Wat mag een kat absoluut niet eten.

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:54

Diablo schreef:
tita schreef:
En drink je zelf dan daarna ook nog uit dat glas?


:o wil je hier antwoord op hebben


Je bent niet de enige :o

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.


michiemuis

Berichten: 306
Geregistreerd: 02-07-08
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:59

wat wij altijd deden bij katten die brok niet lekker vonden...
1)veel soorten proberen....gewoon aan mensen vragen die je kent voor een klein beetje van hun brok... al is het een bakj dan weet je of ze het lekker vind.
2) soms eten katten hun brok niet omdat ze andere voedingstoffen nodig heeft... dus miss komt ze iets te kort en zit het daar niet in of ze heeft iets te veel en eet die brok dus niet.
3)we voegde ook wel eens een klein beetje blikvoer er doorheen
4)of we voegde snoepjes toe of stukjes vis.

ik las net ook wat over knoflook... 1x in de week kan.
maar als je het te veel voert kan het schadelijk zijn... want het zuivert het bloed... en als het bloed te veel gezuivert wordt, worden ze minder imuun.

snoepgoed zou ik NOOIT geven... teminste menselijke snoepjes niet... er zitten kleurstoffen,chemische dingen, te veel suikers in en nog meer zooi wat ze niet mogen.

cacoa mogen ze ook niet (net als honden) dat is puur vergif voor ze

Stal frá Fjörni
Cranio Sacraal | Sportmassage | training
NU OOK PRODUCTEN VAN PUUR en meer!

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:01

Ik ben ten opzichte van mijn poezels ook redelijk makkelijk :D

- Als ik bijvoorbeeld kippenpootjes heb, krijgen ze altijd het kraakbeen wat erop zit, nooit de botten zelf.
- Ze mogen mijn yoghurtschaal uitlikken als ik klaar ben :P
- Ik heb altijd lams of runderhart in de vriezer, zo kabn ik afwisselen voor ze
- Poes 1 wil alleen natvoer of vers voer, of wat ik op mijn bord heb liggen, is echt een "vuilnisbak" :')
- Poes 2 eet alleen droogvoer, versvoer of ook wat ik op mijn bord heb liggen, maar daar is ze kieskeurig in, mevrouw blieft alleen "duur" eten :')

Ze krijgen geen zoet menseneten, maar poes 1 wil soms wel wat van mijn groente. Ze lust graag doperwten en mais, dus als ik dat heb, krijgt ze het door haar voer :P

Mijn opa en oma hebben een kat gehad die met de pot meeat, beest is 20 jaar geworden, mankeerde nooit wat en is echt niks te kort gekomen, vandaar dat ik weet dat katten ook wel oud worden met menseneten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:02

Ik vind dat eerste eigenlijk wel een goede tip, ben op zoek naar een andere brok voor Katlief, hij vindt zijn brokken van nu niet meer lekker.

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:03

Yamcha schreef:
Ik vind dat eerste eigenlijk wel een goede tip, ben op zoek naar een andere brok voor Katlief, hij vindt zijn brokken van nu niet meer lekker.


Ik moet ook 2 verschillende soorten kopen :) Op het moment dat poes 2 dagelijks dezelfde brokken krijgt, gaat het haar vervelen en eet ze gewoon niet meer :+

ArlandoO
Berichten: 886
Geregistreerd: 26-03-07
Woonplaats: ergens in het westen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:09

Onze poeslief is een zeer kieskeurige dame.
Eet qua natvoer alleen van Kitkat of van gourmet.
Ze krijgt onbeperkt toegang tot dr brok, en 's morgen en 's avonds natvoer.
(Hoeveel weet ik niet, want dat doet mijn moeder altijd)
Het is wel een echt buitenkat.
Vroeger sloeg ze echt je stukje cake/roze koek/negerzoen uit je handen, gelukkig hebben we dat snel afgeleerd ;)
Verder is ze dol op brood met smeerleverworst in warme melk. :P Dat voert me moeder haar af en toe..

Ze heeft ook een tijdlang heel kleine beetjes gegeten en heel langzaam, viel dr eten aan, ging blazen etc. Bleek ze zware keelontsteking te hebben..

Er vliegen 3 engeltjes, hoog boven ons hoofd.
We zullen hen niet vergeten, dat hebben we beloofd..

michiemuis

Berichten: 306
Geregistreerd: 02-07-08
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:10

wat ook kan helpen om de afwisseling erin te houden...
dat je afwisseld met 2soorten. dat kan door om de dag te wisselen om om de ene maand soort 1 te geven en als ze zak op is koop je soort 2 en voer je die tot die op is en dan weer soort 1

Stal frá Fjörni
Cranio Sacraal | Sportmassage | training
NU OOK PRODUCTEN VAN PUUR en meer!

tita

Berichten: 19745
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Wat mag een kat absoluut niet eten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-09 11:19

Mijn katten krijgen soweiso dagelijks 2 verschillende brok duren zoals RC en goedkope die goedkopen koop ik na iedere zak weer een ander goedkope.

Overigens mijn rooie is gek op rooibus thee en south africa honey tea ik moet dan echt mijn kopje beschermen, meneer wacht wel tot het afgekoeld is maar daarna is ie een furie

30-11-2015
03-07-2018

_Noraly

Berichten: 5477
Geregistreerd: 27-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:22

katten mogen absoluut geen chocola hebben (oud nieuws natuurlijk)
geen varkensvlees! (alle huisdieren mogen geen varkensvlees hebben, dit kan worden omgezet in vergif.) Dus ook het plakje ham is slecht!

even opgezocht:
Varkensvlees
In varkensvlees (vooral rauw varkensvlees is heel gevaarlijk) kan het virus van Aujeszki zitten. Dit virus is zeer gevaarlijk voor een kat. Als de kat eenmaal besmet is, dan is het altijd dodelijk. Het duurt maximaal 3 dagen.... De symptomen lijken op die van rabiës. De symptomen zijn: schuimbekken, veel miauwen, karakterverandering, zenuwsymptomen enz. Er zijn geen medicijnen voor, dus: voorkom deze ziekte door je kat geen varkensvlees te geven!!!


Gekruide producten zijn ook slecht, denk aan gekruid met uien/knoflook.

en dingen waar veel suiker in zit, als slagroom etc. is niet giftig voor de kat maar veroorzaakt wel tandsteen. Wat erg lastig is om te laten verwijderen (duur grapje)
Laatst bijgewerkt door _Noraly op 31-08-09 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

~ Knowledge is knowing the difference between your oliebol and you're oliebol

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:22

Tallie_Ho schreef:
Yamcha schreef:
Ik vind dat eerste eigenlijk wel een goede tip, ben op zoek naar een andere brok voor Katlief, hij vindt zijn brokken van nu niet meer lekker.


Ik moet ook 2 verschillende soorten kopen :) Op het moment dat poes 2 dagelijks dezelfde brokken krijgt, gaat het haar vervelen en eet ze gewoon niet meer :+

Die van mij ook dus, en het is een volhoudertje ook.

Maar met 2 soorten, krijgen ze dan geen diarree, net als honden?
Ik weet niet zo vreselijk veel van katten...... :o ik weet wel hoe ik hem moet verzorgen hoor, van de fokster en de DA geleerd 8-)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-08-09 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Ineke2

Berichten: 33031
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:23

Wij hebben een aparte kat denk ik... Hij eet namelijk echt alleen zijn brokjes maar. Ook alleen dat merk (RC). Ander merk moet hij niet, natvoer niet, Echt vlees niet, gekookt of niet maakt niks uit. Geen kattenmelk, geen mensen eten... echt helemaal niks anders :+

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

_Noraly

Berichten: 5477
Geregistreerd: 27-08-04

Re: Wat mag een kat absoluut niet eten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:26


~ Knowledge is knowing the difference between your oliebol and you're oliebol

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:30

_Noraly schreef:
in deze link staat het mooi op een rijtje wat katten niet mogen hebben.

http://www.artikeltjes.com/artikeltjes/ ... Page1.html

Senks :D

Gelezen, haha, mijn kat lust al die dingen niet :+ behalve kippenbotjes, maar die mogen rauw best, eten ze in de natuur ook.

_Noraly

Berichten: 5477
Geregistreerd: 27-08-04

Re: Wat mag een kat absoluut niet eten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:32

jaa, dat van kippenbotjes snap ik ook niet helemaal. Mijn kat krijgt nooit hele kippenbotjes, maarja ze eet wel eens een vogel/muis oid. Daar zitten ook wel hele botten in!

Maar soms deed ik mijn kat dus wel eens een stukje vlees met veel kruiden.. maar dat laat ik nu dus ook wel!

~ Knowledge is knowing the difference between your oliebol and you're oliebol

Abeltje77

Berichten: 4701
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Beneden de rivieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:44

_Noraly schreef:
jaa, dat van kippenbotjes snap ik ook niet helemaal. Mijn kat krijgt nooit hele kippenbotjes, maarja ze eet wel eens een vogel/muis oid. Daar zitten ook wel hele botten in!

Maar soms deed ik mijn kat dus wel eens een stukje vlees met veel kruiden.. maar dat laat ik nu dus ook wel!


de botten van die vogel/muis zijn niet gekookt en dáár gaat het om. Gekookte botten splinteren. Rauwe botten niet.

tita

Berichten: 19745
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-09 11:44


30-11-2015
03-07-2018

_Noraly

Berichten: 5477
Geregistreerd: 27-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 12:39

Abeltje77 schreef:
_Noraly schreef:
jaa, dat van kippenbotjes snap ik ook niet helemaal. Mijn kat krijgt nooit hele kippenbotjes, maarja ze eet wel eens een vogel/muis oid. Daar zitten ook wel hele botten in!

Maar soms deed ik mijn kat dus wel eens een stukje vlees met veel kruiden.. maar dat laat ik nu dus ook wel!


de botten van die vogel/muis zijn niet gekookt en dáár gaat het om. Gekookte botten splinteren. Rauwe botten niet.


Ooo, sorry niet gelezen!

~ Knowledge is knowing the difference between your oliebol and you're oliebol

Abeltje77

Berichten: 4701
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Beneden de rivieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:08

oh, dat maakt niet uit toch. Nu weet je in ieder geval: nooit muisjes koken! :D

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:30

Abeltje77 schreef:
oh, dat maakt niet uit toch. Nu weet je in ieder geval: nooit muisjes koken! :D



Ooohhhh zieluuggghhhhh :')

Maar goed, ik probeer die van mij echt zover mogelijk van menseneten af te houden :j Nu nog leren dat ze niet op schoot mag komen zitten als ik aan het eten ben.
Die van mij is denk ik schooiend geboren en het is extra aangewakkerd door mijn vriend :D

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:23

Abeltje77 schreef:
oh, dat maakt niet uit toch. Nu weet je in ieder geval: nooit muisjes koken! :D


Ik wilde net zwaluwensoep voor poes gaan koken :')

Britt

Berichten: 18878
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 06:42

Wel een heel handig topic zo :j
Onze poezen krijgen RC brok en gourmet natvoer 's avonds een kwart blikje per poes ongeveer. Natvoer is altijd even afwachten wat ze nu weer willen :') Onze dikke kleine die vreet alles, maar de ander is nogal kieskeurig, whiskas viel al af en nog een paar andere probeersels ook. Deze eet ze prima op gelukkig. En als dat weer voorbij is gaan we weer een stapje verder haha.
Ze krijgen eigenlijk heel weinig menseneten, kaas blieven ze niet meer, soms een stukje rauwe vis als die is schoongemaakt of een stukje rauw gehakt. Maar dat is dan een theelepeltje verdeelt over twee katten zeg maar.
En af en toe een likje van mn perenijsje :+ Vinden ze heerlijk!
Oh ja en bananenkwarkbakje af en toe een likje, ook dan zijn ze niet weg te slaan!


Dewii
Berichten: 4549
Geregistreerd: 19-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 08:28

Haha :') . Als wij makreel eten heb je binnen 10 seconden onze kat naast je zitten :P . Dan geven we haar altijd een klein beetje op een schoteltje (natuurlijk goed uitgeplozen voor de graatjes :+ ).

Maar de binnenkant van gebakken kip mag wel? Zonder botjes ;)

Have courage and be kind.

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Wat mag een kat absoluut niet eten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 08:32

Ik zou het persoonlijk niet, wij maken ons vlees meestal aan met zout en ik ben er niet zo fan van omdat aan m'n katten te geven :)
Die van mij krijgen altijd als extraatje gekookte kip of koolvisfilet :)

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:20

tita schreef:
En drink je zelf dan daarna ook nog uit dat glas?


:o wil je hier antwoord op hebben[/quote]

Ja natuurlijk, anders vraag ik het niet. Maar ik denk het antwoord wel te weten....

Brrr, dat vind ik dan wel weer vies, Poeslief zit overal aan met zijn bekkie, drinkt daarna uit jouw glas en vervolgens zit jij er weer aan met je mond. Nee, niet mijn ding.....(en kijk uit voor wormen!).

Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn schoentje te kussen

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 11:17

Diablo schreef:
tita schreef:
En drink je zelf dan daarna ook nog uit dat glas?


:o wil je hier antwoord op hebben

Ja natuurlijk, anders vraag ik het niet. Maar ik denk het antwoord wel te weten....

Brrr, dat vind ik dan wel weer vies, Poeslief zit overal aan met zijn bekkie, drinkt daarna uit jouw glas en vervolgens zit jij er weer aan met je mond. Nee, niet mijn ding.....(en kijk uit voor wormen!).


Jij krijgt vast ook nooit een kusje van je kat of hond :(:)
En wormen? Zolang een hond en kat hun eigen wonden kunnen verzorgen zal het wel meevallen met de viezigheid in hun bekje.

If your feet smell and your nose runs - you're built upside down.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, Majestic-12, NoorW en 35 bezoekers