ster-prok-sportmerrie, v:Narcos-Narrew-palermo.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Ruchet

Berichten: 836
Geregistreerd: 22-11-03

ster-prok-sportmerrie, v:Narcos-Narrew-palermo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-04 16:48

http://img70.exs.cx/img70/7660/Save0001.bmp


Deze merrie heb ik als 3-jarige gekocht, ze is nu zes en loopt Z-springen
met 30 wp, mocht ze niet verkocht worden, dan gaat ze over een paar jaar de fokkerij in.

Wat vind je van deze merrie ?
En als ze van jou was zou je haar verkopen of (later) in de fokkerij doen ?

www.stalmulderhoutzeel.com
Odasja v:Karandasj drachtig van Nabab de Reve


Ruchet

Berichten: 836
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-04 17:17


www.stalmulderhoutzeel.com
Odasja v:Karandasj drachtig van Nabab de Reve

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:44

Afbeelding

Knipoog

besita
Berichten: 6775
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:55

lijkt mij een paard dat je nu heel goed kan verkopen of niet ? mooi in de manieren springend ?fijn type (voor Amerika ? ) nodige ervaring al (6 en z -springen met winstpunten .Dus is ze nu meer waard voor de sport dan dat ze zal zijn voor de fokkerij,dus zou ik zeggen nu verkopen en anders zover mogelijk laten uitkomen in de sport (1.50m ) veel plezier aan beleven en dan de fokkerij in ,hoe beter de merrie gepresteerd heeft hoe beter je de veulens zal verkopen !!Hoe groot is de merrie eigenlijk ,is niet zo goed te zien op foto ,daar Narcos gemakkelijk kleintjes geeft .In mijn profiel staat een gracio uit jaganita van jolijn klomp ,ik vindt het zo een beetje hetzelfde type!!.En 3 jaar geleden had ik een Narcos jaarling gekocht (uit een joost -rigoletto ) heb het als 2.5 jarige snel verkocht .verleden jaar zag ik het weer te koop staan als 4 jarige e-pony Haha!

Ruchet

Berichten: 836
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-04 19:13

De merrie is 1.68.

Er is veel vraag naar deze merrie, we hebben haar eigenlijk nog niet uitlaten proberen omdat ze in het begin best wel een beetje gecompliceerd was, op het moment is ze super te rijden en wint ze heel veel, dus de kans is vrij groot dat ze een keer verkocht wordt.

www.stalmulderhoutzeel.com
Odasja v:Karandasj drachtig van Nabab de Reve

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:34

Tja als een gek er veel geld voor bied zou ik haar verkopen (als je geld nodig hebt) anders zou ik haar zeker voor de dekdienst gebruiken! Goede papieren en predikaten.

Heeft ze al eens een veulen gegeven? Een kennis van ons hebben een paard tot het Z2 dressuur uit laten brengen om vervolgens in de dekdienst te doen. Maar dat ging niet, heel veel geld gespendeerd om haar drachtig te krijgen (KI, natuurlijk enz.) en het is niet gelukt. Toen is ze toch weer als sportpaard weg gegaan. En je houdt het risico..... paard op stal kan de volgende dag dood in de box liggen, de centjes in je portemonee niet.....

besita
Berichten: 6775
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:42

als je er echt veel voor kan krijgen verkoop ze dan op voorwaarde dat je er nog een embryo mag uitspoelen voor ze vertrekt (voor een goed paard mag je wel een voorwaarde stellen toch).
En als je niet echt wat voelt om te fokken met deze merrie koop dan daarna opnieuw een goede 3 jarige ,misschien heb je evenveel geluk als met deze en beleef je er evenveel pret aan

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 20:21

Ruchet schreef:
http://img70.exs.cx/img70/7660/Save0001.bmp


Deze merrie heb ik als 3-jarige gekocht, ze is nu zes en loopt Z-springen
met 30 wp, mocht ze niet verkocht worden, dan gaat ze over een paar jaar de fokkerij in.

Wat vind je van deze merrie ?
En als ze van jou was zou je haar verkopen of (later) in de fokkerij doen ?


Ligt eraan aan wie je de vraag stelt.
Als ik springpaarden zou fokken zou ik zo'n merrie beslist inzetten voor de fokkerij. Juist zulke merries zijn nodig om goede sportpaarden te kunnen blijven fokken.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Ruchet

Berichten: 836
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-04 21:08

wij hebben een training-handelstal, en moeten dus van de paarden leven,
maar het is wel verleidelijk om een goed paard aan te houden, maar als ik echt goed geld kan krijgen dan gaat ze toch wel weg.

www.stalmulderhoutzeel.com
Odasja v:Karandasj drachtig van Nabab de Reve

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:10

Ruchet schreef:
wij hebben een training-handelstal, en moeten dus van de paarden leven,
maar het is wel verleidelijk om een goed paard aan te houden, maar als ik echt goed geld kan krijgen dan gaat ze toch wel weg.



Stel ik een vraag aan jou. Hoe denk je dat fokkers goede gebruikspaarden kunnen blijven fokken wanneer zulke merries niet voor de fokkerij worden ingezet.

En ik wou even een discussie dat dat later nog kan terzijde houden.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Ruchet

Berichten: 836
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-04 21:21

Wie zegt dat zulke merries later niet in de fokkerij worden ingezet, het is toch veel interessanter om met een merrie te gaan fokken als ze bv 1.50 pacoursen heeft gelopen.

www.stalmulderhoutzeel.com
Odasja v:Karandasj drachtig van Nabab de Reve

kiana
Berichten: 1646
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:23

Dat lijkt mij niet zo moeilijk fokker.
Zorg dat je een goede ruiter vind voor je merries en laat ze zelf presteren in de sport, dan hoef je zo'n merrie niet te kopen toch ?

Er zijn zat merries en ook met die capaciteiten, het enige is dat er weinig goede ruiters zijn, en dat de merries helaas alleen voor " productie" zorgen, omdat de sport tijd kost en niet gelijk wat opbrengt.

T'is maar wat je wil.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:25

Ruchet schreef:
Wie zegt dat zulke merries later niet in de fokkerij worden ingezet, het is toch veel interessanter om met een merrie te gaan fokken als ze bv 1.50 pacoursen heeft gelopen.


Dat vroeg ik niet, er kan vanalles gebeuren dus daarom wilde ik die mogelijkheid even uitsluiten.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Ruchet

Berichten: 836
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-04 21:32

op die manier hoe ik het zeg, koop een goeie merrie van 15 jaar die hoog in de sport heeft gelopen, en met een predikaatrijk papier, en ga daar mee fokken.

www.stalmulderhoutzeel.com
Odasja v:Karandasj drachtig van Nabab de Reve

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:35

Maar als het nou een echte topper blijkt? Wat dan? Dan loopt ze toch haar 18de grote prijzen. En daarna is het te laat om er nog een veulentje mee te fokken.

En iedere fokker die dus voor het geld gaat....die verkoopt zo merrie. Met een beetje geluk dekken ze de merrie met 3 jaar, zodat ze op haar vierde nog een veulentje krijgt. Met nog meer geluk is dat een merrie.......en weet je zo toch je lijn een beetje te behouden. Maar het blijft een probleem: De goede merries worden niet gebruikt voor de fok, maar voor de sport.

En hoe wil je op hoog nivo daar een combinatie mee gaan maken Verward

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:44

Deze verkopen en de moeder opvissen Lachen, daarvan weet je wat ze kan vererven ...

Ruchet

Berichten: 836
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-04 21:49

de moeder is van Paul schockemohle, en de merrie heeft al twee internationale paarden gegeven, dus ik denk dat hij die merrie niet verkoopt.

www.stalmulderhoutzeel.com
Odasja v:Karandasj drachtig van Nabab de Reve

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:52

Dan zou ik maar gewoon hopen dat je de loterij wint, zodat je de merrie wel kan houden als ze gek geld gaan bieden.

besita
Berichten: 6775
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:57

mijn landfriese komt ook uit een merrie van schockemohle die met hem nog gelopen had ,Ikheb ook een aantal keer geprobeerd om te weten of er nog nakomelingen uit die moeder lopen maar die man reageert niet op "kleine" mannen als wij. heb gehoord dat je die fokpaarden en jong spul daar enkel kan kopenin loten (10 stuks dus voor 1 die je interressert moet je misschien een heelaantalslechtere kopen

besita
Berichten: 6775
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:57

mijn landfriese komt ook uit een merrie van schockemohle die met hem nog gelopen had ,Ikheb ook een aantal keer geprobeerd om te weten of er nog nakomelingen uit die moeder lopen maar die man reageert niet op "kleine" mannen als wij. heb gehoord dat je die fokpaarden en jong spul daar enkel kan kopenin loten (10 stuks dus voor 1 die je interressert moet je misschien een heel aantal slechtere kopen)

besita
Berichten: 6775
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:59

Zannekin schreef:
Deze verkopen en de moeder opvissen Lachen, daarvan weet je wat ze kan vererven ...

En niet zegen dat je er een goeie van hebt anders betaal je dubbel

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 12:36

[quote="Pipo"]Maar als het nou een echte topper blijkt? Wat dan? Dan loopt ze toch haar 18de grote prijzen. En daarna is het te laat om er nog een veulentje mee te fokken.

quote]

En dat ben ik dus niet met je eens Pipo. Ik heb bij diverse ex. (inter)nationale sport merrie's nog hele leuke veulentjes gefokt, ook met 18 jaar of oudere. Dat heeft bij ons eigenlijk nooit grotere problemen gegeven, dan dat ze iets minder makklijk drachtig worden de eerste keer.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 12:40

Kijk naar Finesse, die is verloren voor de fokkerij. Ze heeft een goede zoon, maar als fokker blijf je met de vraag zitten wat zou ze niet met een andere hengst gebracht hebben.
Dat krijg ik dan als ik iets over zo'n merrie lees.
Wat voor hengst zou je er eventueel in het geval dat ... opzetten Ruchet???

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 12:54

Kitten"]
[quote="Pipo schreef:
Maar als het nou een echte topper blijkt? Wat dan? Dan loopt ze toch haar 18de grote prijzen. En daarna is het te laat om er nog een veulentje mee te fokken.

quote]

En dat ben ik dus niet met je eens Pipo. Ik heb bij diverse ex. (inter)nationale sport merrie's nog hele leuke veulentjes gefokt, ook met 18 jaar of oudere. Dat heeft bij ons eigenlijk nooit grotere problemen gegeven, dan dat ze iets minder makklijk drachtig worden de eerste keer.


Ik heb het over toppers Kitten, dus paarden zoals Finesse!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 12:55

Kitten schreef:

En dat ben ik dus niet met je eens Pipo. Ik heb bij diverse ex. (inter)nationale sport merrie's nog hele leuke veulentjes gefokt, ook met 18 jaar of oudere. Dat heeft bij ons eigenlijk nooit grotere problemen gegeven, dan dat ze iets minder makklijk drachtig worden de eerste keer.


Ik heb het over toppers Kitten, dus paarden zoals Finesse!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 bezoekers