Paard aan de straatstenen niet kwijt!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Paard aan de straatstenen niet kwijt!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-04 21:26

Ik heb een hele lieve haflinger merrie met een beetje een eigen willetje en eentje die soms, vooral als ze een poos niet gereden is moeilijk wil ontspannen, na een weekje is dit goed en kun je er eigenlijk alles mee.
Ze is een van de beste van de Provincie en heeft goede gangen, ze heeft een gouden karakter en is super eerlijk. Ze staat dus te koop, ik heb er de komende tijd geen tijd meer voor en die komende tijd duurt ongeveer 2 jaar dat vind ik te veel om te zeggen ik verhuur haar of zet haar ergens op een landje, en ik vind ook niet dat ze dat verdient.

Er mankeert echt helemaal niks aan haar, er wordt een vrij lage prijs voor gevraagd ondertussen, maar er is gewoon niemand die haar wil hebben. Ik nu echt ten einde raad, ze staat nu vanaf maart te koop.
Ik was al eerder opzoek naar een goede handelaar gewoon om eens even te informeren, maar ik ben bang dat ze daar nou ook echt naar toe gaat.

Hebben meer mensen hier last van en wat kan ik er aan doen. Ik bied de mensen veel mogelijkheden, alleen de proefperiode kan niet omdat ik bang ben dat ik dan een kreupele of vernielde pony terug krijg. Ze mogen wel elke dag komen rijden als ze dat willen. Verder heb ik haar ook een dag meegegeven zodat ze ergens konden gaan springen met haar want dat kon bij mij niet.

Ik ben echt ten einde raad en heb er slapeloze nachten van. Een bijrijder is voor mij geen optie en hier ook eigenlijk niet te vinden.


Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:35

heb je er echt alles aan gedaan dan om haar kwijt te raken?
*marktplaats
*advertenties bij manege's
* (bokt heb je dus al Schijnheilig )
*kennisen
*etc

tsja dan zit er denk ik niets anders op dan een goede handelaar te zoeken....

De vogeltjes doen het......... de bijtjes doen het...... zullen wij het ook doen?!
nee joh gekkie, wij kunnen toch niet vliegen!! Bloos

More

Berichten: 3120
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:39

oh jammer dat je je lieve paardje weg moet doen.... marktplaats is idd een goed idee. En anders zit er idd nix anders op dan een handelaar. sterkte ermee

Utah is mijn topper!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:43

Natascha van bokt ,zou de enige handelaar zijn waar ik een paard aan zou toevertrouwen.Verder zou ik het ook niet zo gauw weten.Mijn vriendin krijgt haar arabiertje ook niet verkocht .

qt_shetties

Berichten: 3385
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 22:30

Ik had net een weekje mijn fjordje gekocht, en toen kreeg de mevr. die met haar haflinger naast mijn fjordje stond, een ongeluk en ze mocht nooit meer rijden. Haffie stond dus te koop. Mooie pony, net 4 jaartjes oud, goed ingereden, redelijk verkeersmak. Eigenlijk gewoon een super pony! Maar doordat ze niet meer werd gereden, werd ze wat pittig. Dus dat mevrouwtje vroeg of ik er eens op wilde aan de longe. Dus ik erop, en merkte dat ze best druk was. De mevrouw zij dat het echt een bommetje was dat ze zo ineens kon ontploffen! Maar ik vond haar vet lief. Er waren al heel wat mensen wezen kijken, maar niemand vond haar geschikt. Ze ontlofte elke keer als er mensen kwamen kijken. En toen heeft op een gegeven moment de slager haar op gehaalt!!!! Huilen

Kris now she's an angel in heaven...

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 06:52

als je mij even pbt weet ik misschien iemand voor je.

Buur's Palusha: kleinste Lichte Tour NRPS pony van Nederland!
Loopt nu Intermediaire 1, al 65,39% gescoord!!
http://www.stalbuur.nl
BUUR'S PALUHSA NATIONAAL KAMPIOEN NRPS 2011!
ONZE SPONSOR: MB RUITERSPORT!!

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 07:07

Misschien een advertentie via de Haflingerclub? Of anders buitenrijden met een bordje te koop om haar nek? (geintje, maar misschien werkt het wel?)

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .


Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 12:39

Bij mij op stal had ook iemand haar merrie te koop staan, merrie had erg goeden papieren maar heeft ook heel lang te koop gestaan.
Ze heeft hem uiteindelijk ook aan een handelaar verkocht.
Het is gewoon een beslissing die je maakt, laat je hem nog een half jaar staan tot er iemand komt die hem wilt kopen, of verkoop je hem aan een handelaar zodat je van je 'problemen' af bent? Lachen suc6!

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 12:39

Gewoon naar de goede handelaar doen, jij bent van de zorgen af, en zij zoeken een baasje. Je spreekt gewoon af dat je haar zelf komt brengen, en bevallen de mensen of de stallen je niet dan kun je haar altijd nog mee naar huis nemen, maar vergeet niet verkopen = afstand nemen. En je weet nooit waar je paard terechtkomt.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 17:19

heb je even een pb gestuurt

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

Celvin

Berichten: 888
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 12:18

Misschien moe je eens ff met Junta_mellie praten die werkt bij een handelaar !

CELVIN

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 21:52

Ga je nog weer met haar naar de keuring dit jaar ? Dan kun je aangeven dat ze te koop staat. Als ze het daar best doet zal ze misschien wat naam maken.

Handelaar, tsja je weet hoe het met Maffick is gegaan.
Je zal er niet veel voor krijgen, ookal heeft ze die premies.

Titel komt me erg bekend voor Sas Schijnheilig

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:05

Mocht je haar wel op marktplaats zetten, zorg dan dat je een goede foto erbij hebt. Zonder foto verkoopt niet. Het liefst zie ik persoonlijk een foto waar een paard helemaal op staat in een mooie "open" stand zonder storende achtergrond etc. Een pakkende titel voor de advertentie doet ook wonderen. De tekst moet je nieuwsgierig maken om te gaan kijken. Je moet zorgen dat je mensen op je erf krijgt....

Dus aan de slag met een digi nadat je je paardje helemaal tiptop eruit hebt zien. Veel foto's maken en de beste eruit (laten) zoeken eventueel door iemand die je paardje niet kent.

Veel succes met de verkoop, ik hoop dat je een goed tehuis voor haar vind.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-04 22:52

oh had je dezelfde titel dan???

ja ik weet hoe het is gegaan, maar ik kan haar niet eeuwig hier houden. De keuringen zijn al geweest en ik heb er geen tijd voor gehad, heb nieuwe baan, waar ik zelfs nu al een hoop tijd in moet steken en ik ben ngo niet eens begonnen maar oke.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:58

En dat voor zo'n mooie haf, tenminste, ik vond haar altijd erg mooi Kwijl

Mijn haf heeft uiteindelijk bijna een jaar te koop gestaan, met periodes tussendoor van geen advertenties enz.

Een beetje handelaar is trouwens zo slecht nog niet, ze hebben immers ook een naam hoog te houden.
Ik sta zelf op een handelsstal, en al die paarden daar worden super verzorgd.
Netjes gereden, elke dag op de wei, voldoende voer enz.

Ohja, advertentie op www.deaangespannenhaflinger.nl helpt ook best goed Lachen

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 09:23


missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 09:30

heb je een prijs in de advertenties gezet? ik kijk altijd eerst naar de prijs....
kijk eens op marktplaats.pagina.nl, daar heb je allemaal sites waar je de haf te koop kunt zetten,
kun je de haf niet te lease aanbieden?

noukske

Berichten: 797
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 09:58

hoi sakkia,

Als je besluit om je paardje te verleasen dan kan je mij pben.
Ik ben namelijk op zoek naar een lease pony en het liefst een haffie.

Groetjes anouk

MeiaLuna

Berichten: 1211
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Aalst(België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 10:19

Het is de waarheid...wil je een paardje kopen,dan zijn ze allemaal om ter duurst en om ter best,maar als je er eentje wilt verkopen...Kopen is makkelijk,maar verkopen...

I'm 98% beautiful and 2% crazy...or is it the other way around...?

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 11:09

Valt mee MeiaLuna. Toen ik mijn pony te koop zette werd mij ook verteld dat ik er niet op moest rekenen dat ze binnen een paar weken weg zou zijn; dat kon erg lang gaan duren.
Maar, binnen 4 (!) dagen was ze verkocht, een week later opgehaald.
Ik had de advertentie geplaatst om 8 uur 's avonds en om 11 uur werd ik al gebelt.

Maargoed, even ontopic. Het is wel heel vervelend dat het nu zo moeilijk gaat met je haf. Misschien kun je haar toch verleasen? (Zie Noukske hierboven Knipoog)

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:21

Misschien een advertentie op de pagina van de aangespannen haflinger? Of misschien kun je naar het kwartaalblad een advertentie sturen van de a.h? Ik weet niet ogf je per se lid moet zijn om iets te kunnen plaatsen.

Faber quisque fortunae suae

Bitterbal

Berichten: 2508
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Engwierum (Friesland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:01

Ik wou dat ik genoeg geld had.. ik ben dol op haflingers, maar dan moet ik nog wel erg lang sparen Boos!...

Vervoer van paarden, uitgebreide fotoreportages (ook evenementen) hulp bij trailerladen, lessen... http://www.mishpa.nl
Onze facebookpagina: http://www.facebook.com/pages/Mishpa-Pa ... 7528858588

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:15

Het gaat sowieso slecht met de handel in de paarden... En je zit ook redelijk in een uithoek... Het ligt echt niet aan Sonja, wees gerust. Blijf geduld hebben en geniet van je paardje zolang ze er nog is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BritHittepit, Rinkex en 35 bezoekers