Wat te doen? Kraker/da?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Wat te doen? Kraker/da?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 11:36

Flair is dus bijna zeker kreupel vanuit haar rug, nou heb ik de DA gebeld, die zegt dat het geen nut heeft om langs te komen aangezien met het blote oog toch niet te zien is waar het vandaan komt.

Ik zou dan daarheen moeten met Flair, wat dus voor mij niet te doen is. Ten eerste kan ik al niet bij Flair komen, ten tweede heb ik geen trailer + auto en e-rijbewijs. Ik ben dus nu wel bezig met iemand te regelen die haar erheen wil rijden, het is nog even onzeker of dit gaat lukken.

Nou vroeg ik me af of het slim is om er gelijk een kraker bij te laten komen ipv zo moeilijk doen om bij de DA te komen. En wat is een kraker eigenlijk? Is deze ook DA en waar kan ik er 1 vinden?

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 11:42

Ik ken iemand die ook bij mijn paard wonderen heeft verricht. Hij heet Ulke van Meteren en kraakt paarden met de hand.

Ik zal even zijn telefoonnummer opzoeken, dan PB ik dat wel.
Hij kan zelfs een kissing spine verhelpen en een karperrug laten zakken!

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 11:43

alos het heel zeker is dat het vanuit de rug komt zou ik een kraker gaan bellen. zoek een op die goed bekent staat en vraag die via de telefoon wat de mogelijkheden zijn...
zoou bespaar je je een eventuele nutteloze rit naar de veearts..

fritsie
Berichten: 71
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 11:46

Iedereen heeft een verschillende mening over krakers. De meeste vinden het onzin. Heb een keer bij een dierenarts gestaan die ook zei dat hij het onzin vond. want met een klap van een hamer kan je niet een wervel weer rechtzetten, omdat er zoveel spier en pees overeen loopt dat die de klap opvangen en de wervel zo een miniscuul kleine klap krijgt dat hij nooit daarvan recht van gaat staan. Dat vond die dierenarts, en ja eigenlijk vond ik daar wel wat inzitten.

en ja sommige mensen zweren daarbij. Een stagebegeleider van mij die had ook een scheef paard die steeds kreupelde en die zijn naar Rodine geweest (bekende kraakster) en hij heeft nooit meer gekreupeld. dus ja. het hangt ervan af.

aan jou de keus. DA en Kraker zijn volgens mij allebei best prijzig.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 11:47

Ik weet het niet 100% zeker, maar iemand van stal heeft ernaar gekeken een zij zegt dat ze heftiger dan normaal reageert wanneer er op haar rug gedrukt wordt. Een aangezien ze niet echt kreupel loopt maar gewoon gigantisch stijf loopt en er niks te zien/voelen is aan haar benen en hoeven is dit het meest voor de hand liggend.

Hebben jullie enig idee wat de kosten van een kraker zijn? Dan weet ik waar ik ongeveer rekening mee moet houden.

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 11:49

Ik zou zeker voor een kraker gaan. Rodinde Hoogenraad is dierenarts en kraker, maar doet ook accunpentuur e.d. Zij komt volgens mij door heel het land heen.

Ik heb veel goede verhalen over haar gehoord. Bij ons in de buurt zijn er al verschillende paarden goed geholpen door haar.

fritsie
Berichten: 71
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 11:56

als ze moeten komen zohiezo de voorrijkosten en dat is al vrij veel, hoeveel weet ik niet.

rodinde kwam bij ons op stage bij een draverij, en die hebben ook hele goede ervaringen met haar. maar ze is niet de goedkoopste.

ook heb je een kraker op www.paardencentrum.nl en dan even kijken bij Osteopathie

http://www.paardenkliniekvinkega.nl/index2.html site van rodinde

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 13:04

Er zijn ook krakers die met de handen werken,geen hamertjes e.d.
Dat heeft "mijn" kraker ook gedaan bij mijn [paard en heeft wonderen verricht OK dan!
Alleen komt Gert Jan uit Woudenberg,en ik denk niet dat hij eventjes naar Den Helder toerijdt.
Maar ik wens je veel succes toe met welke behandeling je ook gaat kiezen!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 13:16

mickey zat een tijd niet lekker in haar vel,liep niet fijn enzo,en heb ik toen ene fysio laten komen.
heb er spijt van als alle haren op me kop Haha!

ze liep erna helemaal niet meer fatsoendelijk.
en de derde en laatse keer dat de fysio terug kwam wou ze mickey onder het zadel zien,en zag zij dat ze onregelmatig voor liep en we het beste ermee naar de da konden gaan.

wij zijn toen meteen naar de kliniek gegaan.
ook voor meteen omdat ze niet lekker in haar vel zat enzo.

de fysio zei dat ze zeker wist dat hetuit de schouder kwam,de da begon helemaal te lachen,kwam duidelijk uit onderbeen/hoef.

maar goed,jij hebt het dan over een kraker.
ik ken hier wel een goede kraker waar mensen harstikke tevreden over zijn Lachen

ik zelf hou het liever bij mijn dierenarts.
tenzij mickey echt een vast komt te zitten in de rug,dan wil ik best eens gaan denken over een kraker.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 13:36

Ik zou ook in ieder geval geen fysio langs laten komen, ik ben er toen ook helemaal niks mee opgeschoten bij Jaike. (die bokte bij het aanspringen in galop)
Ik heb Ellen Immink van www.spierproblemen.nl langs laten komen, ze heeft Jaike 2x gemasseerd en ik heb nergens meer last van. Zelfde geldt voor Joey, die zat niet lekker in zijn vel drukte ontzettend zijn rug weg en bokte al als hij alleen al moest aandraven. Ook hij is 2x gemasseerd door Ellen en hij loopt weer als een trein.

Rodinde is niet echt goedkoop maar ik heb wel goeie verhalen over haar gehoord!

joepje

Berichten: 554
Geregistreerd: 16-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 14:51

Ik heb een keer een ongeluk gehad met jeop(aangereden door een auto)
Joep zat vol met spierknopen,
ik had toen een geweldige fysiotherapeut die joep weer helemaal als van ouds heeft gekregen!
Je hebt er altijd bij zitten die zich beter voor doen dan ze zijn,
maar er zijn echt hele goeie hoor!

joepje

Berichten: 554
Geregistreerd: 16-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 14:53

Barb schreef:
Ik zou ook in ieder geval geen fysio langs laten komen, ik ben er toen ook helemaal niks mee opgeschoten bij Jaike. (die bokte bij het aanspringen in galop)
Ik heb Ellen Immink van www.spierproblemen.nl langs laten komen, ze heeft Jaike 2x gemasseerd en ik heb nergens meer last van. Zelfde geldt voor Joey, die zat niet lekker in zijn vel drukte ontzettend zijn rug weg en bokte al als hij alleen al moest aandraven. Ook hij is 2x gemasseerd door Ellen en hij loopt weer als een trein.

Rodinde is niet echt goedkoop maar ik heb wel goeie verhalen over haar gehoord!


je raadt een fysio af, maar hoe noem je die vrouw dan waar jij het over hebt?
toch ook een fysiotherapeut? Scheve mond

bambi76

Berichten: 2684
Geregistreerd: 09-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 14:58

Rodinde is heel erg goed. Je moet wel rekenen dat je toch wel zo rond de 150-200 euro kwijt bent. (Dit was ik toen ook ongeveer kwijt, dat was wel in de tijd van de guldens) Die van mij is toen gekraakt, geacupuntuurt en heeft een inspuiting gehad en nog wat medicatie. Is misschien meer dan die van jou nodig heeft maar dan heb je een idee. En na 1x ben je niet klaar.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 17:03

Was dat bedrag per keer Tequiro?

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 17:06

Nee joepje ze is geen fysio maar een paardenmasseur en dat is in mijn belevenis (dus wat ik tot nu toe nog mee gemaakt heb) wat anders!

isje29
Berichten: 4
Geregistreerd: 09-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 20:21

Ik heb mijn paard laten "kraken"door een chiropractici. Die controleert ook of bepaalde seinen naar de hersenen wordt doorgevoerd om de opdracht of bepaalde spier te gebruiken, kortom om te kijken of álle functies werken. Eerst had ik zoiets van Jeeh, wat is dit, maar het werkt echt. Eerst behandeld ze de rug en hals, daarna gaat ze op bepaalde plekken wrijven om een spier te activeren. Zo controleert ze heel je paard. Als een spier bijvoorbeeld wat zwak is, pikt ze die er zo uit en kan weer zorgen dat het paard het zelf weer activeert. Mijn paard is reuze vooruit gegaan en staat nu heel anders op haar benen. Ik kan het echt aanbevelen!

bambi76

Berichten: 2684
Geregistreerd: 09-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 08:42

flair schreef:
Was dat bedrag per keer Tequiro?


Ja dat was 1 behandeling....nu heeft ze bij die van mij veel gedaan en zitten ook voorijkosten in. Het kan zijn dat een anders paard een minder uitgebreidde behandeling nodig heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 09:26

De dierenarts zou een goede diagnose kunnen stellen over de toestand van de rug van flair en daarna zou ze ook goed geholpen kunnen worden. Voor de behandeling kan ik je ook Van Meeteren aanbevelen, die doet goede dingen met je paard. Een simpele behandeling kost 35 euro en als hij lang bezig is en veel moet doen, is het 50 euro.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 10:26

Ik heb idd besloten eerst de DA te laten vaststellen of het haar rug wel of niet is en zijn advies af te wachten.

Het is alleen nog even de vraag hoe ik Flair daar krijg...

meisje333

Berichten: 662
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 11:06

flair schreef:
Ik heb idd besloten eerst de DA te laten vaststellen of het haar rug wel of niet is en zijn advies af te wachten.

Het is alleen nog even de vraag hoe ik Flair daar krijg...


Als je toch naar een dierenarts toegaat kan je ook naar slootdorp rijden, rodinde behandelt hier ook paarden, ongeveer 1 keer in de maand op woensdag als ik het goed heb.
Voor meer info kan je beter even slootdorp bellen.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 11:59

Ze gaat zowiezo al naar Slootdorp als ik wat kan regelen. De dierenartsen die daar werken heb ik altijd al.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 12:02

Ik heb hele goede ervaringen met een ostheopaat uit Bergen,
die komt voor 50 euro aan huis.
Een erg aardige vrouw die naar mijn mening goed kijk heeft op paarden en niets forceert. Dus mocht ze het probleem niet (helemaal) opgelost krijgen, dan ben je iig niet verder van huis. Dat durf ik van veel andere krakers e.d. niet te zeggen.

Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 12:12

Als ik jou was zou ik een kraker fysio of wat dan ook nemen die zelf OOK dierenarts is! Dan heb je twee vliegen in een klap, bovendien loop je naar mijn idee minder risico om bij een kwakzalver te belanden!

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 12:23

Even het verschil tussen een 'kraker' en een fysio: een fysiotherapeut kan helpen als het probleem in de spieren zit. Hij kan masseren, magneettherapie doen, enz. Een kraker/maueeltherapeut kan ook iets doenaan de wervels of het bekken zelf, bijvoorbeeld de beweeglijkheid van wervels tov elkaar vergroten.
Ik denk trouwens dat de beste therapeuten vrij duur zijn om aan huis te laten komen, zij houden meestal op meerdere plekken spreekuur en verwachten dan dat je daar komt. Scheelt (zeker als jou paard de enige is waar ze voor komen) toch snel 30 of 40 euro.
De meeste goede paardendierenartsen werken wel samen met fysiotherapeuten en manueel therapeuten, dus misschien hebben zij ook suggesties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 12:44

Van Meeteren masseert, werkt aan wervels en gewrichten en mobiliseert. Hij werkt ook op grote springstallen, zoals die van Raaijmakers en Van der Vleuten en nog een paar.