Over het inrijden.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Over het inrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-02 17:11

Pompidou is 'ingereden'. Tot dusver, dat je er op kan stappen, mee kan stappen, draven en galloperen. Het erge is, dat ze totaal niet reageert op been, en ook zit er zowat geen stuur op.
Ze is dus bij de vorige eigenaren nog niet helemaal vlekkeloos ingereden.
Nu wilde ik haar eerst zelf in gaan rijden, maar ik wil haar toch een maandje door iemand anders laten doorrijden, zowiso omdat ik er toch niet dagelijks op kan rijden door m'n *&^%^%$# rug...

Nu ben ik dus op zoek naar een betrouwbaar iemand in omgeving Alkmaar 't liefst, die paarden op een correcte manier rijdt. Dus Pompidou met geduld en ontspanning rijdt. Als ik er later zelf weer opga, dat ik duidelijk kan voelen, dat ze vooruit is gegaan.
Het gaat vooral om de basis, dat ze die goed onder de knie heeft. Want het is vooral de basis wat fout zit. De rest kan ik zelf aan (met instructie).
Ik vind het moelijk om een goede persoon uit te zoeken, want ik ben erg kritisch hiermee.

Wie heeft zijn paard ook laten inrijden, en wat zijn je ervaringen hiermee?
En weet iemand mischien een geschikte ruiter/ amazone die Pompidou de basis kan geven?

Ik hoop dat jullie me kunnen adviseren, want het wordt nu toch echt wel tijd, dat Pompidou eens goed bereden gaat worden. En het is fijn dat wanneer mn rug over is, ik er lekker mee aan de gang kan.
Tot die tijd wil ik haar dan laten rijden.
Lachen


Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-02 17:19

Tsja dat is ook het enige wat ik tot dusver gedaan heb met haar. Aan een los teugeltje gerden, en veel overgangen.
Het nadeel is, dat ik het aan mn nieren heb, en dus veel rugklachten heb.
Dat wordt gelukkig onderzocht, en komt een oplossing voor.
Tot die tijd wil ik toch wel graag dat ze goed gereden wordt.
Lachen
Want stil laten staan (ja oké, ik longeer ook Haha! ) vind ik zonde, want ze is er echt aan toe.
Ik heb haar conditie goed opgebouwd met longeren, en ze heeft al wat meer body.
Zoals ik al zei, ze is er echt aan toe. Lovers

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 20:24

heel verstandig idee, complimenten hoor!

ik zou het nog al moeilijk vinden om mijn paard 'uit handen te geven', maar meestal is het voor je paardje alleen maar beter. ( niet altijd natuurlijk Knipoog )

veel succes met iemand vinden Party!!

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 20:41

Misschien kan ik eens langs komen? Haha! Ik ben niet een prof, maar ik heb wel 3 andere paardjes ingereden, maar ja.... ik kan ook niet alle dagen dus dat gaat natuurlijk niet door

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 21:25

goed idee!

Ik zou het ook ongelovelijk moeilijk vinden als iemand anders op mijn paard rijd..
Ik heb bij bonanza ook al erg veel kritiek op idereen die ik er eventjes op laat stappen, ik ben dan zo ongelovelijk precies....
Alleen Lutske & Roos hebben er tot nu toe zonder kritiek op kunnen rijden, hihi...

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 13:20

ik denk dat je de tijd dat je niet kunt rijden vanwege je rug, beter kunt gebruiken door te gaan longeren en/of aan de hand leiden. zoals je zegt is de basis niet goed, dus moet je van voren af aan weer beginnen. eerst moet ze dus goed reageren op de stemhulpen. erna kun je met behulp van een ander iemand erop de stemhulp combineren met de been-, teugel- en zithulp en dit verder uitbouwen. succes

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 15:08

Misschien kan je haar een maandje bij Obsession zetten. Het is een hele goede stal en Obsession zelf kan het ook heel goed. (Veel ervaring met jonge paarden inrijden.)
Lachen

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 15:46

ik ken niemand bij je uit de buurt, maar ik denk dat je het net zo goed zelf kan doen (al dat tenminste kan met je rug). Hij hoeft toch niet iedere dag gereden te worden?
rijd 3 a 4 keer in de week een half uurtje. zweepje erbij. als hij niet op je been reageert geef je em een tikje op zijn schouder, wel consequent zijn. zo leert hij wel vooruit te gaan op je been. Teugels mag je ook wel gaan op pakken, denk ik. Stuur heel simpel, probeer em in eerste instantie recht te houden. Recht lopen is al moeilijk genoeg voor hem. (dus rijd als het kan omheind, liefst natuurlijk in een bak)
vergeet niet een beugelriem om zijn hals te doen, want als hij de zweep niet kent zal hij de eerste paar keren flink voor uit schieten.

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 18:57

Hoi Anneke, ik sta zelf op een africhtingsstal en ik weet zeker dat het bij ons op een rustige en betrouwbare manier gebeurt.
Je moet dan wel je paard een paar weken bij ons onderbrengen, en ik begrijp uit je verhaal niet helemaal of dat de bedoeling is.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 19:53

hoi,

Toen ik pendro kocht kon hij ook nog bijna niks.
Ik heb samen met mijn instructrice heb alles geleerd.
Eerst reed ik hem gewoon in de priveles 5x per week en daarna is zij 1x per week er op gaan rijden.
Nu wordt pendro 2x per week door mijn instructrice gereden.
Hij leert nu zo beter zijn achterhand gebruiken en hij leert gwoon heel veel van haar.
Ik wil binnenkort ook weer 1x per week gaan privelessen.
Met goede hulp kan je heel veel bereiken.

veel succes ermee.

groetjes,
linda


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 108 bezoekers