rotbeest!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
dorothee
Berichten: 38
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: brasschaat Antwerpen Belgie

rotbeest!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-04 18:26

ik denk dat sommige nogal raar gaan reageren maar dat kan me ff nx schelen

ik ging vanmorgen om 8.15 naar Cupido (mijn d-pony op proef!)
ik ging eerst me kist opruimen en zo
nadien me poetsbak genomen en beginnen poetsen
cupido was het daar duidelijk niet mee eens en trapt naar me!
ik geef hem een lel op zijn kont en loop verder
ik bind hem vast en poets hem van kop tot teen alleen bij zijn staart deed die ff moeilijk na het insmeren tege zomerjeuk ik borstel hem nog even na en vet de hoefjes in nou denkt cupido nou ga ik ff irritant doen en shot naar men gezicht! normaal is ie daar bij erg braaf nou ja "braver"
ik geeft hem een tik en dan gaat ie toch wel ni express op mijn voet staan zeker! Boos! ik zet hem weer een uur op stal omdat de les pas over anderhalf uur begon

anderhalf uur later:
ik ga hem halen om hem te zadelen loopt dat k*tbeest mij gewoon omver recht naar de graas plek waar ik hem kon vangen (gelukkig had ie zen halster nog aan!) ik zet hem vast oke alles goed ik singel aan geen probleem eenmaal in de piste wou ie opeens niet meer

ik stap op en hij draaft weg terwijl ik nog in die beugel steek nou ja ik kan daar wel tegen maar dat wil ni zeggen dat hij dat mag doen he
nog eens weer , nog eens nu galoppeert ie weg ondertussen zit ik wel
ik rijd nog ff in ik had les dus warm ik goed op!
de eerste vijf min. ging alles goed tot hij begon te crossen hij heeft me er ni uitgekregen maar het scheelde nxke ik moest heel het uur op cirkel blijven omdat hij wou steigeren wat niet lukte door de martingaal
nou ja dan maar bokken! dat wou HIJ! maar ik ben toen wel bang geworden van hem maar ja wat wil je ik rijd dat paard net een week en hij steigert!

sommige zeggen dat ie me probeert andere weeten het niet

de hemel op aarde bevind zich op de rug van paarden


Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:29

Ik zou het nog even aankijken , je hebt hem tenslotte op de proef !

Kan zijn dat ie je aan het uitproberen is , je moet hem gewoon elke keer straffen en de baas blijven , misschien gaat het nog over nadat ie doorheeft dat jij toch echt de baas bent, anders zou ik hem mooi terug brengen naar zijn eigenaar en opzoek gaan naar een ander paardje Lachen

Succes !

    S p o t.

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:37

hij neemt je duidelijk niet serieus!!

je zal strenger moeten optreden en nog belangrijker OP TIJD moeten straffen,vergeet natuurlijk ook niet de belonen..

hoelang heb je hem nog op proef?

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:41

waarschijnlijk probeert hij je uit Lachen Vooral nu moet je je niet laten kennen, dan weet hij voor eens en altijd wie de baas is! IS ff moeilijk, maar daarna heb je hem denk ik Lachen

Reenarulez

Berichten: 1194
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:03

Ik denk ook dat hij je behoorlijk uitprobeerd Knipoog Idd gewoon op tijd consequent optreden, maar is de uitdaging van paardrijden niet dat jij voor elkaar krijgt dat het paard goed luisterd? Dan is het toch niet meteen een poedersuiker *LOL*?


nairtje

Berichten: 1991
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Bodegraven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 20:42

Ik zou niet echt voor een paard gaan die naar mij trapt....Weet natuurlijk voor de rest niks van het paard af.

Een paard wat me zou uitproberen zou ik niet zo erg vinden, maar een paard die gericht naar mij zou trappen zou ik niet graag willen hebben.

Wiesje

Berichten: 2911
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:13

Ik meen heel duidelijk uit je stuk te halen dat je dit paard op proef hebt.
Als je het zo goed kunt vinden met het dier, breng het dan aub meteen terug en ga voor een pony waar je wel mee overweg kunt. Je gaat je nu alleen lopen ergeren aan dit dier. Hij probeert je duidelijk uit op een manier waar jij niet mee overweg kunt. Anders zou je niet zo paniekerig reageren (dat haal ik tenminste uit de manier waarop je het stuk geschreven hebt). Breng de pony lekker terug zodat er wellicht een ander baasje voor hem gevonden kan worden, en ga zelf op zoek naar een pony waar het wel bij klikt.

Veel succes!

EEF https://www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 22:41

Heb jij de pony op proef of de pony jou? Knipoog

Hij probeert je wel uit denk ik, en je moet gewoon rustig blijven en consequent laten merken wat wel en niet mag.

Hij misschien proberen het bloed onder je nagels vandaan te halen, maar probeer toch rustig te blijven. Je hoeft echt niet te pikken dat ie naar je trapt en dat mag je hem duidelijk maken, maar wees daarna weer rustig.

Ik weet niet hoe lang je hem op proef hebt, maar wees wel realistisch als het niet klikt en ga voor een andere pony waarmee het wel klikt!!!

'Als het regent in mei, is april voorbij'

milkiejlover

Berichten: 30
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 22:58

idd het kan gewoon dat je het niet goed kan vinden met je pony... daar wordt het voor jezelf ook niet leuker op! ik zou gewoon lekker voor een ander paardje kijken dat wel bij past! succes!

HaaY

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 23:04

Ik zou inderdaadnet als nairtje, niet gaan voor een pony die gericht naar mij trapt... Elk paard probeert je wel uit in het begin maar ik zou het vertrouwen kwijtraken als ik nieteens rustig naast het paard in kwestie kon staan zonder een trap mijn richting uit te krijgen / er op m'n voeten werd gestaan... Scheve mond (en bijten heb ik al helemaal een gruwelijke hekel aan...) Als het niet klikt is het inderdaad een stuk beter idee om een pony te zoeken waar het wel mee klikt!
Laatst bijgewerkt door Mews op 17-08-04 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Berichten: 48036
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 23:05

Passen jouw wensen wel goed bij het karakter van de pony ,
en het leven wat hij hiervoor had ?

Stel dat het een paardje is dat altijd in de wei liep en wat buitenritten maakte ,
en dan terechtkomt bij iemand die hem in een vreemde omgeving binnen op stal plant , hem op loopt te tutten tot hoefjes vetten aan toe , weer terug in dat hok zet en dan nog wil dressuren ermee... dan kan ik me voorstellen dat dat dier zichzelf opvreet en er niet goed van wordt , hij is duidelijk totaal niet blij met de situatie....

Hoe stond en werkte hij bij de vorige eigenaar ?

En hoe bij jou ? Lachen

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 23:13

Ik vind dat altijd zo knap: "het paard gaat express op m'n voet staan".

Ik zie zo'n diertje dan al helemaal denken van: ha, ik ga haar lekker terugpakken, daar is haar voet, tjakka !!

Als je deze pony wilt houden zul je duidelijk en consequent moeten zijn en anders kun je beter voor een andere pony gaan.

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 23:31

Craignethan schreef:
Ik vind dat altijd zo knap: "het paard gaat express op m'n voet staan".

Ik zie zo'n diertje dan al helemaal denken van: ha, ik ga haar lekker terugpakken, daar is haar voet, tjakka !!

Als je deze pony wilt houden zul je duidelijk en consequent moeten zijn en anders kun je beter voor een andere pony gaan.


Als je die eerste zinnen sarcastisch bedoelt Knipoog, paarden doen ook WEL expres, namelijk om dominantie uit te oefenen!

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 23:35

Nee, hij gaat expres in jouw ruimte staan om dominantie uit te drukken. Hij gaat niet expres op je voet staan.

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 23:49

Craignethan schreef:
Nee, hij gaat expres in jouw ruimte staan om dominantie uit te drukken. Hij gaat niet expres op je voet staan.


Knap paard dat in je ruimte NIET op je voet gaat staan. Verward Het hij zou ook tussen je voeten in kunnen gaan staan maar omdat dat geen dominantie uitstraalt, gaat hij op je voeten staan. Het paard had ook best z'n hoeven ergens anders neer kunnen zetten als hij niet op d'r voeten zou willen gaan staan. Maar om die dominantie uit te stralen moet hij dan wel op die voeten gaan staan in die ruimte.

In mijn ogen (ja ja, ik weet het, ik ben slecht in uitleggen) is het in ieder geval zo, maar ik snap wel hoe jij het ziet. Het ligt er maar net aan hoe je het bekijkt namelijk. Knipoog Voor mij is het op de voeten staan deel van in de persoonlijke ruimte gaan staan, en voor jou niet. Lachen

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 23:51

Dat hij op je voeten gaat staan is alleen een bonuspuntje voor hem. Voor elk paard en eigenaar is de grootte van de persoonlijke ruimte overigens verschillend. Bij een erg dominant paard mag je je persoonlijke ruimte wel op een meter afstellen Haha!

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

Brechtje

Berichten: 3698
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: fok.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 01:02

Hij vind je volgens mij niet een persoon waar mee hij goed kan samen werken. Ja, sommige paarden hebben echt een bepaalde klik nodig!

fok.nl de beste.

ellepel

Berichten: 47315
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 08:01

hahahah mijn pony doet het ook wel es, dat is zijn teken om aan te geven dat mijn humeur beter moet worden!!!

geef duidelijk je grens aan, maar wordt niet boos.
hij probeert je een beetje uit, end at is logisch, want jij bent anders dan zijn vorige baasje.. wees duidelijk en als ie iet doet waar je boos van wordt dan lach je hem gewoon uit.

Samy

Berichten: 11075
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 09:41

Ik zou als ik jou was het nog even aan kijken, je hebt hem inmiddels op proef dus als hij nog steeds zo blijft doen zou ik hem niet als paardje willen. Vraag eens bij zijn vorige eigenaar wat er allemaal met hem gedaan is, hoe vaak hij bereden is enz enz. Dat hielp bij ons op de manege ook met een paardje maar die moest ook weg, omdat de eigenaar van het paardje er niet op durfde! Succes ermee

/3 Happy B+13 ' L1+10 ' L2+1

http://www.creatieffoto.nl

ZonnebloemJarig

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 12:19

Ik zou heel goed nadenken nu je hem nog op proef hebt.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 13:04

Ik zou inderdaad even h''el goed nadenken of je deze pony wel wilt, het vertrouwen in hem is al en beetje geschaad, en daar gaat het wel om, vertrouwen...

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 21:58

morgen moet ik beslissen ow ja ik BEN dorothee

Jet

Berichten: 11974
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 22:14

Als je morgen moet beslissen: Terugbrengen en niet verder aanrommelen. Je berichtje is niet echt positief, logisch als het zo gaat, maar als je echt morgen moet beslissen, dan zou ik hem niet houden.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

yatoucha83

Berichten: 150
Geregistreerd: 19-08-04
Woonplaats: goeree overflakkee (onder rdam zuidholland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 11:34

idd , na wat ik allemaal gelezen heb, breng hem terug en zoek een pony waar je meteen helemaal gek op bent en waar je het goed mee kunt vinden en die lief is in de omgang, daar heb je zoveel meer plezier mee!

en niet uit beleeftheid die pony kopen, je hebt hem niet voor niks op proef en als het dan niet gaat of hij is niet naar je zin geeft dat helemaal niets, dus mijn advies is:
breng hem terug!

wat zoek je trouwens voor pony?
pb mij anders even.....

groetjes leonie

onderschrift? o, dat! uhm, heb me kleine teentje gebroken........oooowww en wil zo graag me pony rijden...............dat gaat m niet worden.........

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 11:38

Als je nu al als titel hebt rotbeest! Dan spreekt dat voor zich lijkt mij!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, bellieee, Berdien, Chan88, Elegance_, Galeobdolon, Jennifer_S, Kimberley_, Lukasje, Room_Soesje, Zinzi_jewel en 114 bezoekers