Hoe krijg ik me paard rustig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noompiej

Berichten: 766
Geregistreerd: 04-12-03
Woonplaats: Hoorn

Hoe krijg ik me paard rustig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 13:19

Ik heb sinds 3 jaar een arabiertje en heb toen geprobeert langs de weg te rijden, maar het enige wat ie deed was vooruit springen en steigeren.
Na paar keer proberen liep hij eindelijk normaal maar schrik echt van alles en wil voor alles weg rennen en wordt helemaal gek.
Vooral van scooters dan zet ie het op rennen

Nu wil ik deze week een lange buitenrit gaan maken maar ben bang dat ie weer helemaal gek wordt en dat hem niet meer hou ofzo.

Hebben jullie misschien tips hoe ik me arabier misschien rustiger kan krijgen.
Of wat ik onder het rijden beste kan doen??

Amadeo

Berichten: 894
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 13:27

met meerdere paarden buiten rijden en dan waarschijnlijk tussen de groep in gaan rijden. Wat ook helpt is (lange) wandelingen aan de hand maken. Bij beide is het zo dat een paard een kudde dier is en (mits hij jou accepteerd als leidende) hij nadoet wat "de anderen" doen... succes.

Don_Zhivago

Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 13:30

ik zou als ik jou was geen lange buitenrit met hem maken...

een arabier is van zichzelf een best pittig paardje...
je moet haar eerst goed verkeersmak maken dan kan je pas naar buiten..

ik weet niet of je vlakbij een drukke weg opstal staat zowel dan kun je elke dag 10/15 min langs de weg gaan staat ernaast met nog iemand erbij..
en als je toch overstraat wil dan raad ik je aan iemand mee te nemen die hem vasthoud...
(of in een groep gaan rijden..)

ik zou als ik jou was het heel rustig opbouwen...

suc6

Noompiej

Berichten: 766
Geregistreerd: 04-12-03
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 13:35

Ik ga het als het kan deze week met nog iemand proberen.
Kheb paar dagen terug bij de weg gestaan zodat ie het geluid kan wennen want de bak en stallen staan ver van de weg vandaan
Maar het is gelukkig geen drukke weg(Ik sta sinds kort nu op een nieuwe stal)En daar zit ik met 5 minuten in een recreatiegebied met bossen en meren waar je kan rijden.
Dus daar kan ik ook meebeginnen dat ie daar aan wend en gaat dat goed kan ik altijd lang stuk langs de weg rijden

iig bedankt voor de reacties