achterhand er bij houden maar niet te hard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
siccootje
Berichten: 1205
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: noord-holland

achterhand er bij houden maar niet te hard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 20:31

Hoi,
Ik zou willen weten hoe je bij je paard goed zijn achterhand er bij kan houden. Dat hij dus niet op zijn voorhand gaat lopen te veel. Wat moet je dan precies doen en wat niet?
In de galop geld dat het zelfde?

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 21:33

Meer benen aan je paard en aan de teugel lichtjes opvangen. Denk als je erop rijdt dat de beweging van je paard omhoog moet i.p.v naar voren te rijden. Hoe meer jij je paard voor net iets te veel ruimte geeft, gaat het op de voorhand lopen. rij in een rustig tempo als basis, vandaaruit kun je wat tempowisselingen rijden.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 22:09

Als je dus been geeft als je de achterhand er onder wilt brengen moet je doordat hij na voren gaat het met je zit opvangen.
Trek je kruis en buikspieren aan en je kontspieren:D
Door aan de teugels te komen zakt het paard er dieper in doordat je been geeft.

Carol

Berichten: 40
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 12:20

Ik ben er momenteel ook heel erg mee bezig, op zich neemt nick wel zijn achterhand van zich zelf als wel mee maar kan altijd meer, ik ben nu bezig samen met me instructeur Lammert Laseur om hem van voren meer op te richten. Nick loopt namelijk heel snel te diep, waardoor hij meer op zijn kop gaat lopen. Zorg eerst dat je paard goed voor je been is. Als je dit niet heb kan je nergens aan beginnen. Als ie voor je been is probeer hem met je been en je zit als eerst eronder te zetten en dan een phouding te geven aan de voorkant zodra iets gaat liften met zijn hoofd kan hij makkelijker zijn achterbeen mee nemen!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 13:32

LuvdaTossa schreef:
Ik zou eerst goed naar de ontspanning proberen te rijden. Probeer hem eens lager en dieper te rijden, zodat de rug goed gebruikt wordt. Dan kun je ook met de achterhand aan het trainen. Overgangen maken van stap naar draf waarbij je de voorhand op een grotere volte zet en de achterhand op een kleinere volte, zo moet het achterbeen onder de massa komen. Of zo door de hoeken gaan en de voorbenen de hoek afsnijden en de achterbeen (binnenachterbeen) er door heen te drukken!