Wanneer is een paard te dun??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
beauhanke

Berichten: 107
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Nijmegen

Wanneer is een paard te dun??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-04 14:32

Ik hoor vaak verschillende dingen over wanneer een paard nou te dun is.
Ik vind dat je bij een paard de ribben niet moet kunnen zien maar wel moet kunnen voelen. Wanneer dit het geval is vind ik dat het goed is. Bij de flanken moet het paard volgens mij ook niet ingevallen zijn!

iemand die ik ken zegt dat je wel de ribben moet kunnen zien. Ze zegt dat veel paarden juist te vet zijn (daarmee bedoelt ze niet gevaarlijk dik maar gewoon te vet)

Ik ben benieuwd wat jullie nou vinden?


Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 14:34

Ik ben ook van de stelling: wel kunnen voelen, niet kunnen zien (die ribben dan he).
Als ik bij een paard de ribben zie, heb ik vaak zo iets van: jee, daar mag wel wat bij!


beauhanke

Berichten: 107
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-04 14:38

Kiara schreef:
Ik ben ook van de stelling: wel kunnen voelen, niet kunnen zien (die ribben dan he).
Als ik bij een paard de ribben zie, heb ik vaak zo iets van: jee, daar mag wel wat bij!


ja dat vind ik dus ook!


Depny

Berichten: 768
Geregistreerd: 27-04-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 15:15

ik vind ook dat je wel moet kunnen voelen, maar niet moet kunnen zien Lachen

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 15:36

mm maar het hangt ook af van de bouw van je paard vind ik. bij sommige paarden zie je bijna altijd de ribben, ook al zijn ze dik, terwijl je bij sommige dunne paarden weer geen ribben ziet.

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Muzefee

Berichten: 18461
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zuid-Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 15:51

Als je de ribben goed kan zien vind ik ze snel te dun...
Vriendin van me heeft een paarjde dat normaal eet maar heel dun is... zo sneu... lijkt wel ondervoed...
Ze gaat haar nog laten onderzoeken want het is echt ERG

Damarae Asya Ddu... Gouden Bokt hengstveulen 2013!
[VN] Gouden Boktveulens 2013 bekend!
Gouden Bokt merrieveulen 2012... Nevaeh Ddu!
[VN] Boktveulens 2012: Rhydeilian Morning Rebel & Nevaeh Ddu!

KellyS

Berichten: 78
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 15:59

Kiara schreef:
Ik ben ook van de stelling: wel kunnen voelen, niet kunnen zien (die ribben dan he).
Als ik bij een paard de ribben zie, heb ik vaak zo iets van: jee, daar mag wel wat bij!

Ben ik het helemaal mee eens.

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 19:38

hmm, over het algemeen zijn veel paarden, om optimaal hun lichaam te kunnen gebruiken, te dik. wij vinden dat mooi, en zeggen dat het er gezond uitziet. dat ziet er ook mooi uit, maar of ze ook optimaal kunnen bewegen?
ik houd zelf wel van een wat voller paard, indd ribben voelen , niet kunnen zien.

maar toch vraag ik me af: in de natuur moeten ze ook slank blijven om te kunnnen vluchten en niet hun eigen vet erbij te moeten dragen.,

start paardensport Zie profiel voor meer info


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CarolinePro2, Googlebot, Ineke2, jadeken, M_Vainqueur, maxie, Tvko, Vinny12511, XladyX en 25 bezoekers