Nieuwe baan: aangenomen als hondengeleider

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Nieuwe baan: aangenomen als hondengeleider

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 22:37

Vrijdag had ik mijn sollicitatiegesprek voor de functie van hondengeleider bij de politie en vandaag kreeg ik al een telefoontje dat ik was aangenomen Haha!
Momenteel werk ik als "gewone" agent in Ermelo maar nu ga ik binnenkort in Harderwijk beginnen.
Ik had eigenlijk gesolliciteerd voor Heerde maar het werd dus Harderwijk.
Er is in principe al een hond voor me maar deze moet nog gekeurd worden.
Daarna ga ik samen met de hond trainen en moeten we samen het politiehonden-certificaat halen, in oktober 2002 zijn we als alles goed gaat inzetbaar Haha!
Het enige nadeel is dat ik nu weg moet bij de M.E Huilen
Dit vind ik erg jammer, maar zo gauw een van M.E hondengeleiders weg gaat kan ik weer terug, dit zal alleen nog wel even duren.
Ik heb er echt super veel zin.


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 22:40

Gefeliciteerd!!! en veel succes!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 22:42

Ow wat leuk! Zie je wel dat je aangenomen zou gaan worden! Gefeliciteerd hoor!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Renate1970
Berichten: 1100
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 22:44

gefeliciteerd!!!!!!!!
weet je al wat voor hond je krijgt?? een mechelaar of een andere herder.

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 23:06

Leuk voor je...succes!
Zo'n ambities had ik ook. Het pakwerk is denk ik te zwaar voor me. Ik loop nu al een half jaar met een pijnlijke schouder....en als je dan pakwerk moet doen, moet je toch wel fysiek en conditioneel in orde zijn. Je hebt het zwaar te verduren in zo'n pakkie.
Was je al lang aan het solliciteren? Heb je affiniteit met africhting?
Moet je nu veel verder van huis voor geleider?
Heb je de hond al gezien?
Enne Iboya, bij de politie gebruiken ze over het algemeen kruisingen mechelaars. Deze zijn helemaal gefokt en afgericht voor de sport, meestal dan geen ras. Vroeger gebruikten ze zelfs bouviers!
Hopelijk heb je het goed naar je zin. En dat van die ME zou ik niet zo rouwig om zijn. Wel als je het echt leuk vind, maar ik denk dat het voor jou veel leuker wordt als je straks met je hondje achter de linie kan gaan lopen.
En dat certificaat helen he!!!
Groet, Sandra

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 23:17

Ik ben van huis uit met "politie"honden opgevoed, mijn vader traint nl. honden bij de KNPV (kon. ned. politiehonden vereninging).
Dit was de eerste keer dat er bij ons in het district vacatures waren, een in Heerde en een in Harderwijk.
Harderwijk ligt naast Ermelo en omdat Ermelo zelf geen hond heeft zal ik er zeker nog wel eens komen, daar ben ik wel blij om want het is een heel leuk team waar ik met erg veel pleziet heb gewerkt.
Ik heb voor mijn vader ook wel eens in het pak gestaan en het is idd best zwaar, maar het hoeft gelukkig niet dagelijks Haha!
Ik vind de ME juist ontzettend mooi, met z´n allen op linie staan en dan: ME wapenstok hoog, ME voorwaarts, ME charge..........
Maarja achter de linie zijn wel minder stenen te "vangen" Haha!
Trouwens in Noord-Oost Gelderland is het nooit zo heel spannend hoor, niet te vergelijken met bijv. A´dam

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 23:26

Bij ons, Brabant Zuid-Oost is het 2x p.w trainen en zeker elke week in het pak.
KNPV is wat de politie gebruikt, dussu dat lukt je wel. Woon je nog thuis dan? Krijg jij je hond dan ook thuis?
Dat van de ME vond je mooi, in het oefendorp ofzo?
In het echie is het vaak zo'n chaotisch gedoe.
Ik zit er zelf gelukkig niet bij omdat ik sinds kort ben overgestapt van het een naar het andere korps. Heb wel Hoogerheide gezien enzo.
Ik ben geen echte hobby'íst, heb ik al gehad, vandaar.
Persoonlijk vind ik de ME ook iets voor mannen.
E en die foto van jou bij de dienstwagen (wel gewaagd om dat op Bokt te zetten) dat ken ik, heb zelf in het donker met een VW bus vastgezeten. Kwam door m'n collega waar ik naar luisterde, stom stom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 23:57

Gefeliciteerd!
Harstikke leuk dat je bent aangenomen!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 00:36

Gaaf Party!! , leuk zeg! Wens je veel plezier met je nieuwe partner!!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 07:00

lia hartelijk gefeliciteerd met het behalen van de hondenbrigade toekomst.

wens je heel veel succes

trotse moeder van 2 prinsesjes


Renate1970
Berichten: 1100
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 08:29

dat weet ik wel Branca, maar wij hebben zelf nl. een mechelaar die ook knpv is afgericht en dat is geen kruising dus vandaar mijn vraag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 08:53

Branca, ik woon gewoon op me zelf hoor maar mijn vader woont dichtbij en mijn paarden staan daar ook, ik kom er dus elke dag.

Ik vind de ME echt leuk hoor, je komt nog eens ergens en over het algemeen is het wachten, wachten, wachten, eten, wachten...........
De oefeningen zijn harder werken dan de daadwerkelijke inzetten.
18 april hebben we nog een oefendag en 21/24 mei oefenweek in Hoogerheide, ik hoop dat ik dan nog mee mag, vind het echt uitjes Haha!
Beetje rennen, klimmen en klauteren, schieten, traangas en moltovcocktail´s, wat wil een meisje nog meer

Ik heb de hond trouwens nog niet gezien, hij komt idd gewoon bij ons thuis.
Van de week wordt er achterin de tuin een kennel gebouwd, ik heb nl. al 3 grote honden binnen en 4 is me net teveel van het goede.
Als de hond er is zet ik wel een foto van hem/haar op bokt.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 09:21

goed joh gefeliciteerd!!!! veel succes

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 10:58

Dat lijkt mij nou zo tof. Het was voor mij een reden om serieus over de politie na te denken. Ik wilde dolgraag in de richting van de paarden/honden.
Een goed afgerichte hond is nl het beste/leukste/etc wat je je maar kunt wensen, echt heel tof! En de paarden leek mij wel stoer, met je knol op een paar hooligans inrijden, maar goed, dat is mijn duistere kantje! }>

Heel veel plezier, and keep us informed! Haha!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 13:44

gaf dat lijkt me zo onwijs cool he! ik wou altijd bij de bereden politie maar was toen te jong en moest eerst een andere opleiding doen voor ik naar de politieschool kon tja dan koop je een paard enblijf je in je werk hangen om dat beest te betalen he Lachen

maare heb je geen spannende verhalen voor ons?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 14:21

Jan (eigenaar van Bonanza) heeft een stille waakhond, daarmee heft hij bewaakt, shacka heet ze, echt een prachtig beest en luisterd allemachtig goed, ze is ook zo goed getraint, het is geen knuffelhond, maar als ze op je af komt en je blijft met je handen in je zat staan doet ze je niks....

hij heeft met shacka al eens een zwerver weg gejaagt bij de buren, hij ging in hun boxen slapen en wou neit weg, buren hem gebelt, zwerver wou bij het zien van de hond nog neit weg, ook neit toen de hond los ging, dus toen maar atack gezegd... Zwerver had z'n hand helemaal kapot en ging mank weg....
Eigen schuld...

Maargoed lijkt me erg leuk werk met honden.....

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 14:57

Gefeliciteerd! Party!!
Dat lijkt me tof werken met dieren!

:evaw:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Anne., Blijgeestig, Danielleeee_, Herfstblad, lovemaylo, Manieki, Meliaforever, Mizora, Pantykous, Polarize, Roos_lover, S_Figo, Sabbientje, Suusw, thequeensmum, TinusB, Unravelation en 204 bezoekers