Fijn zo een huisartsenpost, NOT

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Fijn zo een huisartsenpost, NOT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 20:26

Vanmiddag liep er vlak bij mijn moeder een hond op de snelweg. Waar die vandaan kwam niemand. Maar goed, mijn moeder probeerde met een stel anderen de hond van de snelweg af te halen. Net toen ze een riem om het beest wilde doen beet hij haar in haar hand. Gelukkig liet hij ook weer los en was het niet zo diep. Maar wel open.
Tetansprik halen dus. Maar mijn moeder is net vorge week verhuisd en had nog geen nieuwe huisarts geregeld, stond wel op het lijstje maar door alle drukte was ze daar nog niet aan toe gekomen.
Mijn moeder is naar de GGD gegaan die daar ook vlakbij zit. Daar was net een arts die zei dat ze even moest wachten tot het 17.30 was en dan naar de centrale huisartsenpost kon gaan. Daar zouden ze haar wel helpen.
Nou mooi nite dus. Ze werd geweigerd door de receptioniste. Ze moest eerst zich maar inschrijven bij een huisarts.
Lekker is dat. Ik snap niet goed waaro ze zo bot word geweigerd. Ze is gewoon verzekerd dus dat is het probleem niet.
Nu moet ze dus morgenochtend maar meteen huisartsen gaan afbellen of ze daar meteen kan worden ingeschreven en meteen een tetanusprik kan komen halen.
Ik vind het echt belachelijk dat ze zo doen.

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 20:35

Ja,dat vind ik ook nergesn op slaan!
Mijn neefje had 2 maanden geleden ofzo koort van 4 graden,en ze konden nergens terecht,en inderdaad:omdat ze net verhuisd waren. Ze kregen een tip van een buurvrouw ofzo,om hem beter te maken. Als die er niet was geweest,hadden ze een heel groot probleem gehad... Frusty

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 20:40

O joh, hou op schei uit. Zal dat verhaal van mijn tetanusprik eens opzoeken, was trouwens een topic van jou Haha!

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... ht=#136404

Ik kan het verhaal wel begrijpen. Als je dus net als ik allergisch bent voor de drager van de entstof dan wordt je nog veel zieker. Dus als ze geen gegevens van je moeder hebben daar...? Aan de andere kant is een belletje naar de oude huisarts zo gepiept. Volgens mij zijn ze je wel (wettelijk) verplicht te helpen, of geldt dat dan alleen wanneer je half doodbloedend ergens aankomt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 23:53

Intussen heeft ze toch de prik gekregen. Ze heeft de huisartsenpost gebeld. Nu kreeg ze iemand anders aan de telefoon. En opeens was het geen probleem mits ze het contant kon betalen (dan kan ze het later terug krijgen van de verzekeraar).

Heerlijk vaag he?

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 11:34

Al dat gedoe met doktersposten en zo heeft mij uiteindelijk doen besluiten van huisarts te veranderen. Het gegeven van een dokterspost op zich daar heb ik geen moeite mee, maar het is zo enorm groots en onpersoonlijk van opzet dat ik daar graag voor wil bedanken.

Nu zit ik bij een reguliere/homeopatische arts (nog vrouwelijk ook, wat ik soms wel fijn vind) die samen met 4 andere artsen een groep vormt. Je krijgt altijd iemand van hen aan de lijn, wanneer je ook belt.
Zelfs het eerste telefoongesprek met de assistente was al anders. Ze had gewoon tijd om wat met mij te lachen en ik kreeg ze meteen aan de lijn. Wat een verademing, zeg.

Het is inderdaad wel heel wazig dat je moeder door een ander wel werd doorverwezen naar een arts. Dan zie je maar weer hoe moeilijk het is om zoveel medewerkers allemaal met de neus dezelfde kant op te laten wijzen en allemaal de regels op dezelfde manier te laten toepassen.