Ontsteking in de neusholte ofzo?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Ontsteking in de neusholte ofzo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-04 01:03

Mijn ene paard heeft sinds vandaag uit een neusgat steeds een gele waterige vloeistof. Het is geen snot oid, maar veel wateriger. Het andere neusgat is schoon. Zou het kunnen dat ie een ontsteking ofzo heeft in een neusholte? (zoiets als bijneusholte ontsteking bij een mens) Heb haar vandaag voor de zekerheid maar even getemperatuurd maar dat is niet echt verontrustend. (38,4) Ze doet ook niet echt ziek aan maar toch is ze ook niet helemaal goed.

Iemand ervaringen met zoiets? Het is geen droes oid en een verkoudheid lijkt me ook niet. (geen dikke klodders snot uit beide neusgaten)

Denk dat ik morgenochtend toch de DA maar even bel maar eigenlijk weet ik niet goed wat ik er mee aanmoet.

Iemand suggesties?


nijlram

Berichten: 14
Geregistreerd: 02-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 15:56

Mijn paard had dezelfde symptomen en hierbij werd voorhoofdsholteontsteking geconstateerd. Belangrijk hier is te kijken of de uitvloeiing stinkt, want dit duit vaak op een ontsteking. Het kan ook een kaakholteontsteking zijn want de symptomen lijken veel op elkaar. Toch even laten checken door een DA. waterige uitlvoeiing is niet erg, maar gele/witte uitvloeiing aan 1 neusgat is niet goed.

Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-04 17:17

De conclusie die ik gisteren zelf al trok werd bevestigd door de DA. Voorhoofdsholte is mooi schoon, ene neusholte was iets gevuld. Kiezen waren pirma (kon ook ontsteking van de wortel van een kies zijn). Paard heeft nu een antibiotica kuur gekregen van twee weken. Dat wordt weer groot inslaan in de appelmoes, want anders krijg ik die zooi er niet in. Verder voeren etc. op de grond zodat de troep er mooi uitloopt.

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 17:28

idd voorhoofdholte ontsteking of ontstoken kies...beide zijn eigenlijk alleen te zien op een rontgenfoto.

Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-04 17:45

Nouja, haar profiel zag er goed uit op de foto..... Arm paard, op je 16e voor het eerst op een rontgenfoto. Haha! Knipoog


Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 18:24

wat voor antibiotica heb je ? excenel toevallig ?, mijn paard heeft daar 3 weken opgestaan voordat het over was (voorhoofdholte onsteking)
Bij mij hebben ze in totaal 8 (!!) foto's moeten nemen + naar utrecht moeten sturen voordat ze er redelijk zeker van waren dat het geen kies was.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 19:45

annegti schreef:
De conclusie die ik gisteren zelf al trok werd bevestigd door de DA. Voorhoofdsholte is mooi schoon, ene neusholte was iets gevuld. Kiezen waren pirma (kon ook ontsteking van de wortel van een kies zijn). Paard heeft nu een antibiotica kuur gekregen van twee weken. Dat wordt weer groot inslaan in de appelmoes, want anders krijg ik die zooi er niet in. Verder voeren etc. op de grond zodat de troep er mooi uitloopt.


Magic heeft inderdaad ook vroeger een ontsteking aan een wortel van een kies gehad.
Hierbij kwam inderdaad ook snot uit en is dit is met rontgenfoto's uitgewezen.

Uiteindelijk is ze er nog met een aantal antibioticakuren ervan af gekomen. Anders had ze onder het mes gemoeten (gat in het hoofd omdat de kies te ver zat om gewoon te verwijderen).

fleurbartels
Berichten: 429
Geregistreerd: 25-09-06
Woonplaats: De Valk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 20:35

nijlram schreef:
Mijn paard had dezelfde symptomen en hierbij werd voorhoofdsholteontsteking geconstateerd. Belangrijk hier is te kijken of de uitvloeiing stinkt, want dit duit vaak op een ontsteking. Het kan ook een kaakholteontsteking zijn want de symptomen lijken veel op elkaar. Toch even laten checken door een DA. waterige uitlvoeiing is niet erg, maar gele/witte uitvloeiing aan 1 neusgat is niet goed.


hallo, mijn paardje heeft sinds een aantal dagen uitvloeiing, wit uit 1 neusgat. ikdacht aan een verkoudheidje. ze is eigenlijk nog nooit verkouden geweest (15 jr oud), maar dacht ivm wisselende weer zou het wel kunnen.
zie hier iets staan over 1 neusgat - niet goed!
waarom niet? wat is er?

Kris

Berichten: 10098
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: NYMEGEN

Re: Ontsteking in de neusholte ofzo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 01:00

Heeeeeeel erg oud topic, daarom een slotje.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Iccc, Xhiske en 78 bezoekers