Eerst onderlinge wedstrijden en daarna 'echte'?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Eerst onderlinge wedstrijden en daarna 'echte'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-04 09:26

Hebben de meeste mensen hier eerst onderlinge wedstrijden gereden voordat ze bij de KNHS gingen starten?
Als alles lukt wil ik per oktober gaan starten, de vereniging waarvan ik lid wil worden organiseert alleen geen onderlinge wedstrijden. Ik heb dus niet de mogelijkheid om alvast op andere locatie te oefenen. Ik heb dus geen idee of ik wel tussen de bordjes kan rijden, lees hier wel eens dat sommige mensen daar problemen mee hebben Tong uitsteken Is het verstandig om dat toch wel eerst een keer te oefenen? Ik kan wel de bordjes uit de bak op stal halen en in het weiland zetten en dan gaan rijden. Voor zover ik weet zijn hier niet veel wedstrijden op gras, meestal rijd je gewoon in een buiten- of binnenbak dus hoef je niet heel veel tussen de bordjes te rijden. In het begin zal ik toch wel niks van mn wedstrijden bakken, ga vooral om veel ervaring op te doen en dan is het leuk als er af een toe een puntje bij zou zitten Haha! Ik heb met mn paard nooit ergens anders in de bak gereden met andere paarden enzo erbij, ik weet dus ook niet echt hoe die daarop zal reageren.

Hoe zijn jullie dus begonnen Lachen?

Gamble


Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 10:13

Bij ons rijd je nooit in een buitenbak, altijd tussen bordjes.
Het is toch wel verstandig van tevoren tussen bordjes te gaan oefenen.
Zorg ervoor dat je je paard tijdens de training goed voor elkaar hebt, dan kan er tijdens een wedstrijd ook niet gek veel verkeerd gaan.

Het is wel handig van tevoren al eens tussen andere paarden te rijden, sommige paarden vinden dit nogal spannend.

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 11:46

ik ben gewoon gestart, nooit ergens anders geoefend. Maar ik had wel de mazzel dat op mijn eerste wedstrijd een ring vrij was en dat je daar mocht inrijden, kon ik mooi wennen aan de bordjes. Heb mijn eerste wedstrijd vrij lang ingereden ook zodat hij een beetje kon wennen!

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

marianna

Berichten: 3031
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: Warten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 12:06

Gewoon doen en ervaring op doen. Je moet gewoon per wedstrijd een doel voor ogen hebben en in het begin zal dat het rijden tussen de bordjes zijn. Ik ben direct gaan starten toen ik begon met dressuurrijden en het belangrijkste is gewoon de ervaring.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 12:28

He Michelle.... vanaf halverwege oktober zijn de wedstrijden weer binnen dus dan heb je dat probleem van tussen de bordjes rijden niet Knipoog
Verder zou ik als je denkt dat dat een probleem is gewoon eens een uurtje gaan rijden op een andere "vreemde" manege tussen de andere paarden, dan merk je snel genoeg hoe Gamble hierop reageert, toch.
Op een hoop manege's kan je gewoon een uurtje rijden in de bak tegen uurtarief.

cinvaro

Berichten: 422
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: groningen/ drenthe/ Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 12:57

ja ik heb eerst manege wedstrijden gereden met mijn pony en daarna ben ik begonnen met echte wedstrijden

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 13:01

Ik ben gewoon zo in het diepe gegooid, al verpest je de eerste officiele wedstrijd dat maakt toch niet uit. Al doende leert men.
Maar kwaad kan het iig geval niet om eens ergens te gaan oefenen.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Mariska15
Berichten: 818
Geregistreerd: 30-12-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 10:14

Hey Michelle

Ik zelf heb haast neit geoefend en ben gewoon naar die wedstrijden gegaan om te kijken hoe alles werkt.. maar het kan geen kwaad om te gaan oefenen met bordjes en andere bakken etc..

Yaratje
Berichten: 23
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 10:18

ik heb eerst een stuk of twee onderlingen gereden en ben toen echt begonnen

Pablo me droom vent Lovers
Zaterdag voor 't eerst L1 starten, onderling!! Go jij! Go jij!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 10:22

Voordat ik officieel ging starten heb ik wel eerst wat onderlinge wedstrijdjes gereden, maar dat was meer omdat ik en mijn ouders toen geen weet hadden dat er ook verschil was tussen officiele wedstrijden en onderlinge, dan dat het echt om het oefenen was.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 10:49

Ik weet het nog niet, ik denk niet dat ik het ga doen....


Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 10:51

Met Mirk had ik 1 onderlinge wedstrijd gereden toen ik hem nog maar net had. Een half jaar later ben ik hem officieel gaan starten.
Wanneer je tussen de bordjes moet rijden heeft het paard geen steun aan de bakrand, jij moet hem dus rechtrijden. Wanneer je niet in het land kan rijden kan het ook verstandig zijn om op de tweede hoefslag te rijden

Succes!

:){

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 11:04

ik heb ook eerst onderlinge wedstrijden gereden voor ik echte wedstrijden ging starten. Dat is een fijne manier om te wennen. Bij onze vereniging hebben we ongeveer 4 a 5 wedstrijden per jaar, waarvan 1 binnenwedstrijd. Buten rijden we op ons eigen terrein (heel groot) tussen bordjes. Wel op zand. Het is wel prettig als je voor de tijd nog een keer op gras kunt oefenen tussen bordjes... Toen ik met Moenira voor het eerst op het land reed tussen bordjes kon ik bijna niets met haar beginnen, ze wilde alleen maar hard en uitbreken, ik was blij dat na een tijdje de eigenaresse kwam om me te helpen Schijnheilig Dan voel je jezelf toch zekerder... Gelukkig was ze de 2e keer al een stuk rustiger en op de wedstrijd zelf was ze heel braaf Haha!

Annickk
Berichten: 19
Geregistreerd: 15-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 12:46

Ik ben gelijk officieel gaan rijden, en moest gelijk de eerste keer tussen bordjes rijden.. de 1e proef was ik alleen maar bezig om hem tussen de bordjes te houden, maar de 2e ging al stukken beter.. Pling gewoon doen dus.. Lachen

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 12:48

gewoon gelijk voor het 'echhie' gaan starten joh ! Is leuk, geeft toch wel wat extra leuks aan je wedstrijd.

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-04 14:08

Ik ga ook maar gelijk voor het echie Tong uitsteken Ik heb toch niet de mogelijkheid om onderlinge wedstrijden te rijden. Wat betreft de andere paarden en het vreemde terrein, daar moet ie dan maar aan wennen en ervan leren. Ik kan wel ergens op ander terrein gaan oefenen en dan went ie daar en dan heb ik ergens wedstrijd en dan is het daar toch allemaal weer vreemd voor hem dus wil hij toch alles bekijken.

Heb van de week een aanvraagformulier opgestuurd om lid te worden van een vereniging Lachen

Gamble

Mariska15
Berichten: 818
Geregistreerd: 30-12-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 14:52

_Michelle_ schreef:
Ik ga ook maar gelijk voor het echie Tong uitsteken Ik heb toch niet de mogelijkheid om onderlinge wedstrijden te rijden. Wat betreft de andere paarden en het vreemde terrein, daar moet ie dan maar aan wennen en ervan leren. Ik kan wel ergens op ander terrein gaan oefenen en dan went ie daar en dan heb ik ergens wedstrijd en dan is het daar toch allemaal weer vreemd voor hem dus wil hij toch alles bekijken.

Heb van de week een aanvraagformulier opgestuurd om lid te worden van een vereniging Lachen


Leuk leuk leuk! Haha!

Ik denk echt dat het goed gaat komen als je wedstrijden gaat rijden met Gambke joh!.. een leuke vereniging?

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-04 15:27

Mariska15 schreef:
Leuk leuk leuk! Haha!

Ik denk echt dat het goed gaat komen als je wedstrijden gaat rijden met Gambke joh!.. een leuke vereniging?

Ik hoef niet zozeer een leuke vereniging, maar wel een goedkope, en dat is deze Tong uitsteken

Gamble

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 15:41

Weet je al waar je je eerste wedstrijd zal gaan rijden?? Al een locatie op het oog??

Ps: voor welke vereniging ga je starten??


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 0 bezoekers