kan vervangen.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 22:01

Missouri schreef:
Hm, superbraaf en geschikt voor overgang pony/paard? Ik zou het eerst zelf even bekijken en het paard een maand op proef vragen...




het paard een maand op proef vragen...

Dat 12 keer per jaar.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 22:23

Als ik een Amor merrie had ( nogmaals ALS, want dit zal gelukkig nooit voorkomen), dan zou ik sowieso nooit Ferro daar op hebben gezet en wie verzint het dan om daar nog eens Jazz voor te plaatsen.
Zou niet mijn idee zijn, maar ja - x - = +, dus wie weet......

antano

Berichten: 357
Geregistreerd: 10-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-04 22:48

We hebben ze opgebeld en zouden ons terug bellen .
Als we zijn gaan kijken laat ik wel weten wat ik er van vondt ik wou ook nog Versace umber tabasco en velvet zien .
De merrie velvet heb ik het meeste intresse in up to date lijkt mij ook wel iets.
Alleen ik tijfel over de afstamming want ik hoor niet veel goeds over jazz ferro en amor dus wou weten wat jullie er van dachten .
gr elise


KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 23:11

Wat je kan verwachten? Dat is van te voren niet te zeggen. Hij kan braaf zijn, maar het kan ook een zeikerd zijn. Laat je niet misleiden door fabels en vooroordelen. Ga gewoon kijken en proefrijden en oordeel daarna zelf.

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

pajidin

Berichten: 636
Geregistreerd: 02-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 23:11

Nou succes! en vergeet je cap niet he!
Heb vandaag een Jazz gezien waar ze al 2 maand mee bezig zijn zadelmak te maken...ze zijn nu zover dat ze longeren met een elastiekje...wat een gek is t! hij steigerd alleen maar en heeft zich wel 7x op de grond laten vallen
Maar ach mischien valt t idd reuze mee!!!!

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 23:17

Flair heeft in haar bloedlijnen 2x Amor,en is geen makkelijke tante.Haar moeder heeft 1x Amor en is ook niet de makkelijkste.Toen ik haar eenmaal voor me aan het werk had, heeft ze me nooit laten vallen op wat voor manier dan ook en tot op heden hoef je niet bij haar box in de buurt te komen als ik er ook sta want dan gaat ze me geheid verdedigen.Van Flair kan ik op dit moment zeggen dat ik het allemaal niet meer zo goed weet.Ik ben bang dat onze karakters te veel botsen Verward

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 23:23

Vind ook dat je eerst zelf een paard moet bekijken en de ervaringen van anderen zijn goed om in het achterhoofd te houden maar ieder paard is anders dus misschien vallen de "vooroordelen" reuze mee in dit geval. Kijken is weten.

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 23:35

toscana schreef:
dus misschien vallen de "vooroordelen" reuze mee in dit geval. Kijken is weten.


Wat betreft deze bloedlijn zijn de opmerkingen geen vooroordelen, maar eerder statistieken. Het zou een fokproduct van de fokkers van Jazz kunnen zijn en die presteren onder goede ruiters goed in de PAVO de laatste jaren. Aan de andere kant vind je paarden uit die fokkerij niet snel meer op een handelsstal.

Je zal iig over een behoorlijke portie rijkunst en ervaring moeten beschikken voor deze bloedcombinatie.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hindo2 en 52 bezoekers