?! Ruiterbewijs ?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

?! Ruiterbewijs ?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-02 23:01

Hallo!

Ik ga binnenkort meedoen aan zo'n cursus voor je ruiterbewijs.
Ik heb dus een paar vraagjes hierover in de hoop dat jullie er misschien wat meer van afweten Schijnheilig :

Party!! Wat moet je allemaal doen?
*LOL* Is het verstandig om het met een Haflinger te doen die net ingereden is (200% verkeersmak, kan calvaletties maar vind het moeilijk om op de hoefslag te lopen)
Party!! Hoeveel kost het ongeveer (ik doe het op een kleine pensioenstal met ong 10 anderen)?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen Haha!
Kuzz Kyralovertje


co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-02 10:46

Verdrietig kan nou niemand mij helpen?? Frusty Verdrietig Huilen


Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 10:56

Ik zou je graag helpen alleen ik heb mijn ruiterbewijs 9 jaar geleden gehaald, dus heb geen idee hoe het nu gaat...

Bij mij moesten we allemaal een stukje van de groep wegrijden op de hoefslag, en we moesten de rest van de tijd op de hoefslag. Neem dus een paard wat goed luisterd en zich makkelijk losmaakt van de groep. Zorg ook dat ie lekker doorzit..

Over prijzen enzo weet ik echt niks..

Charlie
Berichten: 48
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 11:21

hey volgens mij kost het zo rond de 300 gulden dus ongeveer iets van 140euro maar ik weet het niet zeker dat is wat ik gehoord heb... veel suc6!! xxx Soraya

---> ~I LOVE CHARLIE~ <---

BBL

Berichten: 288
Geregistreerd: 22-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 12:43

ik moest 2 jaar geleden ook 'n klein sprongetje maken (wel 40 cm Knipoog ), normaal is dat 60 cm, maar ik heb 'm western-style gehaald Haha! . Verder inderdaad een stukje van de groep wegrijden, en de gewone gangen goed laten zien: stap, draf en galop. In de draf moesten wij ook een paar rondjes zonder beugels rijden. Toen de examinator tevreden was over de controle over het paard, mochten we het verkeer in.
't Viel allemaal wel mee, maar je moet wel kunnen rijden. Ongeveer de helft van de kandidaten bij ons is geslaagd (de helft die werd afgeraden door de manege om mee te doen is gezakt).

Succes alvast, en maak je niet al te druk. Ik denk dat je best met je eigen haffie mee kunt doen hoor, ga je toch gewoon een stukje NAAST de hoefslag rijden Haha! ! Vraag het anders maar even aan iemand die bij jullie lesgeeft, die kan het vast wel goed inschatten.

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

re

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 16:55

Ik heb het gedaan op een onbekend paard en een onbekende manege afgelopen november. Ik vond (samen met de anderen) erg moeilijk. Met het rijden gingen we naar een groot grasveld (voor de paarden onbekend), helemaal doorweekt en heel glad Frusty . Wat moesten we allemaal doen:
* op- en afstijgen
* voor of achterhoef optillen (bij achterhoef houd iemand paard vast)
* rondstappen en draven
* tussen 2 hindernissen met daarover dekens stappen. Er tussen halthouden en de dekens aantikken en doorrijden
* 60 cm. 2 a 3 keer springen
* galop 1 keer in groep, 1 keer individueel en als je terug rijd naar de groep een volte maken en op een bepaald punt halthouden en verder terugstappen
* op de volte draven zonder beugels en teugels
* op de volte draven met teugels in 1 hand en dan een kleine volte naar buiten rijden in tegengestelde richting.

Veel suc6 ermee

xxxxxx Jacqueline

Kimbaie

Berichten: 775
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 19:16

Ik heb twee jaar terug mijn ruiterrijbewijs gehaald. Ik weet niet meer precies hoeveel het heeft gekost. Ligt er trouwens ook aan waar je het ruiterbewijs doet.

Ik ben 2 keer gezakt! klink stom, maar de ruiterclub waar ik op zat gaven we me de meest leuke paarden mee (NOT). Ik weet niet wat ze tegen me hadden maar ze gaven me in tegen zin de meest vervelende paarden mee.

De tweede keer moesten we in het weiland rijden, waar normaal de paarden altijd mochten rennen en spelen.

De derde keer heb ik mijn rijbewijs bij een paardenverening op een wild vreemd paard gereden en daar heb ik het wel in een keer gehaald.
De eigenares wilde namelijk niet dat haar paarden het weiland ingingen, omdat de paarden dat niet gewend waren.
Je moet inderdaad een klein stukje kunnen springen en je paard onder controle kunnen houden. Verder is het niet echt een dressuurproef.

Cleo
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 21:48

Wat manzano vertelt klopt. Zelf heb ik vorig jaar september mijn ruiterbewijs gehaald. Theorievragen komen ook tijdens het praktijkgedeelte aan bod; bij het opstijgen wordt er idd gevraagd een been op te tillen, wat voor paard, pony je hebt en meestal wordt er iets gevraagd over het tuig.
Het praktijkgedeelte wordt altijd op een buitenterrein gehouden (is verplicht) of het land moet zo erg zijn dat er niet te rijden valt maar daar zal bijna geen uitzondering op gemaakt worden.
Zelf reed ik op een onbekend paard waar ik wel 1,5 dag op heb mogen oefenen Haha!
Ik lees dat je al lessen gaat volgen anders had ik je beslist een ruiterbewijsweekend bij Stal ’t Reelaer aangeraden. Op je theorie kan je bijna niet zakken daar en de paarden zijn geweldig om het praktijkgedeelte te halen.
Succes !!

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-02 15:03

Moet je toevallig ook wijken? want dat kan onze Haffie nog niet Haha!

Kimbaie

Berichten: 775
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 19:15

Kyralovertje schreef:
Moet je toevallig ook wijken? want dat kan onze Haffie nog niet Haha!


Nee dat hoeft niet!

Wanneer ga je eigenlijk voor je ruiterbewijs rijden?
Laat horen hoe het ging! Haha!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 22:14

Nou...ik doe er niet aan mee...mij te duur, ze doen het overal anders, en het slaat nergens op. Dan ga ik maar niet op de Veluwe rijden, het is puur geldklopperij Misselijk

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 09:48

XoNo schreef:
Nou...ik doe er niet aan mee...mij te duur, ze doen het overal anders, en het slaat nergens op. Dan ga ik maar niet op de Veluwe rijden, het is puur geldklopperij Misselijk


Dat zou zonde zijn, niet op de Veluwe rijden, en 't is er zo prachtig! En dat 't puur geldklopperij is...?? Ik weet niet hoeveel 't tegenwoordig kost maar de verlengingen kosten ongeveer EUR 40,- per 2 jaar en er zit automatisch een WA verzekering bij in. Vind ik toch wel handig, persoonlijk Knipoog

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 10:00


Toos paardloos

Noek

Berichten: 156
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Leusden

Komt wel goed!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 15:21


Hallo!
Ik heb een paar jaar geleden m'n ruiterbewijs gehaald, en ik vond het niet echt moeilijk ofzo. Je moet vooral goed laten zien dat je je paard onder controle hebt: hij mag best gek doen als jij maar laat zien dat je 'm terug kunt rijden Knipoog .
Wij moesten idd ook tussen twee hindernissen met dekens erover stappen, toen begon mijn paard wel even te steigeren, maar als je het gewoon rustig oplost is er niets aan de hand.
Dus: gewoon laten zien dat je kunt stappen, draven en galopperen en een sprongetje kunt maken en terug kunt rijden.
Stelde in mijn ogen dus niet heel veel voor! Haha!
Er waren wel een paar mensen gezakt, wel balen voor ze, maar die zaten niet zo stabiel in het zadel en dat werd wel opgemerkt en dat is wel oké!

Noek

Berichten: 156
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Leusden

Komt wel goed!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 15:22


Hallo!
Ik heb een paar jaar geleden m'n ruiterbewijs gehaald, en ik vond het niet echt moeilijk ofzo. Je moet vooral goed laten zien dat je je paard onder controle hebt: hij mag best gek doen als jij maar laat zien dat je 'm terug kunt rijden Knipoog .
Wij moesten idd ook tussen twee hindernissen met dekens erover stappen, toen begon mijn paard wel even te steigeren, maar als je het gewoon rustig oplost is er niets aan de hand.
Dus: gewoon laten zien dat je kunt stappen, draven en galopperen en een sprongetje kunt maken en terug kunt rijden.
Stelde in mijn ogen dus niet heel veel voor! Haha!
Er waren wel een paar mensen gezakt, wel balen voor ze, maar die zaten niet zo stabiel in het zadel en dat werd wel opgemerkt en dat is wel oké!

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 19:21

ik vind het ook geldklopperij Xono!
Echt het slaat nergens op.. dan ga ik wel in een ander mooi bos rijden


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 80 bezoekers