Wie weet de einduitlslagen van Eventing?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Wie weet de einduitlslagen van Eventing?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 15:44

helaas helaas heb t springen gemist...of komt er nog een verslag?weet iemand dat?
en wie weet de einduitslagen of zijn die nog niet bekend?

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 16:18


Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 17:07

Het is nog bezig hoor, dus je hebt alleen de eerste vier ruiters van ieder land gemist.

Duitsland heeft de gouden plak!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 17:56

Duitsland hield het goud. Vanavond worden de individuele medailles verdeeld, daarvoor moet er nogmaals gesprongen worden. Het parcours wordt iets anders en iets zwaarder vanavond.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 20:50

Bettina Hoy heeft individueel goud.

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 20:53

heb t vanaaf gezien

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 21:05

Ik zag net in de volkskrant een foto van een paard van een canadese ruiter tijdens de cross country. Het paard kwam net niet over een "boom"... de ruiter zie je op het plaatje achter de boom liggen en het paard staat met zijn voorbenen over de boom, achterbeen achter de boom. Haalde het dus net niet... moest wel lachen toen ik de foto zag... paard staat er ook zo l*llig op Haha!

Hebben jullie ook die foto gezien?

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 21:08

nee we hebben geen volkskrant

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 21:12

Een duitse amazone heeft het individuele springen gewonnen, dat is net afgelopen, werd uitgezonden op de zdf.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 22:07

Is het nu wel of niet zeker dat Duitsland goud gewonnen heeft? Ik hoorde er wel wat over op de bbc en lees nu dit op de kwpn site:

Olympisch
18-08-2004: OS Athene: protest Fransen leidt tot andere uitslag



Zojuist bleek waarom de persconferentie met de winnende Olympische teams nog niet heeft plaatsgevonden. Het Franse protest over de uitslag van de Duitse Bettina Hoy die de bel kreeg op het moment dat ze met Ringwood Coackatoo bij het rijden van een volte de startlijn passeerde, maar haar volte afmaakte en toen opnieuw de startlijn passeerde en haar parcours foutloos aflegde, is toegewezen. De jury heeft besloten Bettina Hoy 12 tijdfouten toe te kennen. Daarmee ziet de uitslag er totaal anders uit. Bij het Duitse resultaat van 133,80 komen 12 fouten, waardoor het eindresultaat komt op 145,80. Frankrijk wint met 140,40 nu goud, Engeland schuift met 143,0 op naar de zilveren positie, de USA wint brons met 145,60; voor Duitsland resteert met de genoemde 145,80 een roemloze vierde plaats.

Het behoeft geen betoog dat op het moment een Duits protest loopt tegen deze uitslag.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 22:10

De kwpn site loopt blijkbaar achter want ik zag net de uitreiking van de gouden medaille aan Bettina Hoy en dat was haar tweede gouden medaille werd verteld.
Het Duitse protest heeft dus geholpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 23:05

ShadowFax schreef:
Ik zag net in de volkskrant een foto van een paard van een canadese ruiter tijdens de cross country. Het paard kwam net niet over een "boom"... de ruiter zie je op het plaatje achter de boom liggen en het paard staat met zijn voorbenen over de boom, achterbeen achter de boom. Haalde het dus net niet... moest wel lachen toen ik de foto zag... paard staat er ook zo l*llig op Haha!

Hebben jullie ook die foto gezien?

Dat was een Oostenrijkse ruiter, geen canadees.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 00:23

Laatst bijgewerkt door Karin op 19-08-04 00:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 00:33

Ik heb net iets gevonden op de site van Ingrid Klimke.

Citaat:
Doch Gold für deutsche Vielseitigkeitsreiter

18.08.2004

Wirrwarr nach Protest und Gegenprotest

(webKONTEXT) Die deutschen Vielseitigkeitsreiter haben nach einer erfolgreichen Berufung vor dem Schiedsgericht des Weltverbandes FEI ihre Goldmedaille in der Mannschaftsentscheidung zurückerhalten. Wegen eines vermeintlichen Regelverstoßes von Schlussreiterin Bettina Hoy hatte die "Ground-Jury" dem deutschen Quintett am Mittwoch zunächst den Olympiasieg aberkannt.


Bron: http://www.klimke.org


En inmiddels ook op de site van het KWPN:

KWPN schreef:
Olympisch
18-08-2004: OS Athene: Hoy wint goud; beslissing herzien

Eind goed, al goed? In elk geval is de beste zojuist gelauwerd als Olympisch kampioene 2004. En die beste is de 42-jarige Duitse Bettina Hoy met haar 13-jarige Ierse schimmelruin Ringwood Cockatoo (v.Peacock). Cockatoo: het paard door haar Australische echtgenoot Andrew Hoy verguisd en aan zijn echtgenote gegeven die er beter mee overweg kon en hoe: nu winnaar van twee gouden medailles!

De individuele finale van hedenavond begon tamelijk onbevredigend zonder officiele startlijst omdat niet duidelijk was hoe de uitslag er nu na het teamspringen precies uitzag. De individuele omgekeerde startvolgorde van de beste 25 van het teamspringen inclusief de 14 tijdfouten van Hoy werd dus voorlopig gehanteerd, zo werd medegedeeld.
Maar naarmate de wedstrijd vorderde steeg de spanning: niet Hoy nu op plaats acht galoppeerde de ring binnen, maar de Nieuwzeelandse Heelan Tompkins op een vooorlopige plaats zeven. Na een foutloze rit van de Britse Leslie Law met Shear l’Eau op een voorlopige plaats 4 wierp Primmore’s Pride de bovenste plank van de oranje-gele plankenhindernis 4 op de grond: 4 fout. Toen kwam Bettina Hoy binnen. Waren de tijdfouten toch weer ongeldig gemaakt? Aan wat voor spanningen en onzekerheden moet Bettina onderhevig geweest zijn! Ook bij haar moest de plankensprong het ontgelden. De balken in de laatste dubbelsprong 9 werden gevaarlijk getoucheerd maar het bleef bij de 4 strafpunten; in elk geval, zo leek het, zou dit goed voor zilver moeten zijn…
De regerend Europees kampioen Nicolas Touzaint kon de druk niet aan. Hij had nog een balk voorsprong, maar moest die voorsprong op hindernis 1 al opgeven…
Daarna volgden er fouten op de natuurhindernis 3, de plankensteilsprong 4 en ook nog de eerste van de dubbelsprong 9a. Weg medaille voor de Fransman en goud voor Bettina Hoy, die het even niet kon begrijpen maar een paar minuten later enthousiast met een klein Duits vlaggetje zwaaide naar de veel juichende Duitse supoorters op de tribune. Voor de Britse Leslie Law was dus zilver weggelegd, voor de Amerikaanse Kimberley Severson brons. Door Prinses Anne kregen de dames hun verdiende medailles omgehangen. Bettina Hoy geboren Overesch maakte in 1984 deel uit van het Duitse brons winnende eventingteam tijdens de OS in Los Angeles. In Sydney begeleidde Bettina haar echtgenoot Andrew naar de gouden en zilveren medaille; deze keer kon haar echtgenoot Andrew die zelf met 65 strafpunten uit de cross kwam zich verheugen in haar succes.

Wat was er nu met het protest van de Duitse Federatie gebeurd? Zoals nu bleek, diende niet de Franse Federatie een protest in tegen de teamuitslag van de eventing, maar was het de springjury zelf die de fout van het twee keer door de startlijn rijden opmerkte en Bettina Hoy in tweede instantie 14 strafpunten toekende. Het appeal comitee boog zich over het protest van de Duitse Federatie tegen de tijdfouten die Bettina Hoy opgelegd kreeg tijdens het afsluitende springen om de teammedailles van de eventing. Het comite concludeerde : “dat de tijdsklok opnieuw gestart was, wat een duidelijke onrechtvaardigheid ten opzichte van de betrokken ruiter inhield. Daarom heeft het comite de eerder toegekende tijdsfouten verwijderd uit de uitslag”, volgens het ondertekende persbericht van het comite, voorzitter Freddy Serperi, Gabriela Klingenberg en Hugh Thomas. Misschien moeten niet in springen jureren ervaren dressuurjuryleden ook geen springen jureren en zeker niet op de Olympische Spelen… Een hogere commissie gaat betrokkenen horen en zich op verzoek van Frankrijk, Engeland en de Verenigde Staten morgen nogmaals over deze zaak buigen.

(CvA, overname zonder bronvermelding niet toegestaan)


Bron: http://www.kwpn.nl

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 01:36

Hmmmm, ik ben natuurlijk geen expert maar: volgens mij is het altijd nog zo dat je binnen 45 seconden de startlijn moet passeren na het luiden van de bel en moet aanrijden op hindernis 1. Als je de startlijn passereerd zonder de intentie om aan te rijden lijkt me niet dat de klok dan al moet gaan lopen. Maar ik heb het niet gezien dus hoe het precies zit kan ik ook niet over oordelen.

Ik snap trouwens de 1 na laatste zin niet in dat persbericht:Misschien moeten niet in springen jureren ervaren dressuurjuryleden ook geen springen jureren en zeker niet op de Olympische Spelen… Verward

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 07:53

IK snap die zin ook niet! wie is er nou blond?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 10:10

annegti schreef:
Hmmmm, ik ben natuurlijk geen expert maar: volgens mij is het altijd nog zo dat je binnen 45 seconden de startlijn moet passeren na het luiden van de bel en moet aanrijden op hindernis 1. Als je de startlijn passereerd zonder de intentie om aan te rijden lijkt me niet dat de klok dan al moet gaan lopen. Maar ik heb het niet gezien dus hoe het precies zit kan ik ook niet over oordelen.


De klok ging ook niet lopen, daarom was Bettina zich ook van geen kwaad bewust. Gisteravond laat waren er nog wat interviewtjes op de Duitse TV erover.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 10:16

[OS] Dubbel goud voor Duitsland met een vraagteken
Engeland, Frankrijk en Amerika hebben protest ingediend tegen het terugdraaien van het aantal strafpunten. Daar is volgens mij nog geen uitspraak over (tenminste, niets over te vinden op de site van de BBC)

Lami
Berichten: 563
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 12:03

annegti schreef:
Hmmmm, ik ben natuurlijk geen expert maar: volgens mij is het altijd nog zo dat je binnen 45 seconden de startlijn moet passeren na het luiden van de bel en moet aanrijden op hindernis 1. Als je de startlijn passereerd zonder de intentie om aan te rijden lijkt me niet dat de klok dan al moet gaan lopen. Maar ik heb het niet gezien dus hoe het precies zit kan ik ook niet over oordelen.

Ik snap trouwens de 1 na laatste zin niet in dat persbericht:Misschien moeten niet in springen jureren ervaren dressuurjuryleden ook geen springen jureren en zeker niet op de Olympische Spelen… Verward


Ten aanzien van die laatste zin; het was mij tot mijn verbazing ook opgevallen dat bij 'head of ground jury' een bekend dressuur jurylid stond vermeld. Het springen van eventing behoort te worden gedaan door een gekwalilificeerd spring jurylid (althans hier in Nederland). Misschien is deze persoon naast internationaal dressuur jury ook internationaal springjury??? Maar daar komt de opmerking van Claartje (zelf jury) vandaan. Verder heb ik het ook niet live gezien en de herhaling was mij te onduidelijk wat er nu precies gebeurde.