luisterd niet naar linkerteugel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chris_Fire
Berichten: 1031
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: nuland

luisterd niet naar linkerteugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 22:44

heey,
mijn verzorgpony luisterd bijna niet naar linkerteugel. Als ik op rechterhand rijd krijg ik hem bijna niet van hoefslag af. Als ik op linkerhand rijd gaat hij juist steeds van de hoefslag af.
wat zou ik moeten doen???
xxxxxxx margo

maaykuhhh
Berichten: 1699
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 00:05

loopt je pony met zijn neus omhoog of niet. als hij dat wel doet zou ik hem eerst eens lekker een paar rondjes ontspannen laten draven. lekker laag en rond! daar wordt hij lekker los van! Haha!

Probeer veel met je benen te rijden, en niet meer en deel met je handen. misschien is hij vroeger veel met benen gereden en luistert dus beter als je ook je benen eraan houd! Lachen
ik weet niet hoor, ik gok maar wat! Verward

Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 08:11

Als hij van de hoefslag af wilt gaan, goed je binnenbeen eraan houden. Wil hij juist niet van de hoefslag af goed je buitenbeen eraan leggen. Eventueel corrigeren met een tikje. Je zegt dat het je verzorgpony is, heeft de eigenaar/eigenaresse hier ook last van? Misschien kan hij/zij je wat tips geven, deze weet denk ik het beste hoe de pony ingereden is.

Chris_Fire
Berichten: 1031
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: nuland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 08:56

De eigenaar rijd 1 keer in de week voor de kar. Nee hij loopt netjes rond en dan doet hij het net zo erg. met been rijden heeft niet veel zin want ik hoef mijn been maar iets tegen hem aan te leggen en hij schiet al vooruit. En een tik erbij kan ook niet want dan raced hij ook al de bak door.
xxxxxxxx margo

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 10:01

Heb je les? Kun je het beter een instructrice/teur vragen, die ziet wat er precies fout gaat.

Als ik het zo hoor denk ik dat je de pony meer aan je benen moet zetten. Want een bocht om doe je niet met je handen, je stuurt mee met je benen en zit.
Je zult hem eerst helemaal terug moeten rijden in stap. 20 minuten stappen met de benen er aan en laat hem naar beneden komen, maar nogmaals: neem goed les.

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 10:14

ook snelle pony's moeten leren om aan het been te zijn. Jij stuurt nu dus alleen met je teugels, en daar zit je probleem.

marijkedam

Berichten: 1753
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Thorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 11:00

Je kunt proberen je binnenbeen aan te leggen, te kijken waar je heen gaat (dan zakt je zitknobbel aan die kant iets naar beneden, waardoor het gewicht van jou verplaatst wordt) en dan met alleen een ophouding aan de linkerkant de volte inzetten. Daarna teugel weer loslaten en sturen met je buitenbeen, binnenbeen en buitenteugel begrenzen.

Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 11:24

Ik ben het helemaal met Issy eens. Heel veel moet je met je zit en je benen doen. Bij het halthouden moet je ook niet voor niks je benen eraan houden, niet ervan af houden. Ik zou inderdaad toch maar les gaan nemen.

silden

Berichten: 79
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 22:05

als ik het goed begrijp is je verzorg pony een links gebogen paard. dit betekent dat de spieren aan de linker kant korter zijn als de spieren aan de rechterkant. deze moet gelijk worden. kijk op www.hoefkatrol.com