vallende paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

vallende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-02 22:17

ik zag op het net deze paarden vond het wel zielig, ben benieuwd hoe het afliep Scheve mond Huilen


John Whitaker
Afbeelding
hard jong
Afbeelding
Afbeelding
hoofdje onder Knipoog
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
ff een duikje nemen
Afbeelding
beetje klein
Afbeelding


zielig he?

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 22:20

blerg... ik lach die ruiters altijd heel hard uit als ze eraf flikkeren (GE-WEL-DIG) maar krijg bij die zielige paardjes altijd een brok in mijn keel...

xxFiekexx

Berichten: 539
Geregistreerd: 30-12-01
Woonplaats: Zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 22:23

voor die ruiters vind ik het persoonlijk niet zielig nee... maar die paardjes... ik vind het af en toe te erg om aan te zien! Verdrietig

FjordenFreak

Berichten: 310
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: amstedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 22:25

Pinky_girl schreef:
blerg... ik lach die ruiters altijd heel hard uit als ze eraf flikkeren (GE-WEL-DIG) maar krijg bij die zielige paardjes altijd een brok in mijn keel...


maar daar kunnen die ruiters toch ook niks aan doen?
als dat nou met jou gebeurdt en je houdt erg veel van
je paard/pony. dan vindt je het toch ook niet leuk als
je pony op sterven staat als iemand dan staat te lachen? Verward

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-02 22:28

ik vind het ook altijd lachen als die ruitertjes vallen. maar bij paarden vind ik het zielig, paarden zijn zo groot en ik weet niet. die komen in de knoop met die lange benen en teugels Haha!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 22:29

brrr...ik heb zelf ook eens een ongelukje gehad bij het springen, en elke keer als ik naar een springwedstrijd kijk, zit ik met mijn kiezen op elkaar, gewoon bang dat er iets fout gaat. In mijn geval ben alleen ik gewond geraakt, en het paard gelukkig niet. Ik vind het ook altijd veel zieliger voor het paard dan voor de ruiter, het is overigens zijn schuld. Het paard heeft er helemaal niet voor gekozen dat soort dingen te doen.

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 10:23

blee, dit soort foto's zijn voor mij altijd de drempel om een keer een cross te gaan rijden..

vreselijk voor de paarden, die hebben er niet om gevraagd Verdrietig

maar om nou te zeggen tegen de ruiters 'eigen schuld, dikke bult' gaat me ook wat te ver. die zullen allemaal best van hun paard houden hoor, ook al rijden ze dit soort parcoursen.

en als jij over de hei gaat galopperen, je paard blijft in een konijnenhol hangen en slaat over de kop met jou eronder, dan is dat dus ook niet zielig?
je wilde immers zelf zo hard.. dus dan zoek je het op op te vallen?!
kromme redenering.

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 10:23

sorry, 3e x hetzelfde Bloos

valt niet meer te verwijderen..

Gelukkig hebben we Moddies Haha!
Sugarmiss

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 10:34

Vind het altijd kei zielig voor de paarden maar voor de ruiters niet echt.
Ze hebben er zelf voor gekozen om zo'n sport te doen en dan kunnen ze weten dat zoiets kan gebeuren.
Mijn mening...

Cer

Berichten: 30151
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 12:00

Hm, ja, als ik dan met mn quartertje een beetje rondrij, en ik word beschuldigd dat westernrijden zo zielig is, dan denk ik er het mijne van....

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 13:03

jeetje, deze dingen kan ik niet aanzien hoor.
Erg voor de paarden.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 13:05

FjordenFreak"]
[quote="Pinky_girl schreef:
blerg... ik lach die ruiters altijd heel hard uit als ze eraf flikkeren (GE-WEL-DIG) maar krijg bij die zielige paardjes altijd een brok in mijn keel...


maar daar kunnen die ruiters toch ook niks aan doen?
als dat nou met jou gebeurdt en je houdt erg veel van
je paard/pony. dan vindt je het toch ook niet leuk als
je pony op sterven staat als iemand dan staat te lachen? Verward
[/quote]

Als je paard vaslt bij een normale hindernis allah, maar de meeste hindernuissen vind ik zo leip hoog! Bijna vragen om problemen! Lips are sealed

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 13:11

Het is wel 9 van de 10 x military he, waarbij dat gebeurd. Dat zegt al iets over die sport. Ik hoop ook dat het voor de paarden goed is afgelopen.

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 18:21

Ik kan er ook niet tegen om dit te zien,wil ik haast dr naartoe gaan om te kijken of er niks met het paard is......

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 18:32

nou 1 ding weet ik 4EVERRRR ik ga dus nooit met mijn lieve Keltic aan cross meedoen!!!!! Ik zou zelf nog dood gaan van verdriet!
noppes ik doe lekker rustig aan! Knipoog
Ik vind het wel zielig hoor voor die paardjes, ik bedoel die ruiter had die sport maar niet moeten kiezen. Als je dan echt van je paard houd dan weet je wat er kan gebeuren...

wazzup

Berichten: 636
Geregistreerd: 03-02-02
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 18:41

FjordenFreak"]
[quote="Pinky_girl schreef:
blerg... ik lach die ruiters altijd heel hard uit als ze eraf flikkeren (GE-WEL-DIG) maar krijg bij die zielige paardjes altijd een brok in mijn keel...


maar daar kunnen die ruiters toch ook niks aan doen?
als dat nou met jou gebeurdt en je houdt erg veel van
je paard/pony. dan vindt je het toch ook niet leuk als
je pony op sterven staat als iemand dan staat te lachen? Verward
[/quote]


Nou echt waar !! het spijt me zeer hoor maar.........die ruiters verdienen het !! sorry !!.................cross country moet afgeschaft worden dat is gewoon dierenafbeulerij !! erger kan niet !!
ik durf trouwens ook te wedden dat de helft van deze paarden het niet overleeft heeft ! vooral de laatste niet Huilen

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 18:45

idd! Motten die "slimme" baasjes van die paarden maar es nadenken!

Beaumau
Berichten: 150
Geregistreerd: 19-12-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 18:51

Citaat:
Nou echt waar !! het spijt me zeer hoor maar.........die ruiters verdienen het !! sorry !!.................cross country moet afgeschaft worden dat is gewoon dierenafbeulerij !! erger kan niet !!


Dit is echt geen dierenafbeulerij... De paarden hebben er plezier in... Probeer jij maar eens een paard dat afgebeuld en mishandeld wordt over een kruisje van 50 cm te krijgen... Hij zal het niet doen. Deze ruiters geven om hun paarden en deze paarden geven om hun baasjes... Zo veel zelfs dat ze zo ver gaan om van die "vreemde" hindernissen te springen e.d....

Mensen die dit dierenbeulerij vinden moeten eens wat verder kijken dan een paar foto's waarop het toevallig goed fout gaat.... Boos!

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 18:56

Half, het paard kan er plezier in hebben:
baasje weet dat er een ernstig ongeluk kan gebeuren
gevolg(meestal): paard valt okal had hij er plezierin, hij/zij beseft niet dat hij/zij daar aan kán dood gaan!!

myrthe

Berichten: 1353
Geregistreerd: 30-10-01
Woonplaats: ijsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 19:01

Die laatste is erg klein maar als je goed kijkt liggen ze echt op de grond!
Echt zieligggggg

Myrthe

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 19:03

SORRY HOOR MAARUH:

CROSS SUX!

das t enige wat ik daarover te zeggen heb!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-02 19:05

ik wou net zeggen, de paarden vinden het wel leuk om te doen.
maar ik vind dat ze die hindernissen los moeten maken, en wat lager, het paard heeft evenveel plezier maar dan zullen er veel minder ongelukken gebeuren. eigenlijk vind ik het beter dat het paard plezier heeft in de cross dat ie dat kei leuk vond en dan na een aantal jaar valt en sterft, dan dat het paard zn hele lange leven rondjes dressuur door de bak moet rijden(als die dat niet leuk vind dan) het is natuurlijk wle afschuwelijk voor het paard om zo te vallen maar dan nog...


ff heel anders maar beetje te vergelijken: ik heb konijntjes, die mogen uurtje door de tuin de rest in een ren, maar daarvoor had ik een konijn die liep altijd los behalve snachts, door het huis, de sere, de garage, af en toe boven, door de tuin en als mn vader de auto ging wassen zelfs voor op straat!
dat konijntje is na zon 4 jaar doodgegaan omdat ie iets giftigs heeft gegeten, een konijn in een hokje leeft gemiddeld veel langer, wienig kans op iets giftigs eten, pootje breken enz. maar het is toch veel fijner een wat korter leuk leven dan een lang saai leven in een klein hokje zitten?

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 19:05

FjordenFreak"]
[quote="Pinky_girl schreef:
blerg... ik lach die ruiters altijd heel hard uit als ze eraf flikkeren (GE-WEL-DIG) maar krijg bij die zielige paardjes altijd een brok in mijn keel...


maar daar kunnen die ruiters toch ook niks aan doen?
als dat nou met jou gebeurdt en je houdt erg veel van
je paard/pony. dan vindt je het toch ook niet leuk als
je pony op sterven staat als iemand dan staat te lachen? Verward
[/quote]

Ze zegt dat ze lacht als alleen de RUITERS vallen, dat is ook komisch, maar als de paarden vallen vind ze het vreselijk... moeilijk he lezen? Lips are sealed
Laatst bijgewerkt door N00tje op 19-03-02 00:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 19:25

bah.. ziet er vreselijk eng uit, wat mij betreft mogen ze die hele cross ook afschaffen..
Natuurlijk, het gaat niet altijd fout.. maar zoals al gezegt is; wel errug vaak Frusty