2 verschillende instructeurs?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

2 verschillende instructeurs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-02 19:14

Ik heb voor de rijvereniging en privéles een andere instructrice. Van de één moet ik met veel druk rjden naar een lichte hand. De ander zegt dat ik met een lichte hand moet beginnen. Als ik nu druk ga rijden in de stap gaat ze onregelmatig lopen en volgens die instructrice van de rijvereniging (met druk rijden) moet ik haar dan uit balans rijden door te gaan slingeren. Maar is dit wel goed. Kan ik niet Beter met lichte hand beginnen. Of is druk toch beter Verward

WIE HELPT MIJ?!!!

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 19:19

Er is niet makkelijk te zeggen wat nou beter is. Dat verschilt heel erg per (type) paard. Een goede instructeur zou dat moeten zien. Als ik je verhaal zo lees, zou ik voor de lichte hand gaan. Maar nogmaals: dat is bijna niet te zeggen achter een pc-scherm omdat ieder paard (en iedere ruiter) anders is.

Ik zou je wel adviseren om één instructrice te nemen, anders kan het erg verwarrend voor jou en je paard gaan worden.

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 13:55

je kunt ook beide instructeurs/-trices laten uitleggen waarom ze kiezen voor veel of juist weinig druk. probeer beide uit en volg je gevoel! als jij vind dat de ene manier beter werkt doe je het op die manier, misschien pik je van de andere manier wel iets anders mee. maar een manier van rijden werkt voor het paard (en voor jezelf ) wel het duidelijkste!veel succes Knipoog

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 19:18

Da's idd lastig zeggen vanachter de compu.
Ik zou als ik je verhaal zo lees eerst gaan voor een lichte hand.
Het kan soms lastig wezen 2 verschillende instructeurs maar soms kan het ook een goede aanvulling zijn op elkaar.