hoe reageren jullie paarden op het aansingelen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

hoe reageren jullie paarden op het aansingelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-02 16:39

Ik ben gewoon ff benieuwd hoe jullie paarden op het aansingelen reageren. Gaan ze echt heel boos doen of reageren ze er amper op?

Amy

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 16:42

Flair zet alleen haar buik uit, ik singel altijd wel rustig aan, je hebt van die mensen die in een keer de singel op zijn strakst proberen te krijgen. Ik doe het altijd rustig aan gaatje voor gaatje. Verder geen reactie, en het is nog wel een merrie *LOL*

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 16:45

Nauwelijks.
Soms met een diepe zucht.
Op te hard en te snel aansingelen reageert ze met happen en boos kijken, maar daar kan ik haar geen ongelijk in geven.

Aansingelen hoort zachtjes te gebeuren. Zadel er op, singel losjes vast, even teuten, gaatje strakker, gaatje strakker aan de andere kant.
Naar de bak lopen, weer een gaatje strakker. Opstijgen paar rondjes stappen en dan eventueel nog een gaatje. Geen centje pijn dan.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 16:49

Die horen gaan een beetje in zijn nek, maar verder eigelijk niet. Ohja en natuurlijk zet hij zijn buik uit!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 16:56

Zo braaf als engeltjes Haha!

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 17:00

car is daar echt niet van gediend *LOL* Ik doe het nog wel zo zachtjes, maar ja, gevoelige rug en buik Verdrietig

gr kathelijne

Jive

Berichten: 345
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 17:04

jive let er helemaal niet op hij heeft iets van Gaaaap gaap nog niet klaar??
maar steffi (vorige pony) die ging altijd heel erg naar je happen en oren plat in de nek ,dat was niet echt leuk Frusty

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 17:26

bonanza blijft met dr oortjes naar voren kijken Haha!

Ze vind het totaal geen probleem, oh ja behalve toen mijn vader haar bijna in 2'en trok Tong uitsteken toen deed ze dr oren in de nek...

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 17:32

oortjes naar voren, geen probleem !

BBL

Berichten: 288
Geregistreerd: 22-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 17:33

Beautje hapt een beetje, maar dan wel met zijn oortjes vrolijk naar voren Verward ... Heeft-ie op de vorige manege waar ik stond van de ervaren knollies gezien en blijkbaar vond-ie het nogal grappig om het na te doen want ik heb het hem nooit meer af kunnen leren. Ach, zo erg is 't ook niet. Hij hapt niet gericht, meer om "stoer" te doen denk ik...zo van "kijk, ik hoor er nu ook bij!" Haha!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 17:35

kop naar beneden (zet zijn buik uit), stiekem met zijn neus tegen zijn been en mij in de gaten houden, kop schudden etn beetje sjaggerijnig kijken en soms....soms een beetje dreigend bij mij in de buurt komen met zijn tandjes....maar ik bijt helaas voor hem altijd eerst! Knipoog

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 17:41

Oei, die van mij is erg sjaggie met opzadelen. Erg gevoelig. Meetsal blijft het bij boos kijken, maar ik moet haar wel in de gaten houden. Een paar jaar geleden probeerde ze met aansingelen heel hard in een stang te bijten, maar ipv daarvan ramde ze er tegenaan. Resultaat: tand afgebroken. Daar heeft ze van geleerd, sindsdien gaat het beter.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 17:46

euh soms beweegt er een oor maar meestal doet ie niet.
Saar gaat overal heel hard in bijten vooral in de muur ... nouja dat lukt dus niet maar dat heeft ze nog steeds niet door Verward

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 18:09

mijne doet zijn hoofd omhoog en heel kattig..maar verder is ze heel lief hoor!! Haha!

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

heeft het veel te druk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 18:21

Remy heeft het tijdens het opzadelen altijd veel te druk met zijn buurpaard. Daar staat hij tijdens het poetsen altijd de hele tijd mee te knuffelen en te happen.
Hij heeft het vaak niet eens in de gaten, en als hij het wel in de gaten heeft dan zet hij z'n buik uit. meestal leid ik 'm dan even af en trek dan snel de singel aan. Vind íe niet leuk!

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 18:22

Leo reageert bijna niet, hij slaapt bijna altijd en als tie toch reageert doet hij niet veel alleen een gegergerde blik een een beetje orenspel meer niet!

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 18:49

Banishje gaat een beetje "ja-knikken" als ik zijn singel vastmaak. Aansingelen kun je dat echter niet noemen. Ik doe hem op stal op het eerste gaatje en dan loop ik richting de bak. Voordat ik opstap, doe ik de singel op het derde gaatje en dan kan ik nog steeds met mijn hand tussen de singel en zijn buik. Hij reageert dan ook nauwelijks als ik de tweede keer aan de singel kom. Op de poetsplaats is het meer uit gewoonte denk ik.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 18:57

Or maakt het allemaal niet uit, ik singel hem in 3x aan,
eerst vastmaken dan andere kant gaatje hoger....
dan bit in en dan nogmaals. Als je eerst geheel aan wilt singelen voordat je het bit indoet dan kan hij zijn buik wat uitzetten, doordat ik het bit in doe vergeet hij dat Haha!
Ook maakt hem niet uit of je hem nou links/rechts of achterstevoren het zadel op legt Lachen hetzelfde met dekens...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 19:01

Toen kawa net zadelmak was heeft hij het 1 x geprobeerd om te bijten.
ook al singel ik net zo aan zoals Margreet hierboven beschreef.

Nu kijkt hij niet echt vrolijk maar zal niet proberen te bijten.
ik reed kawa eerst ook altijd met een borsttuig zodat ik in het begin niet aan hoefde te singelen, want dan liep hij zo kort.
Nu is dat gelukkig helemaal over.

Maar Kawa voelt alles heel erg snel dus ook de singel.

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 19:13

als queen ergens niet tegen kan is het wel aansingelen
ze gaat overal in bijten en oren liggen plat in de nek ook al doe ik het heel voorzichtig. ik hoef de singel alleen maar te laten zien of ze begint al

luuk daar en tegen is heel lief. doet er niks tegen vind alles best zolang die maar stil kan staan

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 19:24

bram gooit zijn oren in zijn nek en zijn hoofd omhoog, soms tilt hij ook een voetje op. Meestal hoef ik maar 1 keer *eh* te zeggen en dan is het over.
Maakt niet uit of ik superzachtjes aansingel. Ik maak de singel meestal eerst vast,eerste gaatje. Dan doe ik het hoofdstel om. Dan doe ik hem op het tweede gaatje. Dan pak ik mijn spullen, dan gaat ie op het derde gaatje. Dan ga ik de bak in, nog een gaatje, en na een rondje stappen tot het gaatje waar ie altijd zit.
Hij doet het altijd, zelfs op deze manier, maar hij doet het ook met z'n deken opdoen, hij hoeft niet zo van dat geprut bij zijn buik!

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 19:32

Blijft meestal gewoon staan, soms wil hij dan nog wel eens weg lopen.
Sinds een tijdje heeft hij wel het trucje: 'buik opblazen' geleerd Boos!

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 19:34

Heel braaf!Blijft gewoon met de oortjes naar voren staan Lovers zet ook haar buik niet uit enzo!
lief paard he *LOL*

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 19:47

Mijn vorige paard was altijd heel boos met aansingelen! Hij stampte echt met zijn voorvoet op mijn voet Verward Na een tijdje deed hij het niet meer, totdat mijn instructrice zei dat ze dat zo grappig vond, want ze kende geen een paard die dat deed! De dag erna deed hij het weer *LOL* Ach ja... Paarden blijven vreemde dieren!!!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 19:52

Pas het laatste jaar krijg ik boze blikken tijdens het opzadelen. Maar verder niets ernstigs. Ik singel hem zo rustig mogelijk aan, meestel kijkt die heel even geirriteerd maar daarna gaat die verder met het concentreren op hoe hij zo goed mogelijk z'n buik uit kan zetten. Helaas is hij daar erg geoefend in..