Welk 2e hands zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
eveline_B

Berichten: 2828
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Welk 2e hands zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-04 14:49

Ik ben al een hele tijd aan het kijken naar 2e hands zadels van de betere merken. Maar ik vind het zo lastig om te bepalen of het fijne zadels zijn. Hoe zouden jullie dat doen?

En ik zit met de maatvoering. Ik heb waarschijnlijk een 18 inch nodig, maar dat hangt weer af van het merk en het model.
Wat voor boommaat zou Lucien nodig hebben denken jullie?
Stubben Scandica boommaat 32 zou dat hem passen?


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 14:56

Volgens mij had Marijn4045 ook een Stubben Scandica voor haar fries (neem tenminste aan dat jij ook een fries hebt, gezien je avatar). Stuur haar anders eens een pb.


eveline_B

Berichten: 2828
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-04 19:28

Goed idee, dat zal ik doen.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 21:39

Ik heb vorige week de zadelmaakster aan huis gehad om zadels te proberen, ik heb zelfs een zadel met lucht geprobeerd
Er waren twee stubbens bij een Excalibur en een met een enkelvoudig zweetblad heel mooi.
Als het jouw wat lijkt kun je haar bellen..

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Barvrouwke
Berichten: 3703
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 21:44

als ik jou was zal ik voor een kieffer lustiano gaan, zeker met een fries, want die hebben veel ruimte nodig in de schouder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 21:46

Stubben of Passier.

Helaas is het inmiddels zo ver dat de tweedehandszadels schofterig duur zijn. Kijk maar eens op ea. Tweedehands zadels zonder merk durven ze zo 250 euro voor te vragen. Dat is dik 500 gulden, daar koop je die dingen nieuw voor.

Zo ook met oudere zadels, vroeger kocht je die voor 400 gulden max. Nu vragen ze zo 350 euro. Ik vind het te gek, en doe er dus niet aan mee.

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 21:54

Boommaat 32 zal te nauw zijn voor een Fries, vrees ik...
Iets rijtypsche Fries past wel onder een Kieffer basis-boom-breedte.
Stubbens voor Friezen zal lastig worden, die zijn er 2de hands niet zo veel in brede maten.

Bel eens naar www.tweespan.com. Daar verkopen ze veel Fryso-zadels nieuw, aan mensen met Friezen. Dus hebben ze daar ook veel 'brede' inruil. Prijzen zijn aan de lage kant, goede service.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 21:54

Met mijn Kieffer dressuurzadel had ik écht geluk. Een zeer degelijk zadeltje wat ik voor 250 euro bij divoza gekocht heb. Toen ik hem zag liggen hoefde ik niet lang natedenken en had hem direct gekocht!!!

Verstandig is om je paard meetenemen en hem daar te passen

:){

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 23:44

Als je een Passier tegenkomt, gelijk kopen! Als ie niet past, kan je em altijd weer kwijt volgens mij. Ik mis mijn Passier nog steeds Verdrietig
Ik heb trouwens een Stubben Siegfried tweedehands gekocht, voor niet teveel geld, via bokt.

Igrett, advertenties kan je kwijt op Eenmaal, andermaal Knipoog

זכור

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 01:48

Ik heb een Ainsley dressur zadel nog in de verkoop die juist op bredere paarden moet liggen.
Zeker paarden zoals Friesen en Tinkers.
Dus mocht je interesse hebben, het is een mooi zadel, pb me dan maar even.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 08:17

lies schreef:
Als je een Passier tegenkomt, gelijk kopen! Als ie niet past, kan je em altijd weer kwijt volgens mij. Ik mis mijn Passier nog steeds Verdrietig
Ik heb trouwens een Stubben Siegfried tweedehands gekocht, voor niet teveel geld, via bokt.

Igrett, advertenties kan je kwijt op Eenmaal, andermaal Knipoog


Er zijn toch nog wel redelijk veel Passiers te koop
Nadeel is dat de meeste een medium maat hebben.
Ik heb er een gekocht en laat em nu breder maken OK dan!

Citaat:
Ik heb een Ainsley dressur zadel nog in de verkoop die juist op bredere paarden moet liggen.
Zeker paarden zoals Friesen en Tinkers.


Dat mag dan onder de uitzonderingen vallen Haha!
Weet je zo ook de boommaat?

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 08:21

Het is boom maat 3, maar de boom van het zadel is bij de vorige iegnaar breder gemaakt.

luuntje

Berichten: 13928
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 08:42

Voor mijn friese merrie had ik ook een ander zadel nodig. Wintec die ik had klapte naar achteren. Ik heb zadelmaker Vroegop (heeft ook veel 2e hands zadels) laten komen. Na verschillende zadels te hebben gepast (waaronder kieffer) is het een fieldhouse geworden. Engels zadel met een erg fijne zit. Ik weet niet hoe breed jouw fries is maar die van mij had kamerbreedte 34 nodig. En het ligt perfect.

eveline_B

Berichten: 2828
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-04 09:24

Ik heb er nu een oude Kieffer op liggen, maar als zijn eigenaar hem in de zomer dikker laat worden, ligt dat zadel niet goed meer. Dat is meteen ook het probleem met passen. Als hij wat dikker wordt moet het ook goed liggen. Ik kan moeilijk een zadel voor de zomer en 1 voor de winter kopen.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 11:07

Pipo schreef:
Stubben of Passier.

Helaas is het inmiddels zo ver dat de tweedehandszadels schofterig duur zijn. Kijk maar eens op ea. Tweedehands zadels zonder merk durven ze zo 250 euro voor te vragen. Dat is dik 500 gulden, daar koop je die dingen nieuw voor.

Zo ook met oudere zadels, vroeger kocht je die voor 400 gulden max. Nu vragen ze zo 350 euro. Ik vind het te gek, en doe er dus niet aan mee.


Ik zocht ook een 2e hands merk zadel, pff dan mag je nog bijna 1000 euro neerleggen. Hij had ook een nieuwe wintec voor 500 euro dus die is het geworden. Hij doet zeker niet onder voor een ande merk ik heb nog geen moment spijt!

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Iris94 en 37 bezoekers