Hoedje dragen tijdens wedstrijd en je valt....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
patrice

Berichten: 945
Geregistreerd: 23-09-03

Hoedje dragen tijdens wedstrijd en je valt....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 21:49

....op je hoofd,gevolg flink hoofdletsel Scheve mond
ben je dan wel verzekerd of niet?
ben ik en andere bokkers benieuwd naar!

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:51

goeie vraag...misschien is er een verzekerings agent in de zaal?

talented

Berichten: 2434
Geregistreerd: 26-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:52

ik wil het ook weten Haha!

Vlinder
Berichten: 313
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:53

hmm goede vraag Verward , rij altijd met hoedje maar had me er ook nog nooit in verdiept, ben benieuwd...

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:53

Ik wil het ook weten! De man waarvoor ik de paarden rijdt is voor mij verzekerd MITS ik een ggk cap draag. Maar die heb ik zowiezo altijd op Haha! Anders krijgt hij niets van de verzekering!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:53

Denk van wel
Je hebt immers wat de regels zijn op je kop.

talented

Berichten: 2434
Geregistreerd: 26-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:55

runningkawa schreef:
Denk van wel
Je hebt immers wat de regels zijn op je kop.


je hebt wel wat op je hoofd, maar niks wat je veiligheid biedt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:56

Word op wedstrijd ook niet gevraagt.
Op de rijvereniging weer wel.
Op de weg weer niet en daar ben je dan ook gewoon verzekerd.

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:56

In Belgiƫ is een cap niet verplicht, altijd verzekerd dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:58

Hier is het in de wet ook niet verplicht
Alleen verenigingen stellen het verplicht, dus daar moet je het op hebben.
Omdat er anders moeilijk gedaan kan worden.

Maar idd een echte verzekeringsdeskundige gevraagt voor het verlossende woord Lachen

patrice

Berichten: 945
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 22:04

runningkawa schreef:
Word op wedstrijd ook niet gevraagt.
Op de rijvereniging weer wel.
Op de weg weer niet en daar ben je dan ook gewoon verzekerd.


Dus als je een eigen knollie hebt,en je rijdt op de weg en je kletterd dus op je koppie (zonder cap) ben je dan evengoed verzekerd?

**waar blijft de verzekerings-agent**

pyrrhus
Berichten: 399
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Vledder en spier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 22:14

Als het goed is wordt (gelukkig) vanaf 2005 verplicht met cap te rijden in het Z1 en Z2. Het is bijna niet vreantwoordelijk meer met hoedje op de paarden van tegenwoordig.

talented

Berichten: 2434
Geregistreerd: 26-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 22:21

pyrrhus schreef:
Als het goed is wordt (gelukkig) vanaf 2005 verplicht met cap te rijden in het Z1 en Z2. Het is bijna niet vreantwoordelijk meer met hoedje op de paarden van tegenwoordig.


Dit wordt (hopelijk) nooit waargemaakt, het blijft immers dan toch gewoon je eigen verantwoording! Ik vind wel dat ze het in de klassen B en L moeten verbieden (al hoorde ik net dat dit al het geval was Verward )

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 22:25

pyrrhus schreef:
Als het goed is wordt (gelukkig) vanaf 2005 verplicht met cap te rijden in het Z1 en Z2. Het is bijna niet vreantwoordelijk meer met hoedje op de paarden van tegenwoordig.


Ik vind niet dat dit verplicht moet worden in de dressuur, ik ken geen gevallen die erge ongevallen hadden tijdens een dressuurproef. En hoedje is mooier, je kan nu wel zeuren van dat schoonheid niet belangerijk is. Maar in de dressuur is dat een van de kleine dingen die meetellen.

pyrrhus
Berichten: 399
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Vledder en spier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 22:35

Als het het goed is is het al vastgelegd en vanaf volgend jaar moet iedereen met cap rijden tot het zz-licht. Maar inderdaad een hoedje staat gewoon veel netter dan zo een grote veiligheidscap. en ik neem aan dat de mensen die Z rijden wel weten wat ze doen en boven op hun paard kunnen blijven zitten

talented

Berichten: 2434
Geregistreerd: 26-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 22:40

pyrrhus schreef:
Als het het goed is is het al vastgelegd en vanaf volgend jaar moet iedereen met cap rijden tot het zz-licht. Maar inderdaad een hoedje staat gewoon veel netter dan zo een grote veiligheidscap. en ik neem aan dat de mensen die Z rijden wel weten wat ze doen en boven op hun paard kunnen blijven zitten


Dit is echt nieuw voor mij! Kan het ook niet geloven..weet je wat zon hoedje kost?? ligt die voor jan, met de korte achternaam, in de kast... Scheve mond

patrice

Berichten: 945
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 22:41

pyrrhus schreef:
inderdaad een hoedje staat gewoon veel netter dan zo een grote veiligheidscap. en ik neem aan dat de mensen die Z rijden wel weten wat ze doen en boven op hun paard kunnen blijven zitten


Ik rijd zelf geen dressuur,maar vind het hoedje ook pittiger staan!
Maar het gaat er hier in dit topic om of je nou wel of niet verzekerd bent als je op je hoofd valt tijdens een dressuur wedstrijd met alleen dat hoedje,en dat kan ten aller tijden gebeuren!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 23:54

pyrrhus schreef:
Als het goed is wordt (gelukkig) vanaf 2005 verplicht met cap te rijden in het Z1 en Z2. Het is bijna niet vreantwoordelijk meer met hoedje op de paarden van tegenwoordig.

Dan kunnen ze beter beginnen bij de klassen B, L en M, of willen ze het alleen bij de pony's verplicht stellen?

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 00:02

Het hangt van de verzekering van de organiserende vereniging af. Tegenwoordig moeten verenigingen dit ivm de bezuinigingen zelf regelen en gaat het niet meer centraal via de KNHS.

Er zijn verzekeringen die alleen uitkeren wanneer de wedstrijd georganiseerd is volgens het reglement van de KNHS, met als toevoeging dat er alleen uitgekeerd wordt als de betrokkene een goedgekeurde veiligheidshelm draagt!
Die clausule staat bij ons niet in de voorwaarden, maar er zijn verenigingen waar dit wel het geval is. Daar zullen dressuurruiters dus ook met goedgekeurde veiligheidshelm moeten rijden om verzekerd te zijn!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 00:03

pyrrhus schreef:
Als het het goed is is het al vastgelegd en vanaf volgend jaar moet iedereen met cap rijden tot het zz-licht. Maar inderdaad een hoedje staat gewoon veel netter dan zo een grote veiligheidscap. en ik neem aan dat de mensen die Z rijden wel weten wat ze doen en boven op hun paard kunnen blijven zitten



Niet weer he

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 09:37

pyrrhus schreef:
Als het het goed is is het al vastgelegd en vanaf volgend jaar moet iedereen met cap rijden tot het zz-licht. Maar inderdaad een hoedje staat gewoon veel netter dan zo een grote veiligheidscap. en ik neem aan dat de mensen die Z rijden wel weten wat ze doen en boven op hun paard kunnen blijven zitten



Pyrrhus: zodra jij ons kunt laten zien waar dit is vastgelegd, zullen we je geloven. Hier zijn al verschillende topics over geweest, velen hebben wel de klok horen luiden maar kunnen de klepel niet aanwijzen.

Ik wacht in spanning af!!! Haha!

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 12:36

hahahaha ik wacht ook af...

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 12:37

RanouK schreef:
Ik vind niet dat dit verplicht moet worden in de dressuur, ik ken geen gevallen die erge ongevallen hadden tijdens een dressuurproef. En hoedje is mooier, je kan nu wel zeuren van dat schoonheid niet belangerijk is. Maar in de dressuur is dat een van de kleine dingen die meetellen.

Ja, maar als iedereen met cap rijdt, dan maakt dat ook niks meer uit qua schoonheid betreft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 13:03

patrice schreef:
Dus als je een eigen knollie hebt,en je rijdt op de weg en je kletterd dus op je koppie (zonder cap) ben je dan evengoed verzekerd?

**waar blijft de verzekerings-agent**

ja
want in geen 1 wet staat dat het verplicht is.

talented

Berichten: 2434
Geregistreerd: 26-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 14:08

Kliko schreef:
Ja, maar als iedereen met cap rijdt, dan maakt dat ook niks meer uit qua schoonheid betreft.


maar dan moet je die belachelijke dure hoedjes dus weggooien? Verward