1e keer Parelli met Hedio meteen weer gezeur...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 

Milka

Berichten: 2109
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Strijen

1e keer Parelli met Hedio meteen weer gezeur...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-04 14:52

Ligt t nou aan mij of wat.... Verward

Heb net een super geweldige vakantie achter de rug bij Huertecilla (zie mijn onderschrift) en heb daar kennis gemaakt met de Parelli methode.

Alles goed in me opgenomen en er ook nog wat over gelezen, zodat ik t hier thuis met mijn eigen Andalusier zou kunnen proberen.

Ben dus net naar stal geweest...schrok me daar kapot...t leek net of er 5 dagen niet naar Hedio om was gekeken.
Heel zijn stal was super smerig...nog erger Hedio stond zelfs binnen, terwijl die lekker op t land hoort bij de andere paarden...Hedio zelf natuurlijk ook helemaal smerig wat wil je ook als je zo'n vieze stal hebt...en heel dat paard zat propvol energie...

Maar goed, daar ging t niet over...ik heb Hedio meegenomen de bak in aan zijn mooie nieuwe halster (gemaakt door Peter Tong uitsteken ) en de Friendly Game met hem geprobeerd...Hedio stond na een tijdje helemaal te genieten...wijken voor druk deed hij ook heel aardig...alleen de voorhand vindt hij moeilijk...de achterhand gaat beter...

Ik was dus even lekker bezig met mijn ventje...komt er een stalgenoot aan...ze bemoeit zich zowiezo al vreselijk veel met alles en iedereen...en ze ging even staan toekijken...mij best, hoor...maar ook meteen een heel gezeur...over dit en dat en dit kan je beter zo doen en weet ik t wat allemaal...werd er helemaal gek van...ik had echt zoiets van 'wie is er nou daar geweest? Ik of jij?' En trouwens, Hedio is gewoon mijn paardje...daar heeft ze zich zowiezo al niet mee te bemoeien.

Ik ben er maar meegestopt, want zo is er de lol vanaf...zo gaat t nou ook iedere keer...ga ik eens wat nieuws proberen komt zij t meteen weer helemaal afkraken


Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 15:36

Ik snap prezies wat je bedoelt en het is idd heel erg irritant!
Als je de lef heb moet je gewoon tegen haar zeggen dat je haar 'adviezen' niet op prijs steld.

Je bent wat je diepe, bezielende wens is en zoals je wens is, zal je wil zijn.
Zoals je wil is, zullen je daden zijn en zoals je daden zijn, zal je lot zijn.

recreatie +2

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 15:38

Niet reageren.. Als ze dan komt ouwehoeren waarom je niet op haar reageert dan zeg je gewoon dat je niet op haar advies zit te wachten..

Laat haar lekker met een ander bemoeien zeg!! }>

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 15:52

snap het helemaal, jij bent vol van iets en een ander weet dat ongevraagt helemaal de kop in te drukken. Maar laat je niet kisten door zo,n beter weter muts, lekker aan de slag gaan, genieten en proberen wat je geleert heb uit voeren op je paard. weet je al waarom je paardje zo vies was en geen schone stal had??

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 15:54

Ik zou me er niets van aantrekken, en op een tijdstip gaan als het lekker rustig is op stal. Dan kun je ook alle aandacht aan je paard geven en hoeft niet iedere keer uitleg te geven (of naar uitleg te luisteren Haha!)

Je suis Charlie.

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 16:44

idd niets van aantrekken.. klinkt dat ze zelf een saai leven heeft om zich met andere te bemoeien.
Gewoon lekker met je paardje bezig gaan en gewoon laten L*llen!!
Negeren. en als ze door blijft zeuren zeg je... wat hoor ik nu?? een kikker pissen ? of ene lama schijten..
haha
oeps..

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 16:50

Joh lekker laten kletsen die mensen, het is jouw paard en zolang jij het beestje niet mishandeld hebben zij zich ongevraagd nergens mee te bemoeien, dus gewoon negeren en lekker doorgaan met PNH.....

Pinootje

Berichten: 1595
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: achter 'n en in A.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 17:09

Ja gewoon negeren.. Of hetzelfde doen bij haar als ze bezig is, dan voelt ze ook meteen hoe het is... Haha! Maar iig wat er op zeggen dat jij dr adviezen enzow niet wilt en daarna negeren...

"Ge-ge-ge-ge-ge"

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:39

hoi gewoon zeggen dat je niet om haar advies had gevraagd. sommige mensen zijn zo vol van hun zelf en hun eigen ahumm talent dat ze menen dit ieder te moeten opdringen vaak eigenlijk nog onbewust dat een ander daar niet op zit te wachten. Gewoon vriendelijk maar duidelijk zeggen dat je haar hulp waardeert maar er niet om gevraagd heb en als je die wel nodig hebt er wel om zal vragen

zonnetje2
Berichten: 124
Geregistreerd: 14-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:55

Wat een aditude heeft je stalgenoot, kennelijk heeft ze niks beters te doen (had ze mooi Heido's stal kunnen uitmesten ipv jouw commentaar leveren )

niks van aan trekken, doen waar jij en je paard zich goed bij voelen!

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:11

Gewoon lekker doorgaan met je paardje! Wat hebben die stalgenoten ermee te maken? Een beetje van elkaar accepteren dat je op verschillende manieren met paarden om kan gaan, is wel vaker moeilijk op maneges en pensionstallen. Het gaat erom dat je het naar je zin hebt met je paard, daar heb je hem M/V toch voor? Heel veel plezier en ik hoop dat je paard het goed oppakt!

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 23:16

jammer hoor dat jij je daar door laat beïnvloeden... zuchten en negeren, dat is beter voor jezelf en hedio. of zeg nu eens gewoon wat je van haar bemoeizucht vindt, ben je er ook vanaf. Lachen

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Huertecilla

Berichten: 26845
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 00:03

Zeg, meissie, niets van aantrekken hoor, gewoon lekker parelli-klooien met Hedio enneh, denk aan je 'strenge blik + houding' en het verschil met je ontspannen lachhouding, blijven knuffelen en bij zijn voorhand vooral gelijk belonen als hij maar een pootje in de goede richting beweegt.
Weet je al waar zijn geheime kriebelplek zit?
Groetjes van Richelle

www.homocaballus.net

Milka

Berichten: 2109
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-04 10:14

Ja...t is alleen knapirritant dat ze zich elke keer zo bemoeit met mij en Hedio...voor de rest heb ik gisteravond weer parelli gedaan met Hedio en me er idd ook niks van aangetrokken...t viel trouwens mee want ze was zelf aan t rijden in de bak en gaf Hedio en mij genoeg ruimte...
Ik ben nog druk bezig met t uitvinden van wat Hedio nou een super lekker plekje vindt...op dit moment kan hij nog niet echt t geduld opbrengen om er even rustig voor te gaan staan...t went vanzelf...hoop ik.
Plekje bij de staart vindt hij zowiezo wel fijn...dan doet hij heel zijn staart opzij...

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 11:08

Dat plekje vind mijn paard ook fijn als ze in het land staat of als we hebben gelongeerd loopt mijn paard altijd langs mij heen en gaat ze met d'r kont naar mij toe staan en moet ik even naast d'r staart krabben.

Yaratje
Berichten: 23
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 11:14

dat is inderdaad heel vervelend als mensen zich er mee bemoeien. misschien moet je een keer met andere mensen praten en vragen of zei daar ook last van hebben en dan er wat van zeggen ??? Verward

Pablo me droom vent Lovers
Zaterdag voor 't eerst L1 starten, onderling!! Go jij! Go jij!

Milka

Berichten: 2109
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-04 16:09

Vanmiddag weer Parelli gedaan met Hedio...precies de hele stal was ongeveer aanwezig, maar ja...Hedio stond er vandaag duidelijk meer van te genieten...hij stond rustig stil en hij vond t eigenlijk niet echt leuk dat t baasje er weer mee ophield na een tijdje...tja...vanavond weer
Wat minder bemoeienissen maar ja ze moest ook les geven aan wat klein grut

Maar ach...verheug me helemaal op vanavond...t doet me goed om Hedio zo te zien genieten

jubeltje
Berichten: 924
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 16:17

Vooral blijven genieten met z'n twee!

Milka

Berichten: 2109
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-04 12:46

Gisteravond ging t wat minder...ze zeurt niet meer zo...maar ze haalt me de hele tijd uit mijn concentratie door allemaal l*lverhalen op te houden over hoe gaat haar paardje nu loopt (met Hackemore??) en dat ik ff moet kijken, blablabla...vindt er helemaal niks aan...
Hedio was ook een beetje te onrustig, maar dat kwam waarschijnlijk ook wat meer door t weer...t begon hard te waaien en te regen...
Heb toch maar weer even mijn handjes uitgestoken en de eerste wei weer helemaal poepvrij gemaakt...

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 12:57

Ajoh meis, die heb en hou je overal, de 1 erger dan de ander, maar in welke mate dan ook, het is overal aanwezig Knipoog

Ik ben vantevoren altijd duidelijk: Ik heb 1 instructrice, daar ben ik heel tevreden mee, en hoef er dus geen tweede bij.

Zelfde geld voor jou, jij bent bij Heur *even afkorten Tong uitsteken * geweest, zij geeft jou tips en adviezen en daar heb je verder niemand bij nodig.

En de eerstevolgende keer dat ze vraagt of je even wilt kijken en banketstaaf op begint te hangen zeg je gewoon dat je je aan eht concentreren bent op je paard, en dat zij dat ook eens zou moeten doen voor de verandering Knipoog Haha!

Sowieso ben je met iets bezig wat veel bekijks krijgt, veel mensen zijn er nog niet zo bekend mee, of zo bekend dat ze idd willen zien of jij het wel volgens hun boekje doet *want jaja het is nog niet zo bekend*

Lekker doorgenieten van je paard, het klinkt goed dus komt vast ook wel goed.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 13:14

Hihi zo'n type is niks voor mij, ik kan mijn mond dan echt niet dichthouden Bloos!
(zeur niet zo, ga heen joh)

Uhm wat zijn kriebelplekjes? kneden/krabben om de schoft, boven de staartwortel, achter de oren, op de borst, de hals? Flink krabben overal dan vind je vanzelf een plek waar hij gekke bekken bij gaat trekken Tong uitsteken

Mijn kleine ponytje vind dat kriebelen echt zo fijn, hij gaat er ook echt voor staan.
Hij draait net zo lang met zijn kontje tot je door hebt dat hij gekrabt wil worden daar Tong uitsteken

JokeG

Berichten: 357
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 13:22

Dat soort lui laat ik altijd lekker kletsen. Sterker nog, ik hoor het vaak niet eens. Dan ben ik geconcentreerd met mijn paardje bezig en bestaat de rest gewoon even niet meer. En stoort het me wel dan zeg ik er wat van.

Een paard zonder ruiter is altijd een paard. Een ruiter zonder paard slechts een mens!

expresso
Berichten: 206
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 13:33

inderdaad gewon laten kletsen maar als iemand met commentaar over je schouder staat mee te bemoeien is heel irritant, gewoon zeggen dat je t vervelend vind en dat je het op je eigen manier wil doen.

make your dreams come true

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 14:33

Vervelend dat soort mensen, was je ook maar een paard dan verstond je ze tenminste niet! Hahaha, of zeg tegen ze: "let jij nou maar op jezelf/eigen paard, daar heb je het al druk genoeg mee!"

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 14:37

heb ik ook weleens last van, maar ik rij op een manege en daar lopen dus 1 en al penny meisjes. die dan denken dat ze mij kunnen lesgeven


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, IngeK, noordje en 97 bezoekers