Zover zijn we al afgezakt.....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
joshua
Berichten: 1176
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: Emmen

Zover zijn we al afgezakt.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-04 11:23

Driebergen!

De politie leidt sinds twee weken Hongaarse paarden op, omdat de
Nederlandse paarden niet aan de eisen voldoen. De nederlandse paarden worden slechts voor wedstrijden gefokt en zijn niet rustig genoeg.

Bron: teletekst


jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 11:25

Ach gut Ach gut

Hadden ze misschien toch die Quarters niet zo snel de deur weer uit moeten zetten (Hongarije is ook zo'n end). Die hadden 2 jaar geleden nog "geen aantoonbare meerwaarde" dus werd de proef in A'dam weer stopgezet. Erg jammer.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 11:30

De politie zou ook eens verder kunnen kijken dan de neus lang is en wellicht een paar Groningers op de kop kunnen tikken.

tamary

Berichten: 29055
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 11:30

jessy schreef:
Ach gut Ach gut

Hadden ze misschien toch die Quarters niet zo snel de deur weer uit moeten zetten (Hongarije is ook zo'n end). Die hadden 2 jaar geleden nog "geen aantoonbare meerwaarde" dus werd de proef in A'dam weer stopgezet. Erg jammer.


Nee, die waren te klein, de politie wilde paarden van minimaal 1.60m(Wegens overzicht in menigten en meer overwicht door de grootte) En dat waren deze dieren niet.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

eveline_B

Berichten: 2828
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 11:31

Ík dacht ook meteen aan Groningers. Dan dragen ze meteen bij aan het in stand houden van dat ras.

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 11:35

tamary schreef:
Nee, die waren te klein, de politie wilde paarden van minimaal 1.60m(Wegens overzicht in menigten en meer overwicht door de grootte) En dat waren deze dieren niet.


In de tijd dat ik bij het korps A'dam A'land werkte heb ik een iets uitgebreider verhaal gehoord Lachen Ze wisten al dat Quarters klein waren voordat ze met de proef begonnen, maar hadden gehoopt dat andere kwaliteiten zoals wendbaarheid, karakter e.d. toch een meerwaarde zouden opleveren. Helaas was dit niet zo.

@Sjuim: Zouden Groningers niet weer teveel tekort schieten in snelheid/wendbaarheid? Imposant zijn ze wel.

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 11:37

joshua schreef:
Driebergen!

De politie leidt sinds twee weken Hongaarse paarden op, omdat de
Nederlandse paarden niet aan de eisen voldoen. De nederlandse paarden worden slechts voor wedstrijden gefokt en zijn niet rustig genoeg.

Bron: teletekst


Ach en de betweters wijten dit manco zondermeer aan het feit dat de politie niet meer met deze onwerkbare karakters kan omgaan. De politie is echter degene die aan het langste eind trekt en stopt met het investeren in onbruikbare karakters.
De fokkers modderen voort met het produceren van onbruikbare paarden en de ruiters betalen de rekening.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 11:38

Sjuimpje schreef:
De politie zou ook eens verder kunnen kijken dan de neus lang is en wellicht een paar Groningers op de kop kunnen tikken.

De politie zoekt paarden van zeker 170.........
Daarbij vergeleken zijn de Groningers maar Shetlanders.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

joshua
Berichten: 1176
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-04 11:41

CGJ12 schreef:
De politie zoekt paarden van zeker 170.........
Daarbij vergeleken zijn de Groningers maar Shetlanders.


Kan er genoeg opnoemen die boven de 170 cm zijn.

*edit* oh nee dit zijn zwaarwarmbloeden
Laatst bijgewerkt door joshua op 17-08-04 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 11:45

en wat van de Gelderse, super getrut weer......

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 11:45

Ik denk dat politie meer gebaat is met een goed werkbaar paard van rond de 1.65m dan met een onbruikbare en onwerkbare KWPNer van 1.70m Kwaliteit in de bouw en karakter laten zich nu eenmaal niet vangen in een meetlat. Daar komt ietsje meer bij kijken.

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 11:51

Anna42 schreef:
Ik denk dat politie meer gebaat is met een goed werkbaar paard van rond de 1.65m dan met een onbruikbare en onwerkbare KWPNer van 1.70m Kwaliteit in de bouw en karakter laten zich nu eenmaal niet vangen in een meetlat. Daar komt ietsje meer bij kijken.


Dat klinkt idd logisch, maar de reden dat da politie paarden met veel maat wil hebben is puur vanwege het psychologische effect: een menigte moet uit elkaar gaan als ze een charge op zich af krijgen. Bovendien moeten de paarden door hun maat onbenaderbaar lijken, anders is de kans op verwonding van de paarden door voorbijkomende relschoppers te groot.

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 11:52

Ik heb sowieso al nooit gesnapt waarom ze geen Shires gebruiken Scheve mond

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 11:54

Ik denk dat het aan de politie zelf ligt en niet aan de fokkerij. Als ik dan zo'n verhaal van Susanne1 hier op bokt lees, dan denk ik ook... hier klopt iets niet...

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 11:57

Ho ho Anna42..........
Ik bedenk die regel nu even niet.
De politie stelt ZELF dat ze imponerende rustige paarden willen van 170.
Als die eis er ligt kan ik daar toch niks aan doen?

Misschien dat iemand zich geroepen voelt om een stamboek op te richten dat dergelijke paarden fokt.
Het KGPS...... het Koninklijk Grote Politiepaarden Stamboek.
Beetje bloed halen uit Hannover (mooie grote koppen, degelijke Duitse inborst), wat gelders bloed (we blijven chauvinistisch), vleugje Shire (wel met bles natuurlijk) etc.
De paarden die voor de politie nét niet voldoen lijken me uitstekend geschikt voor de gemiddelde Nederlandse recreant ........eh ...... ik bedoel......... bosritruiter!

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 12:00

Chargeren doe je niet met een groot, traag en onwerkbaar slagschip maar met een wendbaar en moedig paard dat zich zonder moeite op het achterbeen kan heffen en zich groot en imponerend maakt.
Zie:
www.easpstamboek.nl
klik op icon onderzoek en feiten
klik op icon Equus Orientalis en bekijk de foto van Missouri.
Dat is wat de politie zoekt. Dat is wat het dressuurpaard en het springpaard nodig hebben.

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 12:00

Craignethan schreef:
Ik heb sowieso al nooit gesnapt waarom ze geen Shires gebruiken Scheve mond


Denk je eens in wat er van het mooie gelandscapete Museumplein te A'dam overblijft na een charge van 20 Shires Tong uitsteken

Lijkt me wel heftig om te zien, however. Lachen

@Anna42: ze moeten dus ook groot zijn om een andere reden, hierboven tevens genoemd.

joshua
Berichten: 1176
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-04 12:01

CGJ12 schreef:
Ho ho Anna42..........
Misschien dat iemand zich geroepen voelt om een stamboek op te richten dat dergelijke paarden fokt.
Het KGPS...... het Koninklijk Grote Politiepaarden Stamboek.
Beetje bloed halen uit Hannover (mooie grote koppen, degelijke Duitse inborst), wat gelders bloed (we blijven chauvinistisch), vleugje Shire (wel met bles natuurlijk) etc.
De paarden die voor de politie nét niet voldoen lijken me uitstekend geschikt voor de gemiddelde Nederlandse recreant ........eh ...... ik bedoel......... bosritruiter!


Inspiraties CGJ12? *LOL*

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 12:02

Citaat:
Chargeren doe je niet met een groot, traag en onwerkbaar slagschip maar met een wendbaar en moedig paard dat zich zonder moeite op het achterbeen kan heffen en zich groot en imponerend maakt.


Ik neem even aan dat je hier niet de Shire mee bedoelt ?

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 12:09

Lijkt me onwaarschijnlijk.

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 12:27

Craignethan schreef:
Ik heb sowieso al nooit gesnapt waarom ze geen Shires gebruiken Scheve mond


Is mij idee ook, laat ze eens bij het land van Ooit langsgaan, die zijn er handig zat mee. Haha! Haha! *LOL* Haha! Haha!

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 12:35

joshua schreef:
De politie leidt sinds twee weken Hongaarse paarden op, omdat de Nederlandse paarden niet aan de eisen voldoen. De nederlandse paarden worden slechts voor wedstrijden gefokt en zijn niet rustig genoeg.


Ik zie dat anders. Dat een dressuurgefokt paard geen puissance wint, is toch ook geen verrassing? Daar is het paard niet voor gefokt.
KWPN paarden worden niet gefokt voor de recreant of politie (tenzij dat een individueel streven van een fokker is natuurlijk). Het fokdoel is paarden voor de topsport, de Grand Prix. En dat vraagt nu eenmaal andere paarden, en andere karakters dan voor bv. de politie.

Al ontken ik natuurlijk absoluut niet dat een goed karakter enorm belangrijk is. Maar dat niet elk paard geschikt is voor recreatie/amateurs etc, wil niet zeggen dat het paarden met slechte karakters zijn.

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 12:42

Fokkers lees dit signaal en neem het ter harte:

Een tikkie minder idioot fokken is een aanrader. Het is een kwestie van tijd eer de ruiter accepteert dat hij of zij echt meer kan presteren met een meewerkend paard, dan met een 'f-ing Looney".....

Topsport vraagt niet om zenuw-zotte paarden, topsportruiters kunnen er mee presteren ONDANKS. Goede paarden komen ook met een voor rede vatbaar karakter

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 12:50

Ondanks dat karakter?

Anky in de NCRV-gids van deze week:

"Wat had 'ie dan?
Bij mij past dus een paard dan sensibel is. Zo´n paard reageert heel snel. Niet alleen op mij, maar ook op invloeden van buitenaf. Ze zijn vlug, nerveus, overijverig. Als zulke paarden wat ouder en wat relaxter worden, dan hebben ze net iets méér dan andere paarden. Maar het is niet het type paard dat de meeste mensen zoeken".


Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 12:52

MissHIS schreef:
Ondanks dat karakter?

Anky in de NCRV-gids van deze week:

"Wat had 'ie dan?
Bij mij past dus een paard dan sensibel is. Zo´n paard reageert heel snel. Niet alleen op mij, maar ook op invloeden van buitenaf. Ze zijn vlug, nerveus, overijverig. Als zulke paarden wat ouder en wat relaxter worden, dan hebben ze net iets méér dan andere paarden. Maar het is niet het type paard dat de meeste mensen zoeken".


Anky op een VLUG, NERVEUS en OVERIJVERIG PAARD????
Hebben we het hier over DE Anky???????????? Haha! Haha! Haha! Knipoog


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers