Doen of niet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avanti_haf

Berichten: 427
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Katwijk aan zee

Doen of niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 13:06

Hallo ,ik heb even een vraag .In okt doen wij altijd mee met de endarancerit te katwijk,dat is ook de enigste die wij meestarten omdat wij geen trailer hebben.Avanti staat vanaf gegin juni op het land en komt eind van deze maand naar huis. Normaal gesproken rijden we hem 2 keer per week om hem in conditi te houden(strandrit) maar zoals jullie misschien weten is het eenslechte tijd geweest om te rijden en is hij maar 7 keer van het land afgeweest en heeft een niet al te beste conditi op dit moment,denken jullie dat het nog lukt op tijd,het is nl kortop vind ik zelf ik twijfel,heb nl geen zin om hem voor een wedstijd de vernieling in te rijden .Zal ik het doen of niet doen. p.s Avanti is een haf van 12 jaar we starten de eerste klasse voor de vijfde keer groeten Neel en Avanti

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 13:09

Niet doen, heeft te weinig training gehad. Trainen voor Endurance duurt langer dan een maand, en ook twee maanden is niet genoeg.

fritsie
Berichten: 71
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 13:10

ik zou het ook niet doen. net wat cassidy zegt

x lara

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 14:30

Ik zou het wel doen. Een paard houdt sowieso conditie veel langer vast dan een mens. En bovendien, het is niet de afstand maar de snelheid die evt voor problemen zorgt. Als jij rustig je ritje rijdt is er niks aan de hand. En je hebt ook nog genoeg tijd, een klasse I moet goed te doen zijn.

siccootje
Berichten: 1205
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 11:04

nee ik zou het niet doen

Mirie

Berichten: 773
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Zoeterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 11:11

ja ik ben het met conelie eens en je doet het toch niet allen om het winnen toch ook de plezier(ook van je paard) als je rustig aan rijd kan het makkelijk

Namaika

Berichten: 36
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:08

Ik zou het niet doen, met 2 dagen in de week rijden kan je volgens mij al niet eens van een conditie spreken.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:18

Als ik al zie in wat voor conditie mijn merrie was na een zomer uitsluitend op het land te hebben gestaan, en hoe lang het duurde voordat ze een beetje weer in conditie en in model was, is de voorbereidingstijd van twee maanden te kort.
Het feit dat je al twijfelt zegt genoeg denk ik? Laat je instinct spreken. En als ik het zo lees weet je het eigenlijk al.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:31

Niet doen.. Ik heb al zoveel paarden gezien die na zo'n rit stijf stonden van de spierbevangeheid.. Ik ga met Cassidy mee!