Paard schudt met hoofd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arvensis

Berichten: 2304
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: Hoogeveen

Paard schudt met hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-04 20:23

Hallo allemaal..

ik verzorg een aantal paarden... en 1 ervan is net ingereden.. alleen nu hebben we een probleem, hij schud telkens met zijn hoofd, hij accepteerd het bit niet, maar soms is het zo erg dat we niet normaal op hem kunnen rijden.. als we een zacht bit rijden, werkt ook niet..
Ik weet er geen oplossing voor..
mss weet iemand hier wel een oplossing voor??

Verder mogen we ook niet aan haar benen komen.. niet met een zachte borstel, maar ook niet met de hand.. dit hebben we ook bij een tinker.. bij de tinker hebben we 1x de benen een keer mogen poetsen, maar volgens mij was ze toen gewoon in een goeie bui Knipoog

ik hoop dat iemand mij kan helpen

Groetjes stacey

noekie_smile
Berichten: 524
Geregistreerd: 08-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 20:46

Van het bit probleem zouden misschien de tanden kunnen zijn....Maar dat bij de benen komen weet ik niet, sorry. Veel succes met het vinden van ee oplossing

Arvensis

Berichten: 2304
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-04 20:49

tnx.. ik zal eens met de eigenaar overleggen voor een bezoekje bij de tandarts..

Artemiss
Berichten: 1093
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 21:41

Wat doet ze dan, als je aan haar benen komt?

Arvensis

Berichten: 2304
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 11:07

dan tillen ze die op en gaan ze er mee slaan..

ellepel

Berichten: 47337
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 11:57

ik zou zeker de tandarts laten komen, kijk ook een sin de mond ( als dat lukt) of er geen verdikkingen zitten, of aan het wisselen is.

dat aan de benen komen moet je opbouwen, eerst alleen bovenaan en steeds een stukje verder naar beneden. neem een paar dagen de tijd ervoor en probeer het meerdere malen per dag te doen, zo raakt ze er wel aan gewent

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 12:02

Dat aan de benen zitten kun je proberen met een zacht halstertouw, gewoon om het been heenslaan en zachtjes naar beneden laten zakken. Zorg er wel voor dat je uit de meprichting staat mocht hij wel uithalen.

Met het hoofd schudden kan meerder oorzaken hebben. Van tandenprobleem tot headshaken, tot het niet accepteren van druk achter de oren en luis in de oren/oormijt of zelfs een rugprobleem. Veel succes met het zoeken naar de oorzaak (en ook ik zou bij de tanden beginnen)

Arvensis

Berichten: 2304
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 12:04

Okeej.. bedankt ik zal het proberen!!

Niessie

Berichten: 784
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 12:24

Een paard bij ons op stal , begon ook steeds tijdens het rijden met z'n hoofd te schudden. Paardentandarts was net geweest, dus dat was het niet. Na heel wat dingen geprobeert te hebben, bleek dat hij een soort van pollenallergie had. Oplossing; een soort van mondkapje voor zijn neus tijdens het rijden. (bij paardenapotheek verkrijgbaar) Maar het kan dus van alles zijn....

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 14:46

je kunt de tanden na laten kijken of het hoofdstel daar kan het ook aan liggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 14:55

zoals de rest al zegt: tanden laten nakijken! [paard] begon het ook te doen en de da zei dat haar wolfstandjes getrokken moesten worden

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 15:08

Tanden na laten kijken en laten wennen aan druk op het bit door met touwtjes te laten longeren.