Zeer goed nieuws waar ik al die tijd op wachtte

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Zeer goed nieuws waar ik al die tijd op wachtte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-02 20:50

Eigenlijk kan ik niet geloven dat ik nu dit zit te typen. Dat ik dit zinnetje ooit nog mocht zeggen. Maar bram is genezen verklaart !!! Ik zou het zo graag van de daken willen schreeuwen! ik ben zo blij. Ik heb vandaag even *gereden* . Op advies met elastiek, zodat hij over zijn rug ging lopen, en in stap allemaal oefeningetjes en volte's om hem soepeler te maken. Ik heb denk ik een kwartier, 20 min gereden met 2/3 korte drafjes. Hij heeft geen conditie, en zijn spieren zijn nog wat slap. Maar hij deed het super, super regelmatig en hij heeft nergens moeite mee, hij heeft er zelfs een paar flinke bokken uitgeperst en een blij happy sprongetje!
Verder is zijn schouder helemaal goed. Geen enkele verdikking meer, geen warmte verschillen, helemaal niks! Voor de zekerheid masseer ik hem nog elke keer na *het werk* in met cooling gel. Misschien komt er nog een terug klap. Ik hou het allemaal goed in de gaten, en zie er zelf op dat ik niks forceer. Langzaam opbouwen en niks overvragen!
Wie mag ik knuffelen Haha!

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 20:55

Wat leuk zeg!!!! het scheelde niet veel nee, dat hij moest worden afgemaakt maar gelukkig gaat het nu weer beter!!
Mag je later weer alles doen wat je eerst deed of moet je voor altijd rustig aan blijven doen?

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 20:56

gaaf! fijn voor je! veel succes met ridjen enz.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-02 21:01

Hij mag dressuurmatig werken, maar niet te hoge oefeningen! Gewoon de basis, en klein dingetjes zoals wijken, schouderbinnen/buitenwaarts. Hoger niet. Verder mag hij niet springen, tenminste, een hupje ( tot ongeveer 30 cm) mag, maar echt springen mag niet.
Hij mag het bos in en buitenrijden mag allemaal.

Natuurlijk is dat springen en dressuren op lange termijn, omdat hij nu nog helemaal op moet knappen (conditie, soeplesse, spieren etc) maar ik mag rustig opbouwen. Ik moet natuurlijk wel in de gaten houden hoe zijn lichaam het oppakt en of hij niet terug valt. Als dat zo is, moet hij meteen weer op rust en mag hij niks doen, maar ze verwachten niet dat hij een terugslag krijgt ( tenzij ik ineens allemaal moeilijke dingen zou gaan vragen van hem) ik mag ook nog niet elke dag rijden hoor,dat was ik ook niet van plan. Hij mag nu ongeveer 4 dagen in de week licht werken (stap en draf) en dan een kwartier, 20 min en dat langzaam aan opbouwen. Tot hij bewijs van spreke een uur lang kan lopen inclusief galoperen!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 22:42

a
Laatst bijgewerkt door janna op 03-05-22 08:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 22:46

Wat zul je blij zijn!!! Wauw echt wel gaaf! Party!!
Alleen raar ik dacht dat hij ongeneeslijk ziek was?
Of was daar alleen 'kans' op?

Heerlijk dat hij nu geen pijn meer heeft en ook zo lekker in zijn vel zit op die nieuwe stal... scheelt een hoop.
Veel geluk gewenst en geniet ze samen! Lovers

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-02 23:53

Daarom is het voor mij ook onbegrijpelijk. Ik heb een hele goede dierenarts/kliniek. Echt super gewoon. Ze vertelden me dat hij gewoon zo'n gigantische klap had gehad dat zijn schouder/spieren/zenuwen zo aangetast waren dat het niet meer goed kwam. Toen werd het later dat hij een zenuwbaanbeknelling had en een virus ( waarschijnlijk,vermoed ik zelf, een flinke soort van griepvirus) , maar dat hij wel weer beter werd door veel rust, maar of hij ooit bereden zou mogen worden was nog de vraag, en nu in ene is hij genezen verklaart! Ik wilde het eerst ook niet naar de buitenwereld brengen, omdat het voor mij ongeloofwaardig lijkt en ik gewoon een flinke terugslag verwachte. Ik denk dat er een wondertje is gebeurt.....

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 04:52

wat gaaf voor jou Ymke, hopelijk is het nu met al die narigheid afgelopen.
veel succes gewenst.

idd een beetje raar verhaal, eerst ongenezelijk ziek en nu gezond verklaart, maar raar of niet, het is iig beter.
en er zijn zoveel rare en onbegrijpelijke en onuitlegbare dingen op de wereld en kleine wondertjes, hoop dat dit er ook eens is voor jou.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 12:40

Wat ontzettend fijn voor je Ymke! De beste dierenartsen kunnen zich nog vergissen en geen twee paarden zijn hetzelfde, dus...

Ik hoop dat je nog heel lang kunt blijven genieten van Bram!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 12:49

fijn om te horen. Goed nieuws lees ik altijd graag. Gewoon rustig aandoen en dan hopen dat je geen terugslag krijgt.

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 12:58

Ahh, das geweldig nieuws! Goed man!!! Echt geweldig! Rustig aan doen he, rustig opbouwen. Lovers

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 13:21

Super Ymkje. Harstikke fijn hoor. Hopen dat het vooruit blijft gaan.

Greetz,

Tamaar

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 14:04

Dit is inderdaad een wonder, helemaal te gek voor je! Succes met alles!

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 14:31

Wat goed zeg !!
Heel veel plezier samen

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 19:23

Wow, echt super gaaf!
Kan het eigenlijk nog niet geloven, kei geweldig dat ie weer beter is!
En dat ie alleen de basis dingetjes kan doen lijkt me helemaal niet erg, want volgens mij is Bram ook super geschikt als knuffelpony. Lovers
Dit moet de mooiste dag van je leven zijn geweest... Party!!