geweigerd om een bizarre reden.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

geweigerd om een bizarre reden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-04 13:41

sorry dat ik jullie hiermee lastig val, maar ik wil het toch even van me afschrijven.

vandaag gingen we kijken bij een school. hele leuke school om te zien en ook degene waar we ons in moesten schrijven was aardig. kortom goeie school. tot die vrouw vroeg waar we vandaan kwamen Scheve mond . toen kwam ze eerst met het feit dat het heel anders ging in Nederland en ik al een klas lager geplaatst zou worden om mee te kunnen met het Belgische systeem Verward toen kwam de hoofdvraag. waarom staat er geen Frans op je rapport, makkelijk antwoord, nooit gehad. toen kwam als antwoord, sorry maar dan kunnen we je niet aannemen!!!!!! ik snap er niks meer van. dit was namelijk de enige school in de buurt die mijn stiefpa goed vind en die wil nu ook niet meer verder kijken. kortom, Christi zoek het maar uit, dan maar geen diploma Boos! dit is toch niet normaal meer?

lang verhaal, maar ik moest het even kwijt.

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren


ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 13:43

hoezo dan heb je geen frans gehad...
welke opleiding?

*I am seeing in me now the things you swore you saw yourself*

DiantaM
Berichten: 11272
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 13:44

Is dat een officiele toelatingseis?

Predator

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-01-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 13:45

jeetje.. wat een onzin zeg! Dan kunnen ze je toch gewoonweg bijles frans aanbieden... Scheve mond Beetje jammer van hen! Veel succes ermee verder!

Maxjes for lifetime!
Peggy fan


Fiji
Berichten: 52
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gent, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 13:48

Zo bizar vind ik die reden eigenlijk niet hoor... Je moet immers begrijpen dat België een 2-talig land is (eigenlijk zelfs 3-talig, als je Duits meetelt). Wij (=Belgen) krijgen al van ons 10 à 11 jaar Frans, omdat dit onze tweede taal is.
Ik heb gezien in je profiel dat jij al 16 bent. Als je dan al die jaren geen Frans hebt gehad, kan je onmogelijk mee op het niveau dat je medeleerlingen dan zullen zitten...
Nu ja, om je daarom totaal niet toe te laten is misschien wat overdreven...mits voldoende bijscholing, zal je het misschien wel halen hoor. Misschien nog eens rondkijken voor een andere school...beter een "minder goede" school MET diploma, dan helemaal geen diploma he...

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 13:48

Tsja, als je nooit Frans hebt gehad (wat ik niet snap, want op elke Nederlandse middelbare school krijg je toch in ieder geval tot de 3e Frans?), en Frans is een vereiste om de lessen te kunnen volgen, dan snap ik wel dat ze dat niet zo zien zitten. Om je meteen te weigeren, zonder bijlessen aan te bieden oid is wel merkwaardig, maar goed.
Hebben ze in België niet iets als een onderwijscommissie, leerplicht etc?

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-04 13:48

in nederland deed ik economie administratie. er was op mijn school voor 32 klassen die 2 uur in de week Frans moesten krijgen wel 1 docent die Frans gaf en dus kreeg slechts de helft van alle klassen Frans.

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 13:49

en welke opleiding wil je gaan doen dan? is het noodzakelijk dat je daarbij frans kan spreken?

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 13:50

Euh, als je nooit Frans gehad hebt, is het vrij logisch dat je niet zomaar in het Belgische (Vlaamse) onderwijs terecht kan. Wij krijgen al Frans op school vanaf de leeftijd van 10 à 11 jaar.

Ik zie in je profiel dat je 16 bent, wat wil zeggen dat je een enorme achterstand hebt voor dat vak tov je leeftijdsgenoten. (moeilijk gezegd: je hebt nooit de eindtermen voor Frans gehaald)

Maar het is natuurlijk wel een ongelooflijk kl*te situatie.

Diploma halen zal je toch moeten, België kent een leerplicht tot 18 jaar.

Ik zou proberen opnieuw met de school te gaan praten en kijken of je ook niet toegelaten kan worden als je zeer intensief bijlessen Frans volgt om mee te kunnen met de rest.

Wat betreft een klas lager geplaatst: hangt er allemaal maar vanaf welke opleiding je voordien gedaan hebt en welke je nu wil gaan doen.

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Machie

Berichten: 15997
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 13:51

schandalig die je stiefpa zo reageert als ik het zeggen mag...
Jij hebt toch 'recht' op een goede toekomst?

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 13:52

hier in belgie heb je jammer genoeg in elke richting 3 tot 5 uur frans per week,helemaal zonder frans kan het dus zoiso niet
Het hangt van school tot school af of ze zo vriendelijk willen zijn om rekening met je te houden.
Daarom zoek je denkik best een iets kleinere school op,zodat ze meer tijd in jou persoonlijk kunnen steken

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 13:58

Is dat iets uit belgie dat je perse frans moet, of wat?
Ik heb ook nooit frans gehad, zelfs geen duits oid, maar ik woon dan in NL, is dat verschil?
Wat voor opleiding wilde je dan gaan doen? En is er in de omgeving geen school waar je zelf graag heen wil? Je stiefpa reageert erg raar vind ik,
maar je hebt een leerplicht, dus naar school zul je moeten, wat je stiefpa daar dan ook van vind. Wel een vreemde reactie, jij kunt er ook niks aan doen.

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-04 13:58

leentje schreef:
Ik zou proberen opnieuw met de school te gaan praten en kijken of je ook niet toegelaten kan worden als je zeer intensief bijlessen Frans volgt om mee te kunnen met de rest.

Wat betreft een klas lager geplaatst: hangt er allemaal maar vanaf welke opleiding je voordien gedaan hebt en welke je nu wil gaan doen.



we hebben nu een instantie ingeschakeld om te kijken wat er aan gedaan kan worden en die bijlessen was ik zowieso al van plan, nog voor er sprake was van een verhuizing naar België
de opleiding blijft ongeveer gelijk. handel op het tso

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 14:04

Dan hoop ik dat er een oplossing uit de bus valt en ik hoop van harte dat je Frans een leuke taal mag vinden, want als je nu op één jaartje vijf of zes jaar achterstand moet gaan inhalen Bloos!

Wat betreft dat niveau, ik herinner me opeens dat klasgenoten van me, die in Nederland een opleiding aan de TU in Delft wilden gaan volgen, geen ingangsexamen moesten afleggen in tegenstelling tot Nederlandse studenten, omdat het niveau van het Belgische secundair onderwijs hoger zou liggen. Ging wel om het Aso.

Langs de ene kant misschien niet zo leuk dat je een jaar lager gezet wordt, langs de andere kant denk ik dat je er achteraf gezien wel blij om zal zijn: meer tijd om je aan te passen en om dat Frans in te halen (en dan moet je één jaar achterstand minder inhalen).

succes in elk geval Knipoog

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 14:07

Joyce schreef:
Is dat iets uit belgie dat je perse frans moet, of wat?
Ik heb ook nooit frans gehad, zelfs geen duits oid, maar ik woon dan in NL, is dat verschil? .

Hoe kan je nou op je 18e nooit Frans of Duits gehad hebben? Naar mijn weten is dat zelfs op het vmbo verplicht in de eerste jaren...

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-04 14:12

ik heb nederlands, duits en engels gehad, maar geen frans

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 14:16

ik heb ook enkel ned dui en eng gehad maar frans zat ook nooit in mijn pakkette dus kon ik niet kieze heb vbo op C nivo gedaan.

Maar ben je nu in belgie gaan wonen dan? of woon je daar al vanaf je geboorte?


Nou ik vind het niet raar dat je niet aangenomen word want frans is hun 2e taal. Je kan dan niet mee komen. Ja tenzij je veel bijles krijgt enzow.. maar meestal is dat voor eige koste.

Ik vind de reactie van je stiefpa ook vreemd je hebt toch recht op een toekomst...

Nou iig succes verder ermee hopelijk zijn er nog andere mogelijkhede

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-04 14:21

Liekjuh schreef:
ik heb ook enkel ned dui en eng gehad maar frans zat ook nooit in mijn pakkette dus kon ik niet kieze heb vbo op C nivo gedaan.

Maar ben je nu in belgie gaan wonen dan? of woon je daar al vanaf je geboorte?


Nou ik vind het niet raar dat je niet aangenomen word want frans is hun 2e taal. Je kan dan niet mee komen. Ja tenzij je veel bijles krijgt enzow.. maar meestal is dat voor eige koste.

Ik vind de reactie van je stiefpa ook vreemd je hebt toch recht op een toekomst...

Nou iig succes verder ermee hopelijk zijn er nog andere mogelijkhede


ik woon er sinds 29 april en bij mij zat het dus ookniet in mn paket. maar bijles wou ik vorig jaar al nemen, voor mn ma mn stiefpa kende al

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 14:29

is er in nederland geen leerplicht mss?
wel dom dat ze je weigeren, ze konden dan tenminste bijles aanbieden
wel logisch dat je een klas lager gaat, belgisch middelbaar heeft een hoger niveau dan het nederlands middelbaar...

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 14:50

_Scarlet_ schreef:
Hoe kan je nou op je 18e nooit Frans of Duits gehad hebben? Naar mijn weten is dat zelfs op het vmbo verplicht in de eerste jaren...


Geen idee?
Heb MBO-nivo 3 diploma. Deed nivo 4 maar heb geen zin meer om verder te gaan met deze opleiding (en deze school... ) dus heb dat in 2 jaar gehaald.
Zélfs engels kregen we maar matig.

Gebrek aan leraren denk ik. We hebben idd op de mavo wel eens iets van duits gehad. Ich bin Joyce, en verder zijn we nooit gekomen Haha! In duits hoefde je geen exame te doen, en in die tijd ging ik alleen naar vakken waar in dat wel moest anders zag ik het nut niet Bloos! Tja het is niet echt motiverend voor een 13/14jarige als je weet dat het nergens voor mee telt, behalve dat het voor jezelf makkelijk had geweest, maar dat zag ik toen zelf nog niet.. Maar we hebben ook niet lang duits gehad, misschien een half jaar. Frans nooit gehad.

Maar het is dus niet zo dat je dat standaart altijd maar krijgt (of kreeg) en als jou school dat niet aanbied, dan sta je er niet altijd bij stil dat dat voor de toekomst wel vervelend kan zijn, je denkt immers dat de school wel weet welke vakken moeten/nodig/nuttig zijn..

Dutske: In Nederland geldt ook een leerplicht hoor,
tot 16 jaar moet je dagonderwijs, na 16 jaar ben je nog maar 1 dag in de week verplicht, vanaf je 18de niet meer.

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 14:52

oh,
op die manier
vorig jaar zat er ook iemand uit nederland in onze klas
en ze is dan teruggegaan naar nederland, en gaan werken in een kleerwinkel, en ik vond het al zo vaag dat ze zomaar mocht gaan werken :d
maar goed
back to het frans Haha!

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 15:00

_Scarlet_ schreef:
Hoe kan je nou op je 18e nooit Frans of Duits gehad hebben? Naar mijn weten is dat zelfs op het vmbo verplicht in de eerste jaren...


Ik heb ook geen frans gehad en maar 1 jaar duits op het vmbo
En zit ik 2de jaar mbo

Valencidee's Valentino M1+2 My one true love :+:

Help ons Thats me te vinden!! [OV] [PG]Thats Me KWPN merrie v. Jimtown geb 2000. st 1.63

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 15:37

Mbo heb ik dus ook nooit duits/frans gekregen

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 15:43

verana schreef:
Ik heb ook geen frans gehad en maar 1 jaar duits op het vmbo
En zit ik 2de jaar mbo

Wat raar. IMHO moet je toch minstens een basisvaardigheid Frans, en zeker Duits, hebben.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 15:48

Ik snap het niet hoor, ik heb op de middelbare school 3 jaar lang verplicht duits en frans gehad. Daarna heb ik het wel laten vallen als een baksteen. Lachen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: alweerkwijt, Anja_Joost, Annamk, ComscoreBot, ellepel, eva92, Googlebot, janneke_S, kimmetje26, Knudd, Nustice, Pinacolada, Polarize, SemrushBot, Sintara, TessaxQuincy, Urona447, Varekaj en 203 bezoekers