Tygahno met Lex (Z2 hengst v. Ferro)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Tygahno met Lex (Z2 hengst v. Ferro)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-04 16:40

Ik ben vandaag weer eens wezen buurten bij Karin (Tygahno), altijd gezellig *LOL*
Ook nog Carina (Gomir) even gezien en gesproken, alleen was die jammer genoeg al aan het rijden toen ik aankwam. Dus ik heb nog maar weinig gezien en geen foto's

Als eerste de foto's van Karin op 'Sexy Lexy', dit paard is net bij haar op stal gekomen en het is pas de 4e keer dat ze erop zit! Bloos!
Als ze het me niet had verteld had ik echt niet eens gezien. Lex is een paard met alle knoppen erop, maar absoluut niet makkelijk en Karin had duidelijk haar handen soms vol.
Lex is trouwens een 11-jarige hengst van Ferro, zoals al in de titel staat Knipoog

Afbeelding

Instappen
Afbeelding

Drafje
Afbeelding

Schouderbinnenwaarts
Afbeelding

Afbeelding

Galopje
Afbeelding

Afbeelding

Weer een drafje
Afbeelding

Tijdens een galopchangement, één van de vele foto's die ik daarvan gemaakt heb Knipoog
Afbeelding

En alweer de laatst foto
Afbeelding

Karin heeft ook enkele pasjes passage laten zien *LOL*
Maar het was er moeilijk om hier duidelijke foto's van te maken, maar op verzoek kan ik er wel één plaatsen

Ik ben heel benieuwd hoe het over een maandje gaat als Lex en Karin elkaar een beetje hebben leren kennen. Dit smaakt naar meer Haha!


Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 16:52

Mooi beestje!! Kwijl

Geniet en volg je dromen!
http://www.ariavinkphotography.com


Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 16:55

Schitterend beestje! Ook echt geweldig dat witte mondje Lovers

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 17:13

Is dit paard voor Tygahno zelf?
Wat een mooi compact paard zeg! En leuk koppie. Lovers
Lekker van de hand gereden, zo te zien. Super

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 17:16

Heel mooi paard zeg!

Hoewel ik vind attie af en toe wat dieper mag, vind ik het rijden er super uitzien! Knap!

Wie helpt mij aan een verzorgpaard? Haha! Graag 1tje in de buurt van Groningen Lachen
(Profiel bijgewerkt!)

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 17:18

Ik vind niet dattie er lekker door loopt... Zonde Scheve mond
maar verder een leuk paard, wel typisch een ferro Haha!

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 17:20

Het mag inderdaad iets ronder, maar ze heeft hem pas een paar keer gereden. Zal dus nog wel een beetje aftasten zijn.

Sall

Berichten: 6651
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 17:45

Knap koppie heeft ie! Laat die passage foto maar zien hoor! Haha!

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

Despie
Berichten: 12
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 17:48

Heej wat een kwijl paardje zeg!
Alleen mag die wel wat ronder..
Veel suc6 verder

||Dan h0uw ik van j0uw Lenny NwLy,,||

riskjuhruled

Berichten: 1737
Geregistreerd: 19-02-04
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 17:48

mooi paard!!
mag idd af en toe wat ronder.

en onthoud lieve mensen, een kwal is ook maar gewoon een pudding die kan zwemmen

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 18:10

Wat anderen al zeggen hij loopt nog te veel met z'n hoofd in de lucht en hij drukt z'n rug weg. Jammer voor de ontspanning. Mss dat het beter gaat op een simpel trensje? Heb je iets minder in handen en kun je beter erop concentreren om hem ronder te rijden!

Tof paardje! Ziet er leuk uit!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-04 18:18

Inderdaad zou hij bovenin nog veel meer moeten onstspannen.
Zoals ik al zei is het absoluut geen makkelijk paard en is beresterk (vooral in zijn mond).

Karin vertelde me al dat ze eerst op de ontspanning ging richten. En ik heb er alle vertrouwen in dat dat gaat lukken.
Over een tijdje dus opnieuw foto's

LuvdaTossa, de vorige berijdster heeft dit paard sinds hij Z mocht lopen alleen maar op S&T gereden, daarom is het imo logisch dat Karin dit in eerste instantie even zo houdt.

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 18:45

leuk beestjeop zich,alleen het beeld ziet er nog niet echt rustig en constant uit. Het paard zou namelijk wat ronder,dieper en beter door de nek mogen!!!het lijkt nu echt zo eeen beetje tegen de hand!!
maar een beresterkpaard is idd moeilijk rijden helemaal met je eens,want die van mij kan oook super sterk zijn *LOL*

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+

Annash
Blogger

Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 18:53

Fabiënne1 schreef:
Het mag inderdaad iets ronder, maar ze heeft hem pas een paar keer gereden. Zal dus nog wel een beetje aftasten zijn.


Denk idd ook. Ben, zoals meerdere, erg benieuwd hoe dit er over een poosje uitziet, maar het beloofd heel wat OK dan!

Mooi paard. Zou Tournelle (halfbroertje) dat over een paar jaartjes ook zo doen? Haha! Tong uitsteken

Tygahno

Berichten: 262
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 19:27

Hoi allemaal,

Allereerst wil ik Antoinette bedanken voor het maken van de foto's OK dan!

Zoals de meeste van jullie al zeggen mag hij zeker een stuk ronder en een stuk ontspannender en ik ga daar zeker ook aan werken....

Lex was vandaag best sterk, vooral in het begin wil hij alles zien, en er is bij ons zooo veel te zien voor hem de veulentjes liepen vandaag in de wei, die had hij nog niet eerder zien lopen en er liepen 3 hengsten in de stapmolen dus o,o,o, wat was dat allemaal spannend voor meneer Haha! maar ook daar moet hij allemaal aan wennen dus gewoon doorrijden en verder net doen of alles normaal... toch???

Ik ben heel erg blij met onze nieuwe aanwinst omdat ik zeker veel van hem kan leren en wie weet ga ik nu ook een springcariere beginnen Haha! Knipoog

Leef zonder geleefd te worden!
Het leven is fijn als er paarden zijn...

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 19:39

Nadat ik bij het andere topic had opgemerkt dat ik niet zo enthousiast ben over deze foto's (in tegenstelling tot die foto's in het andere topic), dacht ik dan kan ik ook maar beter mijn mening hier plaatsen.

Natuurlijk is het moeilijk om een nieuw paard fijn te rijden en ik kan me voorstellen dat je graag de trucs laat zien als er een enthousiaste fotograve aan de kant staat maar mijns inziens kan er toch beter gewoon een trensje ingehangen worden. S&T heeft nu eenmaal een andere inwerking en is juist geschikt voor het opgerichte werk. Deze combinatie zal naar mijn mening juist moeten werken aan de ontspanning van de bovenlijn en het rechtrichten. Gewoon lekker tussen 2 benen naar het bit toerijden. Het zal misschien een paar dagen duren voordat het paard zich weer durft te ontspannen maar als je het op die manier voor elkaar krijgt dan is er vast geen sprake meer van 'sterk in de mond'. Misschien kan dit paard juist wel wat leren van tygahno

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 19:52

Jah ziet er nogal imposant uit wat ie in z'n smoeltje heeft hangen. Ziet er dus ook niet simpel uit hoor die hengst. Wel mooi ding maar vind zelfs het instappen er al niet makkelijk uitzien. Een paard wat zich erg sterk maakt. Vind trouwens de galop er niet verkeerd uitzien. Idd sterk van voren maar wel aardig sterk vanachteren. Mooi paard maar moeilijk! Suc6 ermee! Lachen

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 21:23

Waarom stang&trens? Ik heb gelezen omdat de vorige ruiter alleen met stang & trens reed, maar ik vind dit gewoon niet ontspannen eruit zien. Hij lijkt tegen de hand, en ziet er erg sterk uit. Hij zal ook zeker niet de makkelijkste zijn, zeker omdat het een hengst is en alles even wil zien [omdat hij nieuw is]. De combinatie vind ik wel erg leuk, en het paard ziet er netjes uit. Leuk hoofd, mooie kleur en mooi bespierd. [kan trouwens ook niet anders verwachten van een Z knol Tong uitsteken ] Verder vind ik het allemaal erg leuk wat de ruiter doet met het paard, maar zijn ze er wel klaar voor, ik bedoel zijgangen en wissels weet ik het. Waarom wennen ze niet even aan elkaar maar moet hij gelijk allemaal oefeningen doen?

Ik zit weer te zeuren Lips are sealed ze zullen vast goed begeleid worden in het rijden, ontspanneng enzo. iig, heel erg veel plezier met dit paard!! OK dan!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-04 22:29

Ik denk dat veel mensen hier vergeten dat dit paard net een paar dagen geleden op die stal aangekomen is en het hengst zijnde maakt het er niet makkelijker op. Hij is 8 jaar lang door dezelfde amazone gereden en nu aan Karin de taak om hier maar op verder te borduren.

Tuurlijk waren de oefeningen als changementen, appyementen en zelfs passage niet belangrijk. Maar het is best leuk om voor de gein eens zo'n oefening te rijden. Tenslotte kan zowel de amazone als het paard het, alleen mist de aansluiting nog.

Maar zoals Karin en ik al eerder in dit topic hebben gezegd zal ze eerst hard aan de ontspanning gaan werken.
Misschien lijkt het alsof ik haar verdedig, dit is niet zo bedoeld. Maar ik heb vandaag de live versie hier dus van gezien. En heb er grote bewondering voor hoe ze hem aan het werk zette OK dan!

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 23:29

Helemaal mee eens, als je een nieuw paardje hebt wil je toch even kijken hoe het allemaal werkt. De nagefelijkheid mag beter maar dat weet jezelf al en je gaat er aan werken dus.........Veel plezier met je nieuwe paardje!!

Zidane Prix st Georges + 6 Inter1 +1
Snowpuppe's W-double-you Z2+14 verkocht naar Amerika
Da Vinci ZZ-LICHT +36 ZZ-zwaar+12 Prix st Georges+5 Inter 1 +5 inter2 +1 Grand-Prix startgerechtigd!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 00:18

Prachtig paard. Wat betreft zijn ontspanning is al genoeg commentaar gegeven lijkt me. Maar wat me opviel is dat je de teugels raar vasthoudt. De stang teugel hoort onder de pink door, door de hand heen en de trens teugel gewoon tussen ringvinger en pink in. Heb je hier een speciale reden voor? Ben ik gewoon benieuwd naar. En op je kont zitten tijdens het changement (mag ik eigenlijk niks van zeggen want heb dat probleem ook om dan naar voren te gaan Schijnheilig )

Knap diertje iig en veel succes en plezier nog ermee!

[edit:] Lees net dat het een Ferro is, weer een bevestiging voor mijn Ferro-theorie! Dat deze paarden op hoger niveau steeds lastiger worden. [/edit] Knipoog

Sorry, klinkt allemaal wel heel negatief nou, maar ik bedoel het best goed Ach gut
Laatst bijgewerkt door Solvej op 19-08-04 00:36, in het totaal 1 keer bewerkt

MirjamMouse

Berichten: 160
Geregistreerd: 18-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 00:24

Mooi paard hoor.
Ik kan niet zien dat je er maar een paar keer op gereden hebt, nou ja, klein beetje dan, maar het valt niet echt heel erg op.

Keep on going!!!!

Ik ben benieuwd wat dit later gaat worden.

Love is not finding a perfect person, it is seeing an imperfect person perfectly.
Niemand is verantwoordelijk voor het hoofd dat hij kreeg, maar wel voor het gezicht dat hij trekt.
God answers knee-mail.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 00:29

Ben normaal niet iemand die negatief reageerd in een topic waarin iemand rijd. Maar nu doe ik het voor de verandering eens.
Mijn oog kan het niet eens zijn met de S&T, en dat hij erin hangt is dan nog niet mijn grootste struikelblok, maar wel de onderste teugel op zoveel spanning. Dit past gewoon niet bij de soepelheid die ik mis.
Vervolgens komt er een galopwissel, waarom neem je die oefening in hemelsnaam? Verward
Ik ben eerlijk als ik zeg dat ik zo'n paard liever geheel ontspannen andere dingen zie doen, zoals het soepelmaken van alle kanten, lekker laten buigen en werken aan vanalles en nog wat, wat niet is wat je nu laat zien.
Ik vind het een prachtig paard, echt waar, maar ik kan het niet eens zijn met de foto's die ik zie.

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 06:49

onwijs mee eens met het commentaar
het paard is wel onwijs leuk en jullie zijn een leuke combi

Teamspirit... Je bent een toppertje!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-04 08:07

Okkie1 schreef:
Prachtig paard. Wat betreft zijn ontspanning is al genoeg commentaar gegeven lijkt me. Maar wat me opviel is dat je de teugels raar vasthoudt. De stang teugel hoort onder de pink door, door de hand heen en de trens teugel gewoon tussen ringvinger en pink in. Heb je hier een speciale reden voor? Ben ik gewoon benieuwd naar.


Ik houd mijn S&T op dezelfde manier vast hoor!
Als je de stangteugel onder je pink door laat lopen is dat de eerste teugel waar je aanzit als je een ophouding maakt. Daarom houden veel ruiters/amazones de stangteugel hoger vast dan de trensteugel Lachen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers