PNH Snuffelavond op 18 Mei in Houten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

PNH Snuffelavond op 18 Mei in Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-02 13:13

Ik kreeg gisteren een nieuwsbrief van PNH Nederland (Parelli Natural Horse-Man-Ship) voor een snuffelavond op 18 Mei in de Verende Wagen in Houten. Begint 19.00H. Zijn er nog bokkers die daar naartoe gaan?
Ik weet niet of ik het die avond red, maar als het me lukt om daar naartoe te gaan lijkt het me leuk om wat bokkers te zien.

Je suis Charlie.


Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 16:43

Wie komt er ? Birger Gieseke? Wij zijn eind Dec. hier naar een "Snupper-abend" geweest en eind Jan. hebben we de cursus gevolgd, zonder paard! Ik wilde de cursus eerst eens zien, voordat ik besloot of dat écht iets voor mij was/is! Het is iig zeer interessant en de moeite waard om naar die avond te gaan (Als Birger komt, ben ik benieuwd of hij "Paul" mee neemt!)
Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!!!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-02 19:26

Ja Birger Gieseke komt, en de eerste Nederlands Parelli Instructeuer Level één, Eddy Modde. Ik heb Pat Parelli toen aan het werk gezien in Wanrooij, volgens mij is dat alweer drie jaar geleden, en ik heb ontzettend genoten. Als mijn merrie niet drie weken over tijd draagt ben ik van de partij. Lijkt me leuk!

Je suis Charlie.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 22:57

Pat Parelli zelf, heb ik nu twee keer op de Equitana gezien, vind het een beetje een onsympatiek figuur Scheve mond , hij is erg van zichzelf overtuigd (is niet persé verkeerd Knipoog !) en vind zichzelf , geloof ik, nogal een cadeautje Lips are sealed !
Op de cursus waar wij waren, waren ook een paar "helpers" aanwezig, allemaal voormalige cursisten en twee daarvan zijn nu bijna instructor level 1. Wat ons een beetje opviel, was dat Gieseke soms wat laagdunkend tegenover z´n "hulpjes" was Scheve mond .
Ben je van plan om een cursus te gaan doen met je merrie??
Ben erg nieuwsgierig wat je van de snupperabend vindt!!!!
In welke taal doet G. trouwens de SA? (hij hoort zichzelf graag engels spreken *LOL* !)

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 11:02

als ik het niet vergeet, lijkt het me leuk om te komen!


Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 11:18

Ik zie net op de kalender dat 18 mei de zaterdag voor pinksteren is, misschien dat we dan in NL zijn Lachen . omdat pinksteren dit jaar zo vroeg valt, kunnen we dan mooi de verjaardag van mijn kiddies na-vieren met de family (ze zijn 15 mei jarig) Lachen .
Als we in Nl zijn, kom ik zeer zeker kijken!!!!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 13:15

heb je wat meer info? Lijkt me op zich best interessant.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 15:17

Helaas jammer dan ben ik er niet bij ik wordt dan weer helaas een jaar ouder.

Wel super om heen te gaan ik ga het in mijn achterhoofd houden Haha! .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-02 23:15

Lielle schreef:
heb je wat meer info? Lijkt me op zich best interessant.


Ik heb je een PB gestuurd...

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-02 13:54

Gaat er nog iemand naar de snuffelavond morgenavond?

Ik streef ernaar om er heen te gaan, en heb mijn boktpet op (als ik hem niet vergeet)

Je suis Charlie.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 14:14

dat is wel stoer ik moet het even bespreken. kun je mij het adres geven en kost het geld en hoeveel dan?

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-02 14:35

phoenix4ever schreef:
dat is wel stoer ik moet het even bespreken. kun je mij het adres geven en kost het geld en hoeveel dan?


Ik ben op zoek geweest op het internet naar een website van Manege "de verende wagen" waar een routebeschrijving staat, of in ieder geval een adres, maar die website bestaat niet meer. Maar Houten is toch niet zo groot?

Het is in ieder geval gratis.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-02 14:44

Gevonden!

Manege de Verende Wagen
Houtensewetering 31
3991 LJ Houten
030 - 637 22 02

Afbeelding

Je suis Charlie.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 20:21

joepi ik kan. ik ga samen met een vriendin. ik weet niet eens wie jllie zijn. hoe moet ik dan weten dat je van bokt bent?

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-02 21:30

Leve de bokt petjes? Ik heb die van mij in ieder geval op!

Je suis Charlie.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 10:46

bokt petjes?
hoe kom ik daar aan?

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 13:59

Ik wilde dus echt graag naar die avond in Houten. Ik had het al helemaal geregeld, maar ik zit nu ziek thuis. Verdrietig Frusty

Dus is er iemand die mij morgen verslag wilt uitbrengen?

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 14:10

BOKPET ???

hoe kom je aan een bok pet ? dat wil ik ook wel...hihi

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-02 14:55

Prisca heeft baseballpetjes met boktlogo erop laten borduren, tot nu toe twee keer. Ik weet niet of ze nog een keertje boktpetjes laat maken, maar je kunt haar in ieder geval een PBtje sturen. Ik heb de camelkleurige:

Afbeelding

zie ook topic: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=49860

Je suis Charlie.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 15:23

Eddy Modde is heel aardig, heb hem ontmoet voordat hij naar het buitenland vertrok om instructeur te worden.
Birger vind ik persoonlijk wat minder Haha!
Pat Parelli zelf heb ik niet eerder ontmoet wel een van zijn 'rechterhand(en)', naam even kwijt, wel heel aardige vrolijke man.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden Haha!
PNH heeft een eigen group op Yahoo.
Ik ben met Ineke 2 van hier op bokt eens als actieve kijker mee geweest naar een level 2 cursus, in de Verende Wagen ook.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-02 00:30

Ik heb een drietal jaren geleden een dagclinic PNH met Pat Parelli, zijn vrouw Linda en diverse leerlingen vanuit Duitsland in Wanrooij gezien, maar wat ik vanavond gezien heb was nog een stapje verder dan de demonstratie toen. Ook toen waren Birger met zijn hengst Paul aanwezig, en je kon echt zien dat die twee in die tijd ook een hele andere band hebben opgebouwd. Ja het was leuk, erg Amerikaans (veel dingen die Pat Parelli ook deed) dus ik heb een heleboel dingen weer opgehaald, en ook een heleboel dingen geleerd. Eerst deden Birger en Eddy voor wat je met het werken van de grond met halster en touw allemaal kon bereiken, daarna werd er gewerkt "at liberty" waarna een pauze volgde. Na de Pauze werd een pony binnen gebracht die bang was voor applaus. Iedere keer op een wedstrijd begon de pony te springen als er werd geapplaudisseerd.
De pony kreeg een Parellihalster om, er werd een lang touw aan het halster bevestigd, en binnen 5 Minuten stond de pony rustig bij Birger terwijl het publiek als een razende applaudisseerde (ik kreeg er tintelende handen van) en gaf geen krimp meer.
Daarop volde nog een demonstratie rijden met hackamore aan een lange teugel zonder zadel, aansluiten rijden met finesse en at liberty.

IK vond één ding vanavond bijzonder irritant: iedere zin die Birger in het Engels vertelde werd vertaald naar het Nederlands. Soms heel slecht vertaald, maar ook soms helemaal niet vertaald. In Nederland verstaat bijna iedereen Engels, dus vertaling is toch echt niet nodig. Degenen die geen Engels verstaan hadden misschien bij de vertaler kunnen gaan zitten om persoonlijke vertaling te krijgen. Maar omdat Birger na iedere zin moest pauzeren voor de vertaling verloor het verhaal zijn vaart en kwam een heleboel niet goed over. Heel erg jammer.

Het was erg druk, heel veel belangstellenden (meer dan ze eigenlijk hadden verwacht), waardoor ik minder mensen heb kunnen ontmoeten dan ik had gewild. Ik heb XoNo voor het eerst persoonlijk gemeet maar verder Karin e, Phoenix4ever en Odi gemist. Dat vond ik heel jammer, hebben jullie mij nog zien gaan met mijn boktpet? Frusty

Je suis Charlie.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 00:44

Zooo...daar ben ik weer Lachen Fretjes moesten nog even rondhobbelen, dus kon ik niet meteen achter de comp duiken. Ik vond het in ieder geval erg leuk om nu eindelijk een gezicht te kunnen plaatsen bij Cassidy. Cassi, je bent een leuk mens Haha! Overigens ben ik me het lazarus geschrokken wat voor prijzen ze wel niet vroegen voor de Parellispullen. Ben blij dat ik mijn touwhalster en leadingrope ergens anders heb gekocht, voor veel minder. Voor mij hoeft het niet per sé van parelli te zijn, het gaat mij erom hoe je met de spullen werkt, en niet wat voor merk erop staat. Maar dat terzijde Knipoog

Ik vond het ook erg irritant dat na elke 3 woorden, een bijzonder slechte vertaling volgde. De vrouw wist de betekening wel van de meeste woorden, maar maakte er een volledig verkeerde zin van. Ook kon Birger op die manier zijn verhaal niet helemaal goed afmaken, waardoor het geheel niet helemaal meer klopte.

Opzich was het niet nodig dat Eddy aanwezig was. Hij heeft er inprincipe alleen maar een beetje achteraan gehobbeld en deed hetzelfde als wat Birger deed. Maar was wel leuk dat je ook eens naar hem kon kijken, indien er mensen in mijn beeld stonden waardoor ik Birger niet kon zijn.

Birger weet het allemaal erg leuk te brengen, al helemaal niet saai, maar hij had er wat bij betreft wat 'crap' uit kunnen laten, zoals verhalen die nergens mee te maken hadden, en vragen zoals "Wie zijn hier paardenliefhebbers?", vond ik nogal onzinnig. Ik heb nog steeds last van stalpoten en een houten reet Knipoog

Ik heb overigens wel erg veel geleerd, en ben na deze demonstratie nog meer geïnteresseerd in het hele horsemanshipgebeuren. Ik vind het een fantastische manier om met je paardje om te kunnen gaan.
Overigens was het wel jammer dat we de anderen niet gezien hebben. Door de demonstratie hebben Cassi en ik niet echt makkelijk kunnen babbelen, maar dat komt volgende week zaterdag wel Haha!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-02 00:54

XoNo"]
Ik vond het in ieder geval erg leuk om nu eindelijk een gezicht te kunnen plaatsen bij Cassidy. Cassi, je bent een leuk mens Haha!
[/quote].

Bloos Bloos....bedankt voor het compliment en ik wil het graag retourneren. Ik vond het erg leuk om jouw en ook je ouders te ontmoeten. [quote="XoNo schreef:
Door de demonstratie hebben Cassi en ik niet echt makkelijk kunnen babbelen, maar dat komt volgende week zaterdag wel Haha!


You bet!!!! Wees gewaarschuwd, aan het eind van de dag heb je de rafels aan je oren! Lips are sealed

Je suis Charlie.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 01:13

Jullie vonden het dus wel leuk Haha!
Ik heb een tijdje vrij veel gedaan met Parelli 'the seven games'.
Level 1 dus. Ik had jullie ook kunnen vertellen dat je beter een kussentje mee kunt nemen naar de Verende Wagen Haha!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 11:40

orri schreef:
Jullie vonden het dus wel leuk Haha!
Ik heb een tijdje vrij veel gedaan met Parelli 'the seven games'.
Level 1 dus. Ik had jullie ook kunnen vertellen dat je beter een kussentje mee kunt nemen naar de Verende Wagen Haha!


Nou inderdaad! De eerste helft heb ik alleen maar kunnen staan (had ook wel gewoon op de grond willen gaan zitten, maar dan zag ik niets meer, omdat we niet bepaald vooraan stonden), de tweede helft zag ik Cassi zitten, en ben ik stiekem naast haar gaan zitten. Maar toen kwam er een asociaal mokkel mijn stoel confesceren omdat haar moeder er net opzat! Verward Misselijk Dan had ze die stoel maar mee moeten nemen! Maargoed, zo aardig als ik ben, heb ik haar de stoel maar mee laten nemen...maar ik had er niet aan gedacht dat ik aan het eind van de demonstratie zo'n pijn in mijn reet had, anders had ik zeker een scene geschopt! Knipoog

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers

cron