En? Al eczeemgevallen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

En? Al eczeemgevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-02 19:49

Hey!
Het was een paar dagen geleden echt mooi weer en ik ben voor de eerste keer dit jaar lastig gevallen door insecten. Zaaaaalig Haha! ... lente, niet de insecten.
Anyway, ik had (toen) het idee dat het zo stillaan al een beetje eczeemtijd aan het worden was.

In dit toppic kan je alvast schrijven wanneer je de eerste tekenen van de eczeem ziet (hopelijk zie je helemaal geen tekenen Knipoog ).

Verder nog een vraag over het uw allen bekende product, cullivetsem en allergitum van vsm. Ik geef het nu al een dag of 15. Het lukt bij mij absoluut niet om het te geven wanneer het paard niet eten heeft gehad of gaat krijgen, want ik kan door de week maar 2 keer per dag gaan en natuurlijk geef ik op die momenten eten, om het eten zoveel mogelijk te spreiden. Is dat zo'n probleem? Verder zit ik nog ergens mee: als de pony's binnenkort de wei op gaan, zullen ze een hele dag gras eten. Bijgevolg zijn ze nooit 'nuchter'. Dus kan ik de cullivetsem ook niet nuchter geven. Is dit zo'n ramp? Ik zie anders niet direct een oplossing die haalbaar is...

xxFiekexx

Berichten: 539
Geregistreerd: 30-12-01
Woonplaats: Zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 19:36

Kennissen van ons hebben een IJslander met eczeem, die ik af en toe rijdt. Dúkka heeft nog geen tekenen van zomereczeem, maar dat zal idd binnenkort wel komen....
Zij gebruiken geen middeltjes tegen de eczeem, omdat het niet altijd voldoende helpt. Zij gebruiken nu de Boett deken, een deken die romp, nek, buik en een stukje van de benen en een stukje staart beschermd, en er een beetje uitziet als een pyama voor een paard. Dit helpt echt heel erg goed, en de deken is zeker niet warm, het helpt juist een beetje voor de verkoeling.
Ik hoop je hier een beetje mee geholpen te hebben!

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 21:54

nee
mijn verzorg pony heft nog helemaal geen last van haar eczeem
en ze krijgt ook helemaal geen middeltjes want bij mijn verzorgpony werkt echt nuiks
al tientalle dingen geprobeert

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Re: En? Al eczeemgevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 22:23

Verder nog een vraag over het uw allen bekende product, cullivetsem en allergitum van vsm. Ik geef het nu al een dag of 15. Het lukt bij mij absoluut niet om het te geven wanneer het paard niet eten heeft gehad of gaat krijgen, want ik kan door de week maar 2 keer per dag gaan en natuurlijk geef ik op die momenten eten, om het eten zoveel mogelijk te spreiden. Is dat zo'n probleem? Verder zit ik nog ergens mee: als de pony's binnenkort de wei op gaan, zullen ze een hele dag gras eten. Bijgevolg zijn ze nooit 'nuchter'. Dus kan ik de cullivetsem ook niet nuchter geven. Is dit zo'n ramp? Ik zie anders niet direct een oplossing die haalbaar is...[/quote]

kvika heeft nog geen last, maar morgen wordt het weer zo warm en ik denk dat ik dan alvast de deken om doe.

over de cullivetsum en allergritum kan ik je di vertellen:
meestal werkt het het tweede jaar beter.
is niet zo erg als je paard niet nuchter is.
ik geeft het 1 keer per dag op een stukje brood allebij 30 druppels.
soms slaat het helemaal niet aan ( elk paard is weer anders)
help bij mijn paard wel maar niet voldoende vandaar de boett deken erbij.

okee ben ook erg nieuwschierig geworden of er al paarden zijn met jeuk.
( hoop het natuurlijk niet)

groetjes...

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 09:40

Tjo heeft gister driftig geprobeert een permanentje in dr manen te zetten.
Ben dus weer lekker aan het azijn gegaan. Als ik dat erop spuit is de jeuk accuut over. Moet het nu wel dagelijks bij gana houden, mar das niet erg.
Misschien dat het volgende week weer over is, dan geven ze weer rotweer op.
Viv

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 19:57

Mijn paarden lopen ook in de wei en zijn ook nooit 'nuchter'. Ik heb vorig jaar het hele jaar gewoon 's morgens en 's avond allergitum en culivetsem op een stukje roggebrood gegeven en het heeft goed geholpen. Ik doe het dit jaar dus weer op dezelfde manier. Ik heb ook nergens gelezen dat je paard nuchter moet zijn, wel dat je het niet door het voer mag doen.
Er zijn trouwens nog geen eczeem-vliegjes, die komen meestal pas in april.

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 10:30

wil azijn op de manen en staart helpen????

die van mij heeft het heel erg, ik wil ook zo boettdeken voor hem bestellen.

nu trouwens nog geen verschijnselen.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 11:37

smilesje heeft het een klein beetje, en zijn staartje gaat er nu al weer aan, ik weet eigenlijk niet echt wat er tegen kan helpen.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-02 19:34

Er zijn tal van producten tegen eczeem, keis maar uit. Alleen is er geen een dat echt optimaal werkt en elk product geeft bij elk paard een ander resultaat Clown .
Het is dus wel even zoeken voor je iets hebt dat jou en je paard ligt. Onze pony is bij ons geboren (moeder en vader géén eczeem Frusty ). Ze is nu 4 en wij hebben voorlopig nog geen product gevonden waarmee ze zich niet tot boedens toe openschuurt.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 09:27

naiade schreef:
wil azijn op de manen en staart helpen????

die van mij heeft het heel erg, ik wil ook zo boettdeken voor hem bestellen.

nu trouwens nog geen verschijnselen.


Tsja bij Tjo en dr moeder werkte het perfect. Scheelt ook nog eens in de kosten.
Tis het proberen waard voor die Fl 1.95.
Viv

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 15:58

Sefja is tot nu toe nog exceemvrij. Ze staat door de botbreuk nog wel op stal. Ze krijgt nu knoflook, culivetsem en allergitum en ik behandel haar ook preventief met de aphythom huidemulsie.

Misschien een goede link, een database met zomerexceemervaringen en ervaringen met middelen ertegen:

http://tekstotaal.com/itchinfo.html

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 01:02

Even een vraagje binnen een topic (mag dat?).

Maar goed, Isabeau heeft van de zomer met 2 veulens op het land gestaan en daar luis aan over gehouden. Ze is in december geschoren en helemaal behandeld. Er is geen levende luis meer te zien (ook geen dooie trouwens Haha! ).

Sinds een tijdje schuurt ze heel erg haar staart (ze wordt zeer regelmatig ontwormd) en vanmiddag ontdekte ik dat ze ook de bovenkant van haar manenkam heeft geschuurd.

Mijn pony's staan op nog geen km. van de zee af. Kan dit dan toch zomerexceem zijn? Ik ben er niet mee bekend en kan verder geen beestjes of schilfertjes vinden in de manen / staart.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 01:26

Ja dat kan ook zomerexczeem zijn, ik woon ook vrij dicht bij zee en 1 van mijn paarden begint nu zijn staart te schuren. De een is er gevoeliger voor dan de ander. Ik ga weer aan het werk met Avs 14.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-02 19:32

Buitenzorg"]
Even een vraagje binnen een topic (mag dat?).
[/quote]

Tuurlijk, altijd boeiend Lachen .


[quote="chantal1 schreef:
Ik ga weer aan het werk met Avs 14.


Die heb ik vorig jaar ook gebruikt. Het maakt de manen glanzend en sterkt, maar de zomereczeem heeft toen de strijd gewonnen.
Misschien ga ik deze ook nog gebruiken voor de manen samen met mijn... cullivetsem, allergitum en tkc 97. Cool Het lijstje wordt steeds langer Verward .

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 19:41

Deze producten van VSM zijn gewoon verkrijgbaar bij de drogist neem ik aan???

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 20:21

Ik heb dat product van VSM vorig jaar bij de dierenarts gekregen.

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 23:20

visje schreef:
Die heb ik vorig jaar ook gebruikt. Het maakt de manen glanzend en sterkt, maar de zomereczeem heeft toen de strijd gewonnen.
Misschien ga ik deze ook nog gebruiken voor de manen samen met mijn... cullivetsem, allergitum en tkc 97. 8-) Het lijstje wordt steeds langer :? .


Oh ja, jij moet dan wel een heel speciale pony hebben? ;-) Bij mij maakt dat de manen alleen maar vies & vettig... Die TCK 97 - die ik nu gebruik - vind ik trouwens ook maar een smerig goedje. Nu ja, dat komt wsch omdat de pony in kwestie op de wei staat, waardoor daar altijd zand enz in komt te hangen...

Samira heeft ook nog niet geschuurd. Ze begint er meestal pas mee na de examens, begin juli ongeveer. Ik denk dat het nu nog een beetje te vroeg op het jaar is, ik heb ergens gelezen dat die kriebelmuggetjes pas actief worden als het 's nachts 12° of warmer is...

PS Visje, mijn Boett-deken is trouwens eindelijk gearriveeerd vandaag. Na het weekend: zoals beloofd verslag in uw inbox!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-02 23:31

Eilandje schreef:
PS Visje, mijn Boett-deken is trouwens eindelijk gearriveeerd vandaag. Na het weekend: zoals beloofd verslag in uw inbox!


Woohoo! Spannend!

en avs:
mmmm... er kan inderdaad al eens wat stof in komen, maar over het algemeen versterkt het de gebroken punten.

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 08:42

nou ja ik ga wel wat proberen en een boett deken heb ik al besteld...

zelf heb ik ook een fjord die opeens dit jaar begint te schuren (ook geen luis en zo...) maar ze word dit jaar al 8 en heeft nooit eerder last gehad, kan dit???

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 10:37

Dat kan, Samira heeft het ook pas sinds haar 6de levensjaar, en ik heb geloof ik ergens gelezen dat er gevallen gekend zijn waar de allergie pas in het 20ste jaar voor de eerste keer optrad! Maar eenmaal ze het hebben, gaat het nooit meer weg :-(

Maar ik zou andere mogelijkheden toch niet uitsluiten, want het is volgens mij nu echt nog te vroeg op het jaar nu...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 23:24

Voor alle eigenaren met paarden met donkere manen en staart....

Hertshoornolie van Tendo's, met een veer door de manen en staart strijken en de mugjes laten het paard met rust.... en dit regelmatig herhalen.

(ik kan het me voorstellen want de lucht is niet te harden.... zorg ervoor dat je het goedje niet aan je handen krijgt want de lucht blijft een paar dagen bij je hangen)...

De olie is heel donker van kleur vandaar alleen in donkere manen...