Gaatje in oor

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
mijnfjord
Berichten: 587
Geregistreerd: 07-08-06

Gaatje in oor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-09 07:39

Hej, ik ga woensdag wss een gaatje bovenin
mijn oor laten schieten, vraagje;
a. doet het erg zeer??
b. wat is de meest voorkomende plek om hem te laten schieten?
c. weet iemand een site waar foto's van gaatjes staan van boven in het oor?
d. gewoon even voor de lol: ringetje of diamantje?
ik ga voor diamantje :D

Bvd.



mijnfjord
Berichten: 587
Geregistreerd: 07-08-06

Re: Gaatje in oor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-09 07:41


zonnebloem18

Berichten: 24818
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Gaatje in oor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 08:20

1 tip laat hem niet schieten maar piercen bij een piercer anders kan het goed fout gaat met dikke ontstekingen als gevolg.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Jojoju

Berichten: 3787
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:15

Ik heb in totaal 11 gaatjes in mijn oren, 6 rechts en 5 links. Gaatjes boven in je oor laten schieten doet echt geen zeer.. athans, niet lang. Het doet even heel zeer, dit is misschien 0.2 seconde. Daarna brand het alleen nog een dagje en de eerste nacht slapen kan lastig zijn als je op dat oor ligt. Ik heb zelf altijd diamantjes genomen, is mooier en makkelijker in te doen dan een ringetje. Het beste is bij een Piercer, maar de mijne zijn gewoon bij de juwelier geschoten.. en nooit problemen gehad :D

AngelofLove
Berichten: 3801
Geregistreerd: 28-09-08
Woonplaats: vlakbij de paardjes :-)

Re: Gaatje in oor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:33

Ik zou hem persoonlijk ook bij een piercer laten zetten aangezien het toch een stukje kraakbeen is waar ze hem doorheen moeten doen. Daarnaast is volgens mij laten piercen veel hygiënischer dan laten schieten. Met schieten is de kans op een 'bloemkooloor' ook veel groter, tuurlijk, het kan goed gaan, maar he, het kan ook fout gaan.

Piercen wordt overigens gedaan met een scherpe punt en schieten volgens mij met een stompe punt. Dat zegt me, lijkt mij, ook wel genoeg.

dressagelady

Berichten: 6205
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:18

Absoluut niet laten schieten! Het is niet voor niets verboden voor juweliers om in het kraakbeen te schieten. Lekker laten piercen dus, heb je veel langer wat aan je oor ;)

Appieee

Berichten: 1840
Geregistreerd: 14-10-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Gaatje in oor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:20

:j Echt laten piercen hoor!


Pluttersput

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:20

Hehe, ik heb ze allemaal laten schieten toen dat nog mocht :) In mijn linker oor heb ik 8 gaatjes in totaal, helemaal rond verdeeld. Of ja, bijna helemaal rond. Deed bij mij helemaal geen zeer, en heb ze nu een jaar of 8 denk ik.
Ikzelf heb diamantjes, omdat ik de ringetjes die ik hier kon krijgen vrij groot vond :)

NLieke
Berichten: 1658
Geregistreerd: 22-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:23

Ik heb er 2 naast elkaar bovenin, ook 1 in m'n tragus.
Alle 3 laten schieten, totaal geen problemen mee gehad!
Deed bij mij ook helemaal geen zeer, alleen de eerste nacht(en) kun je niet op dat oor slapen.
In het begin 6 weken een knopje/diamantje, daarna heb ik er ringetjes in gedaan :)

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:25

ik heb hem gewoon bovenin laten zetten :)
maar laat hem NIET schieten, dan is de kans op een bloemkool oor groter..
dus echt laten piercen ;)

ik heb hem in groep 7 laten zetten, ik vond het erg lang duren dus toen heb ik gevraagt of hij er nog in kwam, waarna mij lief werd verteld dat hij al zat ;)
ik vond het dus niet echt pijnlijk, daarna ook nooit last gehad :D

Marliee

Berichten: 1005
Geregistreerd: 28-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:25

Ik heb ook ooit een gaatje boven in mn oor laten schieten, nou ik heb er altijd last van gehad omdat er een knobbeltje naast zat waar ook vuiligheid in zat.. En nu zit er nog steeds een hard bobbeltje, ik heb hem er al 2 a 3 jaar uit.

Ik heb hierna in mn andere oor nog een keer een oorbel boven in mijn oor laten schieten, weer het zelfde verhaal als bij de eerste keer.

Ik zou hem dus echt laten piercen en niet schieten!

mijnfjord
Berichten: 587
Geregistreerd: 07-08-06

Re: Gaatje in oor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-09 10:51

Okej, maar als ik zeg van ik wil hem bovenin, vragen ze dan nog waar precies of doen ze op de meest normale plek?
En die link dat is toch wel erg bovenin ofnie?

Piercen kan toch ook wel bij simmige juweliers??

Arlette_

Berichten: 1066
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: Eindhoven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:00

[MW] [Centraal] Piercings.
Misschien heb je wat aan dit topic. :)
Ik heb er ook een laten schieten bij een juwelier. Op zich zit hij wel gewoon goed, heb er geen last van oid. :)
Bij mij tekende de juwelier eerst een stipje op mijn oor. Toen vroeg hij of ik het zo goed vond, maar ik wilde hem iets hoger hebben. Dus toen nog een stipje wat hoger getekend, en toen geschoten..

zonnebloem18

Berichten: 24818
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:01

Nee alleen bij een piercer voor zover ik weet.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:02

Aaaaah ik heb mijne nu 3 dagen en een jaar haha. :))

Ik vond het qua pijn wel meevallen, hoewel ik wel stond te trillen op m'n benen :o.
Ik had een ringetje. En nu nog steeds, het ringetje wat ik er nu in heb was ooit groen maar verkleurd heel erg dus binnenkort wil ik er een staafje oid in doen. :j Of mijn oude ringetje, ik zie wel.

Ik heb hem laten piercen. Geen denken aan dat ik hem zou laten schieten :o.
Ik heb er alleen maar titanium inzitten trouwens, kan niet tegen nikkel dus ik zou daar ook mee oppassen.

Piercen kan inderdaad alleen bij een piercer. :))

http://i26.tinypic.com/o9jq69.jpg
Dit is mijne. :+:
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-08-09 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

AngelofLove
Berichten: 3801
Geregistreerd: 28-09-08
Woonplaats: vlakbij de paardjes :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:03

piercen kan volgens mij alleen bij een piercer...

MiSsY_Me

Berichten: 1829
Geregistreerd: 23-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:07

Juweliers doen het niet meer, mogen ze niet meer. Ik heb wel alledrie mn gaatjes bovenin laten schieten nog. rechtsboven 2, linksboven 1. Meestvoorkomend bij juwelier is standaard hier: http://bestuff.com/images/images_of_stuff/210x600/helix-piercing-57989.jpg

Antwoord op de rest van je vragen, het doet niet vreselijk pijn, na afloop gloeit en steekt het wat. Ikzelf heb er altijd knopjes of diamantjes in, vind ik meestal toch wat leuker staan.

Edit: En juweliers piercen idd niet.

Puca <3

mijnfjord
Berichten: 587
Geregistreerd: 07-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-09 11:35

Haha keej bedankt allemaal,
ja weet niet of hier de juweliers het nog doen, woon namelijk tijdelijk in Oostenrijk (ja ga vrijdag weer naar huis :D)
en volgens mij nemen ze het hier niet zo nauw XD

Bedankt allemaal, zal wel geen pijn doen maar ben met naalden een grote angsthaas :o

MiSsY_Me

Berichten: 1829
Geregistreerd: 23-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:59

mijnfjord schreef:
Haha keej bedankt allemaal,
ja weet niet of hier de juweliers het nog doen, woon namelijk tijdelijk in Oostenrijk (ja ga vrijdag weer naar huis :D)
en volgens mij nemen ze het hier niet zo nauw XD

Bedankt allemaal, zal wel geen pijn doen maar ben met naalden een grote angsthaas :o


Naja als ze het schieten heb je geen naald nodig ;)
Waarom denk je dat ik ze heb laten schieten ipv piercen haha xD

AngelofLove
Berichten: 3801
Geregistreerd: 28-09-08
Woonplaats: vlakbij de paardjes :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 12:02

Ik zou als ik jou was gewoon nog even afwachten tot je thuis bent. ik zeg niet dat de piercers / juweliers daar in Oostenrijk slecht zijn, maar je kan hem beter laten zetten bij een piercer/juwelier bij je in de buurt, zodat, als het gaat ontsteken of iets, je gewoon terug kan gaan naar de winkel.

Ik ben trouwens ook geen fan van naalden (val al flauw als ik er eentje zie) maar alle oorbellen (5 stuks) zijn bij mij gepierced. Hier voel je echt bijna niets van en het is nog beter voor je lichaam ook.

Mars

Berichten: 33223
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 12:03


In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BeFunny, Charaz, Gompernikkel, HELder, IASCrawler, Kaplaars, marija81, Miez, Sasqiua en 39 bezoekers