combineren paard, school, werk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimbaie

Berichten: 775
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zoetermeer

combineren paard, school, werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-02 16:13

Hoe combineren jullie paard, school en werk?

Ik verzorg nu een paardje voor 35 per maand. Hier red ik het net mee en ik ben echt geen koopziek persoon. Als ik een paard wil kopen kost allemaal nog veel meer? Voor mij zit dat dus er verlopig niet in. Volgend jaar naar het hbo wat ik zelf moet betalen. Ik vraag me dus wel eens af hoe andere mensen dit kunnen combineren?

Please let me know? Knipoog

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 16:23

ja een paard is veel tijd maarja als je alles goed indeeld en niet veel andere hobby's heb dan is het wel te combineren. als ik uit school ben dan maak ik eerst mijn huiswerk of ik ga eerst werken en daarna ga ik naar mijn pony toe.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 16:34

Na mijn werk heb ik 3 paarden te doen, en daar ben ik dan ook de hele avond mee bezig. Maar op vrijdag ben ik vrij en in het weekend natuurlijk ook dus dan is het weer beter te doen. Op de dagen dat ik werk rij ik ze ook niet alle 3.

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 17:19

Naast mijn 40-urige werkweek is er niet veel tijd meer over, maar meestal ga ik direct na m´n werk naar stal en ben dan rond 20.00 - 20.30 thuis om het huishouden te gaan doen en het eten op te zetten. Tot voor kort had ik twee paarden en was het gewoon haasten om om 21.00 thuis te kunnen zijn, dit was niet te doen.

Nu ik alleen Nikita nog heb kan ik rustig de tijd voor d´r nemen en alles op m´n gemakkie doen, heb ik een keertje minder tijd is er ook nog de mogelijkheid om de rustdag van zondag naar een andere dag te verplaatsen waardoor ik dan dus wel wat eerder thuis kan zijn.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 18:06

Ik zit gewoon 5 dagen in de week op school, en ik werk op vrijdagavond en zaterdag (de hele dag). Ik krijg binnenkort mijn eigen paardje. Ik zal dan meestal 's laat in de middag of 's avonds naar mijn paard toe gaan (indien het geen vakantie is). Vrijdagavond ga ik niet meer werken, of ik ga er daarna nog naartoe (ff kijken of dat lukt). Verder zaterdagavond, en zondag kan ik in principe de hele dag. In de vakantie kan ik natuurlijk ook de hele dag als ik niet hoef te werken.

Maar met school moet je oppassen. Is natuurlijk erg belangrijk, en je moet oppassen dat je die niet verwaarloost. Ik weet het, klink als een vader oid, maar het is wel zo. Ik zit nu in 4 havo, en maak mijn huiswerk 's middags. Ben ik heel weinig mee bezig want ik kan erg goed leren, en pik het meeste in de les op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 18:32

Ik ben nu sinds een maand of 4 minder gaan werken. Voorheen werkte ik 40 uur en meer en nu is dat nog maar 32 uur. Die extra vrije dag heb ik hard nodig om het huis aan kant te maken. Bovendien is dat ook de dag dat ik ga lessen. Omdat mijn instructrice een klein eindje uit de buurt woont ben ik toch altijd nog wel een hele ochtend zoet voor 1 les.
Op maandag en dinsdag rij ik, tussen 18.00 en 20.00 uur. Woendag doe ik meestal rustig aan en vrijdag ga ik alleen eventjes longeren. Zaterdag heb ik de tijd voor mezelf en zondag ook. Eigenlijk is het goed te doen maar je moet je wel heel flexibel opstellen. Een warme maaltijd zit er door-de week niet in, maar pizza en loempia is ook lekker Vingers aflikken . En een huisgenoot die van een geregeld leven houdt kan maar beter zijn biezen pakken Haha!

Kimbaie

Berichten: 775
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-02 18:53

en het geld? Komen jullie daarmee niet in grote zorgen. Dat houd mij het meest tegen. Ik heb geen extra hobbies naast paardrijden en werk 2 avonden in de week en natuurlijk naar school

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 19:12

Het geld, tja..... je kunt het net zo gel maken als je zelf wilt natuurlijk. Voor mij is het wel een voorwaarde dat ik alles zelfstandig kan bekostigen, huishouden, auto en paard. Ik wil niet financieel afhankelijk zijn van iemand anders en dus ook niet van mijn man.

Er blijft niet veel over maar ik doe het ook allemaal erg luxe. Gelukkig heb ik een goede baan. Maar toen ik nog studeerde had ik geen eigen paard. Toen reed ik paarden voor anderen in ruil voor stalwerk. Op die manier heb ik er altijd een mouw aan kunnen passen.

Als ik het financieel minder zou krijgen zou ik mijn paard eerder bij een boer zetten of misschien proberen op stal mee te werken. Komt tijd komt raad Knipoog

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 19:18

je moet zuinig doen. ik kan niet meer even een broek van 250 gulden kopen. maar het ligt er aan hoeveel je verdient en waar je hem stalt. ik ben rond de 450 gulden per maand kwijt

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 19:21

Ik heb een 2 hele lieve ouders Lovers !
Ze betalen de stalling, da/hoefsmid en echt noodzakelijke dingen!(zadel, wormenkuur)
nieuwe spullen die niet perse noodzakelijk zijn moet ik zelf betalen...
zoals, een zweetdek, fenegriek, extra dekje...
En voor mijn verjaardag krijg ik iets 'paards"!

amberiwan
Berichten: 223
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 19:23

me school is in lelystad elke dag 15.15 uit 20 min dan ben ik thuis te minsten als de treinen op tijd rijden daarna nog 3 paarden rijden en dan me huiswerk op dinsdag werk ik na me school en hebben de paarden een vrijen dag het is inder daat druk maar ik vind het nog wel leuk

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 19:26

Ik heb meer een probleem met de tijd én zin, ipv de kosten. Thuis uit werk is het 16.00 uur, rondje poep scheppen, stal doen> 17.00 uur Uurtje rijden 18.00 uur, voeren etc. 18.30 uur > eten maken 19.00 uur. Nou om 21.30 uur lig ik mijn bedje omdat ik er 5.30 uur weer uit moet de volgende dag. Afgelopen jaar volgde ik ook nog een opleiding 2 keer in de week, maar daar ben ik maar mee opgehouden, dat ging echt niet meer. Tijd om geld op te maken heb ik dus niet Knipoog
En inderdaad je kunt het net zo duur en goedkoop maken als dat je zelf wilt...

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Re: combineren paard, school, werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 20:57

Kimbaie schreef:
Hoe combineren jullie paard, school en werk?

Ik verzorg nu een paardje voor 35 per maand. Hier red ik het net mee en ik ben echt geen koopziek persoon. Als ik een paard wil kopen kost allemaal nog veel meer? Voor mij zit dat dus er verlopig niet in. Volgend jaar naar het hbo wat ik zelf moet betalen. Ik vraag me dus wel eens af hoe andere mensen dit kunnen combineren?

Please let me know? Knipoog


ff ontopic: je opleiding zelf betalen??????? als ik nog thuis woon betalen mijn ouders hoor!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 21:31

Combineren is plannen. En het kan echt!
Ik studeer, ik woon nog thuis (dat betekent ongeveer drie uur reistijd per dag, vier keer in de week) en ik rijd twee paarden. M'n eigen en één van de buurman.
Qua geld hoef ik in het onderhoud van de paarden niks in te brengen en dat scheelt. Ik heb ook weinig tijd om te werken (alleen zaterdagmorgen werk ik) en de studiefinanciering is ook niet geweldig. Maar ik heb op zich niet zoveel problemen, ik heb misschien wat betreft kleding enzo wat minder te besteden dan anderen, maar ik koop dan ook liever een nieuw zadeldekje bij wijze van spreken dan een nieuwe trui! Lachen

Mijn ervaring is dat als je goed plant, heel veel mogelijk is.
Financieel zou je een bijbaantje kunnen nemen/zoeken en je ouders eens vragen in hoeverre je op hen kunt rekenen. (moet je je studie zelf betalen? het stalgeld oid voor je paard?)

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 21:37

Op het moment red ik het prima en ik heb het alle 3...
Hier maar ff mijn 'weekindeling' want uitleggen is zo moeilijk Knipoog

Maandag:
School tot half 5
Pinky tot 6 uur
Eten
Huiswerk, weer naar Pinky of chatten

Dinsdag:
School tot half 4
Pinky tot 6 uur
Eten
Huiswerk, weer naar Pinky of chatten

Woensdag:
Stage tot half 6
Naar Pinky
Eten of werken (Op woensdag mag ik zelf weten of ik ga werken of niet, mijn bazin rules Tong uitsteken)

Donderdag:
School tot 3 uur/half 4
Naar Pinky
Half 6 werken (Ik eet op me werk)
Half 10 afgewerkt. Soms Pinky soms chatten

Vrijdag:
School tot 2 uur
Pinky
6 uur eten
naar vriendje of vriendje naar hier
*lui doen*

Zaterdag:
rond 10 uur op
Naar Pinky
Me vermaken tot 3 uur
3 uur werken
9 uur afgewerkt.
Naar Pinky/vriendje/huis

Zondag:
Heel de dag lui doen,
naar Pinky, huiswerk, vriendje enz enz

Niet echt spannend maar zo zie je hoe ik mijn standaard week doorkom Tong uitsteken

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 21:47

Het combineren van een paard, huishouden, eigen zaak (waar ik 2 dagen in totaal in een week voor werk) én een werkweek van 40 uur is voor mij nu niet meer haalbaar....
Nu neem ik elke week op maandagmiddag vrij. Op deze vrije middag moet ik lessen, boodschappen doen, huis schoonmaken en facturen maken voor onze zaak.
Sinds kort is ons huis een grote vuilnisbelt, dus zijn we tot de conclusie gekomen dat ik maar eens moet minderen met mijn "betaalde" werk (voor de overheid), maw. terug naar 32 uur! Hoera, eindelijk....
Maandags krijg ik nu dus de hele dag om te poetsen, lessen etc. Verder
heb ik op dinsdag ook les ('s avonds) en de woensdagavond is facturenmaakavond Knipoog voor onze zaak. Donderdagsavonds weer naar de club en vrijdagsavonds ook... Zaterdag en zondag is het weer rijden en poetsen geblazen.
Financieel is het wel te redden, maar ik heb dan ook niet echt een slecht salaris.... toch gaat elke maand zo onderhand alles er wel doorheen. Verder heb ik het geluk dat ik mijn jeep (Nissan Patrol) van mijn wederhelft heb gekregen, omdat ik zoveel voor zijn zaak werk. Hiermee wordt ook op naam van de zaak getankt, dus betaal ik me niet blauw aan de diesel. Hoe je het zou moeten doen in combinatie met school, weet ik niet, alleen dat het soms zo ook niet al te makkelijk is.

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 21:49

ik heb idd ook alle 3.

zal voor de volledigheid ook ff mijn week geven:

maandag:
5.00 op, krantenwijk.
8.20 - 15.10 school
15.30 - 18.00 Carina
19.00 - 21.00 huiswerk
22.00 naar bed

dinsdag:
5.00 op, krantenwijk.
8.20 - 15.10 school
15.30 - 16.30 Carina
16.45 - 18.30 huiswerk
19.00- 21.00 schaatsen
22.00 naar bed

woensdag:
5.00 op, krantenwijk.
8.20 - 16.10 school
16.30 - 18.00 Carina
19.00 - 21.00 huiswerk
22.00 naar bed

donderdag:
5.00 op, krantenwijk.
8.20 - 15.10 school
15.30 - 18.00 Carina
19.00 - 21.00 huiswerk
22.00 naar bed

vrijdag:
5.00 op, krantenwijk.
8.20 - 14.25 school
14.45 - 17.30 Carina
19.00- 21.30 skeeleren
22.30 naar bed

zaterdag:
5.00 op, krantenwijk.
10.00-11.00 rijles
13.00 - 17.00 Carina
"vrije tijd"
23.00 naar bed

zondag:
uitslapen!!!! tot ongeveer 9.00
ergens huiswerk maken
carina
22.00 naar bed

beetje vaag, grof geschat en niet helemaal precies maar toch wel een redelijke weergave van m'n dagvulling, saaaaai he...?

juniorlover
Berichten: 50
Geregistreerd: 08-02-02
Woonplaats: nistelrode

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 23:10

Ik sta iedere dag om 7.30 op.
dan moet ik om 8.00 beginnen op me werk bij een springstal.
Daar ben ik meestal rond 12.15/12.30 klaar.
Dan ga ik snel naar huis eten en om 13.00 moet ik op me werk bij een tuincentrum beginnen.
Daar moet ik tot 18.00 werken.
Bij de springstal werk ik 6 dagen in de week en bij het tuincentrum alleen maar maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag.
Dan rij ik op maandagavond meestal 2 paarden gewoon thuis.
Op dinsdag avond heb ik van 19.00 tot 20.00 dressuurles op de club.
Dan rij ik meestal naderhand thuis nog 1 paard.
Op woensdag werk ik maar tot 11.15 op de springstal want dan moet ik om 11.45 aanrijden naar school.(deurne)
Dan ben ik meestal zo rond 20.00 thuis van school en dan rij ik thuis nog een paard.
Dan ga ik meestal met een vriendin maccen want dat eten op school is dus echt niet te vreten.
Ben blij dat ik er maar 1 dag in de week zit.
Op donderdagavond heb ik van 19.30 tot 20.30 dressuurles op de club.
Dan rij ik meestal van te voren thuis nog een paard.
Op vrijdagavond heb ik van 19.30 tot 20.30 springles op de club.
Dan rij ik ook meestal van te voren thuis nog een paard.
Op zaterdag ben ik altijd om ongeveer 12.15 afgewerkt en dan heb ik alle tid om thuis al mijn paarden te rijden.
Heb er drie dus hoef me niet te vervelen.
Heb ook best vaak op zaterdag wedstrijd.
Op zaterdag avond ga ik altijd lekker stappen tot een uur of 6 en dan mag ik er vaak zondag morgen weer vroeg uit omdat ik wedstrijd heb.
Drink ook bijna nooit alchohol als ik uitga want dan zit ik echt als een zombie op het paard en daar heb ik ook geen zin in.
En als ik geen wedstrijd heb kan ik wel tot 16.30 op me bed blijven liggen
lekker vind ik dat een keer.
Maar dat komt niet zo vaakvoor.
Maar dat vind ik ook niet zo erg hoor vind het leuk om op wedstrijd te gaan dus.
Nou dat was mijn week wel zo ongeveer Slapen Gaaaap

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 23:30

Hi, hi... School is mijn werk Haha!

Ik heb een verzorgster die mijn pony op maandag en donderdag doet, de lange dagen. Helaas was ze nogal veel ziek en dan is het erg zwaar! Ik trok dat niet heel lang. Werd veel te druk.

Maandag
7.30 weg, tot 16.30 of tot 17.30 als er vergadering is (1x per 2 week) Dan naar huis,
17.00/18.00 koken en vervolgens eten,
rond een uur of 18.30/19.00 klaar, voorbereiden en/of nakijken.
20.00 vrij, 22.30 slapen.
Soms 's avonds OR vergadering.

Dinsdag
Beetjes uitslapen, huis schoonmaken, boodschappen doen, uitgebreider koken, naar Andrew en voorbereiden voor volgende dag. Redelijk rustige dag.

Woensdag
7.30 weg en tussen 14.00 en 15.00 thuis
als ik niet te moe ben snel omkleden naar Andrew, anders uitrusten en voorbereiden en nakijken.
(Soms een cursus of workshop)
17.00 koken en eten
18.30 naar Andrew als ik 's middags niet ben geweest, anders nu voorbereiden en nakijken.
20.30 tijd voor mezelf en vriend
22.00 naar bed

Donderdag
7.30 weg, 17.00/17.30 thuis en koken.
Rond 18.00 eten, even uitpuffen...
19.00 voorbereiden en restant nakijken
20.30 tijd voor mezelf...
22.00 Slapen

Vrijdag
7.30 naar school, 16.00/16.30 naar huis. Moe!!!
16.30/17.00 thuis, even uitblazen en koken.
18.30 naar Andrew
20.45 thuis, lekker voor de tv hangen of film halen...

Zaterdag Huis schoonmaken, les, boodschappen doen, een rondje stad af en toe en af en toe Scouting 's avonds, anders lekker niksen... Op tijd naar bed

Zondag beetje uitslapen rond half elf naar Andrew, buitenrit maken, rond twee uur weer thuis. Nog wat huishouden of in de tuin, soms familie/vrienden en op tijd koken en eten zodat ik daarna nog even kan voorbereiden en tijd heb om te bokken Haha!

Meestal probeer ik elke avond even af te draaien. Meestal met internet of een boek. Dan wil ik geen drukte om me heen en ook geen verplichtingen.

Toen ik studeerde verzorgde ik mijn pony, gratis, maar zij wilden hem kwijt dus heb ik hem in mijn derde studiejaar gekocht. Mijn vriend hielp met de kosten (we woonden al samen en hij werkte al)
Nu zijn de kosten niet het probleem, maar ik ben regelmatig te moe en heb dan geen puf meer om te rijden. Heel soms sla ik een dag helemaal over Verdrietig . Vooral huishouden kost veel tijd, en mijn vriend heeft ook een drukke baan.

Kimbaie

Berichten: 775
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-02 20:20

thanx everybody! ik denk dat ik met tijd niet in de knoop kom, maar met geld wel dus voorlopig maar studeren en dan een paard. Haha!