Hooikoorts

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-02 21:58

Ja hoor, de ellende begint al weer. En de zomer is nog niet eens begonnen!
Het valt nu nog wel mee, is te overzien zonder medicijnen. Maar ik begin dus alweer te niezen en rode ogen te krijgen, terwijl er nog maar amper iets in bloei staat. De echte pret begint zodra het gras in bloei staat.
Binnenkort dus toch maar weer beginnen met rotzooi slikken anders kan ik de hele zomer m'n lenzen niet in!

Leuk hoor, die buitenritten op de hei in de zomer. Goed aansluitende zonnebril op, extra dosis medicijnen en nog nies ik me binnenstebuiten, lopen de tranen over m'n wangen en heb ik overal jeuk.

Op dit moment gebruik ik Zyrtec (Cetirizinedihydrochloride) en dat helpt redelijk, maar het lijkt wel of ik er steeds meer van moet slikken. Hou helemaal niet van die chemische troep, maar zonder word ik echt gek!

Iemand nog een tip voor een goed anti-allergie (anti-histamine) middel?

Alle vrij verkrijgbare middelen heb ik al uitgeprobeerd. Helpen niet of hooguit voor een half uur.

Zyrtec is alleen op recept verkrijgbaar, zal binnenkort ook wel eens met m'n huisarts overleggen over iets anders.

Nulla tenaci invia est via


IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 22:13

hai

de periode is weer begonnen ja, ik merk het ook
ik heb ook altijd zyrtec, maar dat is meer voor de benauwdheid die 's nachts optreed van de allergie die je overdag opdoet...
verder heb ik altijd een neusspray en oogdruppels. Die zijn lastig te vinden, want er zijn haast geen oogdruppels die tegen zachte lenzen kunnen. En ja, ook ik heb vaker m'n bril op.

Het is zo ongelofelijk k u t; hooikoorts.
Ik ben daarnaast ook flink astmatisch en zit nu dus alweer aan de astma medicijnen. Ik word 's nachts benauwd van alle allergieen die ik overdag binnenkrijg dus.......Dit helpt wel aardig en ik hoop dat ik de zomer daarmee ook overleef. Bij mij slaat het namelijk het meest op de longen.....

En het is zooooo balen; iedereen zin in de zomer, ik zelf ook, maar eigenlijk is het vaak ehlemaal niet leuk........

sterkte

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-02 22:22

MirageGidran schreef:
verder heb ik altijd een neusspray en oogdruppels. Die zijn lastig te vinden, want er zijn haast geen oogdruppels die tegen zachte lenzen kunnen. En ja, ook ik heb vaker m'n bril op.


Bij mij zijn het juist meer m'n lenzen die niet tegen de druppels kunnen Knipoog

Wat voor oogdruppels gebruik jij? Ik heb wel iets van de dokter, geen idee hoe het heet, maar dat betekent dus wel een dagje bril op en m'n ogen tot rust laten komen met die druppels. De combinatie met lenzen gaat niet, die slaan gelijk dicht wat nog veel meer irritatie oplevert. Dan kan ik een dag m'n lenzen in en dan is het meestal weer mis. Echt heel prettig maar niet heus.

Ik heb altijd onwijze jeuk overal. Eerst m'n ogen, daarna m'n neus en uiteindelijk overal. Om gek van te worden!!!

En terwijl buiten de mussen van het dak vallen natuurlijk alle ramen van je slaapkamer potdicht houden anders is het 's nachts weer feest.

Ze zeggen dat je er overheen kunt groeien. Nou ik niet hoor. Als kind nooit ergens last van gehad. Heb nog schattige foto's van een klein meisje in het hoge gras. Op m'n 15e is het begonnen en sindsdien is het ieder jaar erger geworden. Het schijnt dat het over kan gaan als je in de overgang komt, nou dan heb ik nog wel even te gaan Boos!

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 23:03

Ik had er als knd ook geen last van maar nu leek het wel elk jaar erger te worden Frusty
Nu alweer een paar weken, zodra ik buiten ben gaan mijn oogjes tranen en mijn neus lopen en vaak krijg ik koppijn. Heb ik het gelukkig niet zo erg dat ik er medicijnen voor moet hebben maar af en toe voel ik me zo ziek er door. Dan ben ik ook megaslaperig en dan doen mijn ogen en neusbijholten zo zeer. Soms word ik nu ook al wakker met dikke ogen, echt irritant Extreme duivel

Nee, wat mij betreft mogen ze hooikoorts afschaffen Party!!

Barb

Berichten: 12076
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 23:12

ik heb ook Zyrtec en neusspray en oogdruppels, gelukkig heb ik nog nergens last van Haha!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 07:57

Ik ben ook alweer begonnen hoor, na een paar jaar geen last te hebben gehad (waarom moet je me niet vragen, dacht dat ik er nu vanaf was).
Bij mij werkt eigenlijk alleen Allerfree, 7 pilletjes in een doosje. 1 pilletje doe je 24 uur mee. Ik ben meestal langer symptoomvrij als ik zo'n ding genomen heb.
Vroeger het hele arsenaal van dr vogel naar binnen gewerkt, druppels, pillen noem maar op niks hielp. Van dat Zyrtec heb ik eigenlijk nog nooit gehoord, waar kun je dat halen, wil ik ook wel eens proberen als Allerfree niet meer werkt (zal ik ook ongetwijfeld weer immuum voor worden).
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 08:29

Nee, allerfree is echt veels te licht voor mij. Bij mij is het ook alweer begonnen en ik ben ook alweer aan het slikken.

Op recept van de dokter heb ik Telfast ofzo en dat werkt redelijk. Ik ben nog niet helemaal van het niezen af, maar als ik die pilletjes niet slik, ga ik helemaal dood van het niezen.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 08:55

Bij die chemische troep went je lichaam er inderdaad wel enigzins aan, je hebt steeds meer nodig om het gewenste effect te verkrijgen.
Waar ik zelf niet maar mijn zus (ernstig astmapatient) ervaring mee heeft is propolis. Dat is een natuurlijk middel en het helpt echt super. Mijn oom is homeopaat en hij schrijft dat vaak voor bij dat soort klachten, vaak in combi met nog iets. Het werkt bij mijn zus heel goed en daarbij is het nog goed voor je lichaam.

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...


Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 09:56

Allergieën, praat me er niet van! Volgens mij huisarts zou ik een kuur moeten doen waar ik druppels met die stoffen neem, en dan zou ik een soort weerstand opbouwen. Mij niet gezien, ik ga het niet nog eens een keer opzoeken ook.
Hij vond het nogal vreemd dat ik gewoon zei dat ik daar geen zin in had. Maar het werkt echt, voor mij niet, want ik ga me niet nog eens een keer tig keer benauwder laten worden (you name it, ik ben er allergisch voor en krijg een astma aanval, is nu overigens een stuk minder), ik ga wel hardlopen! Je kunt het proberen natuurlijk, omdat je het niet via je luchtwegen binnenkrijgt schijnt het dus super te helpen. Ik kreeg al reacties van melkproducten, die at ik ook, dus vandaar dat het voor mij ab-so-luut niet hoeft!
Ik zweer bij hardlopen, goeie conditie etc, maar goed, ik heb ook niet echt hooikoorts, maar astma. Is iets anders Lachen . succes iig, want ik mag straks ook weer hijgen en puffen met het gras, de dennen, en vrijwel alles wat bloeit!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-02 10:37

Vippie schreef:
Van dat Zyrtec heb ik eigenlijk nog nooit gehoord, waar kun je dat halen


Bij de apotheek op recept.
Overigens ben ik er niet helemaal vanaf hoor als ik dat slik, maar dan is het te verdragen, al zou ik er liever helemaal vanaf zijn!

Allerfree helpt bij mij voor geen meter. Daar merk ik helemaal niets van als ik dat slik.

Het hele homeopathisch assortiment heb ik ook al gehad, helpt dus mooi niet.

Nulla tenaci invia est via

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 10:57

Je kunt je arts ook vragen om hyposensibilisatie (kan volgens mij ook oraal worden genomen in de vorm van druppels), het allergeen wordt dan met kleine oplopende hoeveelheden onder de huid gespoten zodat je lichaam zelf anti-stoffen kan aanmaken tegen het allergeen. Ik heb dit vorig jaar laten doen, ben de eerste weken er echt ziek van geweest maar tegen de hooikoortst hielp het erg goed. Ik heb overigens wel het idee dat ik door de hyposensibilisatie allergisch ben geworden voor andere dingen (bv. wasmiddel en afwasmiddel/make-up)! Je huisarts kan je er alles over vertellen en of het geschikt voor je is, meestal werkt het pas echt goed als je er seizoen na seizoen mee door gaat.

Ook heb ik acupunctuur gehad, dat heeft 2 seizoenen erg goed geholpen, daarna begon mijn lichaam zich tegen de behandeling te verzetten. Momenteel zit ik dus gewoon aan de Zyrtec met Allergocrom oogdruppels en Flixonase of Rhinocort neusspray. Kan ik tenminste nemen wanneer ik last heb... Knipoog

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 14:27

Ik gebruik alweer een paar jaar Semprex (van Glaxo), dit helpt perfect maar het is alleen op recept verkrijgbaar. Het enige nadeel vind ik dat je wat minder goed gaat ruiken wanneer je het gebruikt (tijdens het gebruik dus niet permanent). Ik verga nog steeds van de jeuk maar nies mezelf igg niet meer binnenstebuiten.

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 14:43

Sibold schreef:
Je kunt je arts ook vragen om hyposensibilisatie (kan volgens mij ook oraal worden genomen in de vorm van druppels), het allergeen wordt dan met kleine oplopende hoeveelheden onder de huid gespoten zodat je lichaam zelf anti-stoffen kan aanmaken tegen het allergeen.


Dat bedoel ik. Lachen Omdat ik zelfs als ik huisstofmijt zou eten nog half dood ga van de reactie heb ik dat maar mooi afgewimpeld. Het is nu goed te doen, en aan mijn lijf geen polonaise, en al helemaal geen tango! Brrr, volgens mij zou ik gillend gek worden. Mijn ha zei nog dat het wel mee viel met de reactie die ik erop zou krijgen. Toen legde ik hem haarfijn uit dat ik allang gelukkig was dat ik niet elke dag meer doodging, maar alleen als ik iets stoms deed, en dat dit wel het stomste was wat ik me kon indenken. Het is ongetwijfeld het proberen waard, maar hij wist mij ook te melden dat ik dan waarschijnlijk eens in de zoveel tijd (5 jaar dacht hij, ik hoorde dat 5 maar niet, artsen kennende) die kuur opnieuw moest doen. Toen ik vroeg of het dan elke keer zo goed werkte bekende hij gelukkig dat in heel veel gevallen zo'n kuur na een aantal keer niet meer werkt. Nou, dan zit ik liever zo als ik nu zit. Pff, heb echt mijn buik vol van die artsen-kliek. Zelfs als je gewoon aantoonbaar letsel hebt willen ze nog ontkennen. Nee, ik zit voor de grap te creperen van de pijn!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 15:04

Laui! schreef:
Het is ongetwijfeld het proberen waard, maar hij wist mij ook te melden dat ik dan waarschijnlijk eens in de zoveel tijd (5 jaar dacht hij, ik hoorde dat 5 maar niet, artsen kennende) die kuur opnieuw moest doen. Toen ik vroeg of het dan elke keer zo goed werkte bekende hij gelukkig dat in heel veel gevallen zo'n kuur na een aantal keer niet meer werkt.

Zou hij wel eens gelijk in kunnen hebben Haha! Daarom slik ik nu gewoon pilen!
Ik heb zelf het idee dat een allergisch mensenlichaam zo verslaafd is aan het aanmaken van histamine, dat het dan wel een andere manier (andere allergie) opzoekt om tóch die histamine aan te kunnen maken... dus allergisch worden voor iets anders zoals ook in mijn geval. Toevallig zie je dat ook bij veel paarden (ook ijslanders) ontstaan, de ene allergie volgt de andere dan op, terwijl hetgeen waar het paard als eerste allergisch voor verklaard is allang niet meer de boosdoender is...

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 15:07

Margreet"]
[quote="Vippie schreef:
Van dat Zyrtec heb ik eigenlijk nog nooit gehoord, waar kun je dat halen


Bij de apotheek op recept.
Overigens ben ik er niet helemaal vanaf hoor als ik dat slik, maar dan is het te verdragen, al zou ik er liever helemaal vanaf zijn!

Allerfree helpt bij mij voor geen meter. Daar merk ik helemaal niets van als ik dat slik.

Het hele homeopathisch assortiment heb ik ook al gehad, helpt dus mooi niet.
[/quote]
Heb je ooit voorbeelden gezien waarbij die homeopatische blerf wel hielp?
Er zijn toch ook injecties die helpen tegen hooikoorts. Ik heb dezelfde klachten als jij, maar bij mij is het metname als de zon heel fel schijnt...

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 15:16

Sibold: dat is ook waarschijnlijk precies de reden dat ik op het hoogtepunt van mijn medische 'carriere' allergisch was voor alles wat los of vast zat. Melk, eieren, echt alles. Volgens mijn arts was het een tolerantie. De jeukbultjes op mijn rug waren weer iets anders (wasmiddel, textiel), en dat ze overgingen toen ik geen melk en eieren meer nam kon hij niet verklaren (oh, i love it!). Nu kan ik niet zonder melk, maar eieren kan ik missen als kiespijn (vind ik gewoon vies). Inmiddels kan ik het allemaal weer een stukje beter verdragen, krijg ik niet van vanalles en nog wat uitslag, jeuk, astma-aanvallen ed.
Echt, de medische wetenschap is voor mij van een behoorlijk voetstuk afgevallen. Ze kunnen je redden als je een botbreuk hebt (en zelfs dan moet je niet raar op kijken als het niet gaat), maar als je onverklaarbare symptomen vertoont (die niet terug te vinden zijn in bloed ed), nou berg je. Of je bent een aansteller (wat best zou kunnen, maar ik lag niet voor mijn lol na 5 meter rennen gevloerd), of je bent een zeer uitzonderlijk geval. Gek toch dat ik heeeeeeel veel van die verhalen hoor! Als ze nou gewoon toegeven dat ze ook niet alles weten en zich iets minder alwetend opstellen (hulde aan de EHBO arts 2 weken terug), dan vind ik het ook niet zo erg als ze het eens een keer mis hebben. Maar dat alwetende gedrag van sommige (nee dat kan het niet zijn, onderbouwing ho maar)... pfff, ik heb maar besloten gewoon niet ziek te zijn en medicijnen voor mijn lol te slikken. Als ik denk dat ik geen lucht meer krijg bel ik alvast de psychiater, want da's allemaal psychisch, daar kan mijn arts niets aan doen.
Lang leve het ongecompliceerde leven!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-02 15:28

Prima schreef:
Heb je ooit voorbeelden gezien waarbij die homeopatische blerf wel hielp?
Er zijn toch ook injecties die helpen tegen hooikoorts. Ik heb dezelfde klachten als jij, maar bij mij is het metname als de zon heel fel schijnt...


Ja, heb daar wel voorbeelden van gezien. Maar dat was dan ook bij mensen die er zelf heel erg in geloofden: placebo-effect. Ik geloof er zelf niet zo in, sta er vrij sceptisch tegenover, dus dat placebo-effect heb ik niet. En vervolgens hielp het gelijk ook niet.
Een homeopathisch genezer waar je vertrouwen in hebt kan dat placebo-effect versterken. Ik vond die van mij een eikel en vertrouwde 'm voor geen eurocent, had het idee dat hij alleen op m'n centen uit was. Speelt ook weer mee.
Bij dieren heb je dat placebo-effect niet vanuit het dier zelf, maar dan wil de eigenaar graag zien dat het helpt en dan wordt iedere minimale verbetering gelijk toegeschreven aan het middel. Terwijl dat dus ook gewoon vanuit het lichaam zelf kan komen.

Ik geloof wel dat er absoluut goede geneesmiddelen uit planten komen, of in ieder geval middelen die het lichaam kunnen helpen zichzelf te genezen, maar ik geloof er dus echt niet in dat het nog steeds werkt als je het zo sterk verdund als in de homeopathie gebruikelijk is.
Wat dat betreft spreekt fytotherapie me veel meer aan, ook natuurlijk, maar gewoon de plant zelf in de een of andere vorm, geen gepruts met verdunningen.

Ik ben absoluut pro natuurlijke geneesmiddelen mits die beter werken dan de chemische. En dat is dus vaak niet zo.

Nulla tenaci invia est via

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 15:52

Ben ik het wel mee eens!

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 15:58

Ik heb een homeopatisch middel wat bij mij erg goed werkt, in de periode dat ik er erg last van heb slik ik 3x per dag 1 pilletje, normaal tijdens de zomer 1x per dag....

Ik weet zo even niet hoe het heet....

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Patricia
Berichten: 1044
Geregistreerd: 11-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 18:23

Praat me er niet van, hooikoorts Huilen
Als ik met hooi bezig ben geweest.....niet te zuinig al dat genies.
De paarden zijn er inmiddels ook al aan gewend *LOL*

Wat voor mij goed werkt is tavegil of polinosan.
Polinosan is homeopatisch en je moet er een behoorlijke dosis van nemen wil het echt goed werken.
Tavegil is alleen via de huisarts te krijgen. Daarvan mag ik maximaal twee pilletjes op een dag. Dat spul werkt echt super. De hele dag buiten met één tavegil in het bloeiende gras. Ik heb dan nergens meer last van.
Ik vind het ideaal.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 18:24

Ik heb als kind zo'n kuur van 5(!!!!!) jaar gehad.
ELKE week naar de huisarts om 2 entingen te halen; 1 voor hooikoorts en 1 voor huisstofmijt.

werkte dus niet...............
maar tegenwoordig zijn er al weer zoveel verbeterde produkten, dat het nu misschien wel zou helpen.
Maar bij mij is het meer een asthma probleem. Ik krijg asthma aanvallen als gevolg van de allergische reacties (op huisstof, op bomen, kruiden, grassen)

zyrtec is alleen op doktersrecept verkrijgbaar.
en nee, die doe het zelf middeltjes werken bij mij ook niet hoor, daar is het te erg voor, is leuk voor mensen die 'ns moeten niezen en dan roepen dat ze hooikoorts hebben............GRRRRRR

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 18:27

Laui! schreef:
Sibold: dat is ook waarschijnlijk precies de reden dat ik op het hoogtepunt van mijn medische 'carriere' allergisch was voor alles wat los of vast zat. Melk, eieren, echt alles. Volgens mijn arts was het een tolerantie. De jeukbultjes op mijn rug waren weer iets anders (wasmiddel, textiel), en dat ze overgingen toen ik geen melk en eieren meer nam kon hij niet verklaren (oh, i love it!). Nu kan ik niet zonder melk, maar eieren kan ik missen als kiespijn (vind ik gewoon vies). Inmiddels kan ik het allemaal weer een stukje beter verdragen, krijg ik niet van vanalles en nog wat uitslag, jeuk, astma-aanvallen ed.
Echt, de medische wetenschap is voor mij van een behoorlijk voetstuk afgevallen. Ze kunnen je redden als je een botbreuk hebt (en zelfs dan moet je niet raar op kijken als het niet gaat), maar als je onverklaarbare symptomen vertoont (die niet terug te vinden zijn in bloed ed), nou berg je. Of je bent een aansteller (wat best zou kunnen, maar ik lag niet voor mijn lol na 5 meter rennen gevloerd), of je bent een zeer uitzonderlijk geval. Gek toch dat ik heeeeeeel veel van die verhalen hoor! Als ze nou gewoon toegeven dat ze ook niet alles weten en zich iets minder alwetend opstellen (hulde aan de EHBO arts 2 weken terug), dan vind ik het ook niet zo erg als ze het eens een keer mis hebben. Maar dat alwetende gedrag van sommige (nee dat kan het niet zijn, onderbouwing ho maar)... pfff, ik heb maar besloten gewoon niet ziek te zijn en medicijnen voor mijn lol te slikken. Als ik denk dat ik geen lucht meer krijg bel ik alvast de psychiater, want da's allemaal psychisch, daar kan mijn arts niets aan doen.
Lang leve het ongecompliceerde leven!


Je bent het levende bewijs Laui! Haha! Heb ik jou ook niet eens iets gepeebeet over een bepaald "syndroom" zeg maar (was minstens eeuwen geleden Knipoog ) Nog even wat over homeopathie, volgens mij -en de medische wetenschap- kun men daar hele goede resultaten mee behalpen mits op de juiste manier (verdunningen) en voor de juiste persoon samengesteld. Die universele Dr. Vogel potjes die je bij de drogist kan halen, daar kun je net zo goed m&m's in stoppen, dan schijnt het ook te werken tegen van alles en nog wat.

En Prima, als de zon schijnt –––––––> Cool zit niet in een potje, maar werkt wel Knipoog

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-02 18:42

Sibold schreef:
Nog even wat over homeopathie, volgens mij -en de medische wetenschap- kun men daar hele goede resultaten mee behalpen mits op de juiste manier (verdunningen) en voor de juiste persoon samengesteld. Die universele Dr. Vogel potjes die je bij de drogist kan halen, daar kun je net zo goed m&m's in stoppen, dan schijnt het ook te werken tegen van alles en nog wat.


Daar heb je een goed punt. De juiste persoon. En wie is de juiste persoon? Iemand die er in gelooft denk ik, anders stap je immers niet naar een homeopaat. Kom ik weer aan met m'n placebo-effect. Geweldig als je er beter van wordt, maar of het ook nog op een andere manier werkt? Daar zet ik dus zo mijn vraagtekens bij. Van reguliere geneesmiddelen is bekend waar ze op aangrijpen, bij homeopathie is dat op z'n best twijfelachtig. Misschien dat ik er door mijn studie ook wel wat sceptisch tegen aan kijk.
Heb ooit een blok 'Wijsgerige Vorming' gehad en daarbij had ik ook een case over homeopathie en wetenschap. Zal het wel eens opzoeken.

Lijkt me trouwens wel wat, m&m's tegen hooikoorts *LOL*

Een zonnebril draag ik vrijwel permanent in de zomer. Ook als de zon niet schijnt, dan heb ik er eentje met lichtere glazen. Scheelt een heel stuk tegen de oogirritaties.

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 09:22

Wat bij mij een beetje helpt is iig elke avond mijn haar wassen en in de ochtend mijn geizcht met koud water wssen. En het liefst voor ik naar buiten ga nog een keer even wat koud water in mijn gezicht. door het koude water sluiten je porien in je gezicht en neem je dus minder op.
Dit helpt bij mij vooral tegen traanogen.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 15:44

Telfast en poleramide (als ik dat zo goed schrijf), heb ik allebei gehad en helpen goed. Gelukkig ben ik er al weer 2 jaar vanaf.... Even afkloppen! Haha!

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Nadia_, AmyII, Flip, Ilayla, JitskeJeldau, kimwilliam, meggiemeg, Melzazu, scappa, SemrushBot, spookyskippy, Titsia en 77 bezoekers